hvalpe/ surmælksprodukter
Fra : H.M.

Dato : 15-09-05 16:41

Hej
Har lige fået min nye schæfer tæve 8 uger, og nu er jeg lidt i tvivl omkring
a38 o.lign. da det er 14 år siden jeg sidst havde hvalpe.

opdrætteren sagde, at han gav dem A38 i maden, men jeg syntes jeg kan mindes
noget om, at min dyrlæge den gang sagde, at de kunne få dårlig mave af disse
produkter og han ville fraråde at man gjorde det, husker jeg helt fejl eller
hvad mener I???
hilsen
hanne

Fra : John P [jopa]

Dato : 15-09-05 16:45

H.M. skriblede bla:
> Hej
> Har lige fået min nye schæfer tæve 8 uger, og nu er jeg lidt i tvivl
> omkring a38 o.lign. da det er 14 år siden jeg sidst havde hvalpe.

Nøjes med udelukkende at give den et ordentligt hvalpefoder.
Hennes Peet Food bruger jeg til min schæfer.
Har aldrig fået andet.
Leveret til døren i 15 kg sække
Hvor nemt kan det være

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 15-09-05 17:08

"H.M." <hamaFJERNES@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disse
> produkter og han ville fraråde at man gjorde det, husker jeg helt fejl

Hvis min hvalp havde dårlig mave ville jeg give A38 for at hjælpe med at
genoprette tarmfloraen. Ellers har et kvalitetsfoder alt hvad en hvalp
behøver i det rette forhold. Hvis man tilfører noget andet i tilskud,
forrykker man det forhold.

Min opdrætter er gennem mange års erfaring kommet frem til at Hill's
Prescription Diet p/d Large Breed giver de bedste resultater for
schæferhvalpe.

hilsen
Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-09-05 03:40

> [...]
disse
> produkter og han ville fraråde at man gjorde det, husker jeg helt fejl

Det er helt i orden at være tilbageholdende med almindelige mælkeprodukter.
Men giv du den bare surmælks produkter, det tager den ingen skade af. Det
kunne hjælpe den, med at fordøje disse Henne's petfood produkter.

M.V.H.....Benny..

Fra : H.M.

Dato : 16-09-05 08:26

> [...]
> Men giv du den bare surmælks produkter, det tager den ingen skade af. Det
> kunne hjælpe den, med at fordøje disse Henne's petfood produkter.

tak for jeres svar, det er desværre en sæk bosch hvalpefoder jeg har købt
hos opdrætter, jeg er bare lidt i tvivl om det måske var klogt at skifte
foder allerede, jeg ved godt det med at gå blidt over til andet foder.
måske var det løsningen.
tak
hanne

Fra : Søren LH

Dato : 16-09-05 08:37

> [...]
> hos opdrætter, jeg er bare lidt i tvivl om det måske var klogt at skifte
> foder allerede, jeg ved godt det med at gå blidt over til andet foder.

Hej Hanne,

Bosch burde trods alt være et anerkendt mærke.

Husk at sikre dig at hvalpen for et hvalpfoder specielt for store racer.

Mvh
Søren

Fra : H.M.

Dato : 16-09-05 09:11

> [...]
>
> Bosch burde trods alt være et anerkendt mærke.
>
> Husk at sikre dig at hvalpen for et hvalpfoder specielt for store racer.

Hej Søren
det er til stor race, jeg har talt med min dyrlæge og han mener jeg skal
give ½ foder og ½ kogte ris, og sagde at det ikke var så godt med a38, da
ret mange hunde ikke kan tåle det.

hilsen
hanne

Fra : Søren LH

Dato : 16-09-05 09:28

> [...]
> give ½ foder og ½ kogte ris, og sagde at det ikke var så godt med a38, da

Hej Hanne,

Foderproducenterne forsker meget i at foderet skal få den helt rigtige
sammensætning og indeholde alt i det rigtige forhold. Det er derfor det
hedder "fuldfoder" Så at man kun skal give tørfoder for den halve
fodermængdes vedkommende og kogte ris for resten lyder helt i skoven i mine
ører. Og i mit hoved er kogte ris bestemt ikke lødig hundemad. Det lyder som
om din dyrlæge mener han ved mere om fodring end alle foderproducenter
tilsammen. Eller har du misforstået ham og han har instrueret dig i hvad du
skal fodre med når din hund har dårlig mave?

Mvh
Søren

Fra : H.M.

Dato : 16-09-05 10:04

> [...]
du
> skal fodre med når din hund har dårlig mave?

Hej Søren
jeg har nok forklaret mig på en dum måde, det er naturligvis kun til maven
er ok igen.
hilsen
hanne

Fra : Søren LH

Dato : 16-09-05 11:07

> Hej Søren
> jeg har nok forklaret mig på en dum måde, det er naturligvis kun til maven
> [...]

Det forklarer alt .

Mvh
Søren