Min DIV forsvinder
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 15-09-05 14:27

Jeg ar bygget et site op med DIV'er. Det virker fint, men.... når den DIV,
hvori brødteksten ligger, bliver så stor så den fylder mere end én
sidehøjde, så klipper den bunden. Det betyder at man ikke kan se bundrammen
og at det ser ud som om siden er længere.

CSS'en til DIV'en ser således ud:

..main
{
position: absolute;
top: 95px;
left: 170px;
border: 1px solid #D9844A;
width: 569px;
height: 400px;
padding: 15px;
}

Kan I se hvad der går galt eller har i på anden måde en løsning?

På forhånd tak
Kasper Katzmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-05 14:29

Kasper Katzmann skrev:

> Jeg ar bygget et site op med DIV'er. Det virker fint, men....
> når den DIV, hvori brødteksten ligger, bliver så stor så den
> fylder mere end én sidehøjde, så klipper den bunden.

Har du et link til din side?

Problemet skyldes formentlig at du bruger position: absolute - her
udvides siden ikke automatisk når der kommer mere indhold.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 15-09-05 19:03

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Har du et link til din side?

Desværre. Siden er ikke færdig endnu.

> Problemet skyldes formentlig at du bruger position: absolute - her
> udvides siden ikke automatisk når der kommer mere indhold.

Det er nemlig det jeg gør. Er der ikke en måde hvorpå man kan sikre sig at
der altid er luft i bunden?

/Kasper K

Fra : Christoffer

Dato : 15-09-05 20:09

"Kasper Katzmann" <kasper@katzfyfymann.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre. Siden er ikke færdig endnu.
Det er vi klar over, ellers ville du næppe have oprettet spørgmålet
Men under alle omstændigheder gør du det nemmere for os andre at finde
fejlen, og komme med en løsning på problemet. Så læg en testside ud, eller
upload hvad du nu engang har lavet indtil nu.

--
Christoffer

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 15-09-05 20:45

> [...]
> finde fejlen, og komme med en løsning på problemet. Så læg en
> testside ud, eller upload hvad du nu engang har lavet indtil nu.

Jo tak, har du en server det kan ligge på?

Jeg ved godt at det er nemmere at forholde sig til problemet når man kan se
det live, men i dette tilfælde kan det ikke lade sig gøre.

Så spørgsmålet er stadig om det kan lade sig gøre at have en absolut
positioneret DIV der holder sig inden for browserens højde?

/Kasper K

/Kasper K

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-05 21:04

Kasper Katzmann skrev:

> Jo tak, har du en server det kan ligge på?

<http://www.frac.dk/>

Du har sikkert også lidt plads hos din udbyder.

> Så spørgsmålet er stadig om det kan lade sig gøre at have en
> absolut positioneret DIV der holder sig inden for browserens
> højde?

Du kan lave scroll i div'en (med overflow), men jeg ved ikke om det
er det du er ude efter.

Uden en side at kigge på, er det svært at hjælpe.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 15-09-05 21:45

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Du kan lave scroll i div'en (med overflow), men jeg ved ikke om det
> er det du er ude efter.

Jep, det var det.
..maindiv
{