Jepsen i Toftlund, Sønderjylland
Fra : Preben Vogtmann

Dato : 15-09-05 13:29

Hej NG.

Ellen Christine Jepsen
fødtes 11. august 1870 i Toftlund, Sønderjylland.
Hun blev konfirmeret 29. marts 1885.
Hun tog til Amerika i 1892, hvor hun døde 2. januar 1964.

Jeg vil meget gerne finde hendes dåb i kirkebogen, men desværre er den
sidste
kirkebogsindførsel for døbte kvinder i Toftlund sogn, den 24. juli 1870.

Jeg har været i kontakt med Toftlund lokalhistoriske arkiv's leder, som
desværre
heller ikke var i stand til at hjælpe mig.

Jeg kan ikke finde folketællingerne for Toftlund i 1880 og 1890.

Er nogen i nyhedsgruppen her mon i stand til at hjælpe mig ?

Da jeg ikke er på min egen computer hver dag, ville det være godt om jeg
kunne få et evt. svar
på min e-mailadresse som er:
vogtmann@tdcadsl.dk

Mange tak og
venlig hilsen
Preben Vogtmann

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 15-09-05 18:19

Scripsit Preben Vogtmann:

> [...]
>
> Jeg vil meget gerne finde hendes dåb i kirkebogen, men desværre er
> den sidste kirkebogsindførsel for døbte kvinder i Toftlund sogn,

Rigsarkivet har kirkebøgerne på rullefilm frem til 1914, og der vil du
kunne slå hende op.

> Jeg kan ikke finde folketællingerne for Toftlund i 1880 og 1890.

Der er ingen sønderjyske folketællinger bevaret mellem 1860 og 1921.
Den preussiske administration var værre end Persondataloven, og
destruerede skånselsløst alle personhenførbare oplysninger efter at
optællingerne var tilendebragt.

Lars Erik Bryld