Deep Purple
Fra : Peter Kaas

Dato : 07-06-01 14:24

Hej Gruppe!

Jeg så fornyligt, at Deep Purple spiller til en af de mange festivaler (var
det Skanderborg?). Og så undrede jeg mig over hvilken opstilling Deep Purple
har nu. De må jo efterhånden være nået til Deep Purple V eller VI.

Mvh
Peter
peter_kaas@mail.dk

Fra : Martin

Dato : 07-06-01 14:28

Hej
De er nået til Mark VII. Men du kan se deres "stamtræ" her:
http://www.deep-purple.com/rosas/misc/dp-tree.htm
Jeg glæder mig meget til deres koncert på Skanderborg... De er de fedeste,
stadigvæk.

/Martin

Fra : Mikkel Winther Jense~

Dato : 08-06-01 22:24

Hvor mange er der tilbage fra deres I og II ?

Martin <helbo@webhiker.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fnviu$r0i$1@news.inet.tele.dk...

Fra : BroderSalsa

Dato : 08-06-01 22:38

Kommer også til Skanderborg

Bliver nok ikke som på "Made in Japan", men de skal sku høres. Mener at det
faktisk er næsten original opstilling (den fra Made in Japan, In Rock osv er
den som jeg opfatter som original opstilling) , men er ikke sikker.

Mikkel Winther Jensen <mikkel_winther_jensen@teliamail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b2142c8$0$262$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Peter Kaas

Dato : 09-06-01 09:58

> Hvor mange er der tilbage fra deres I og II ?

Hmm... nu var det jo netop mellem Mark I og II at der skete en grundlæggende
udskiftning. Mark II var vel der Deep Purple fik dannet sin unikke lyd og
opstilling, dvs. hvor Ian Gillian - hvis vokal er markant anderledes end Rod
Evans' - kom med.
Fra Mark I er der kun Jon Lord og Ian Paice tilbage. Fra Mark II er det Jon
Lord, Ian Paice, Roger Glover og Ian Gillian. Det er mao. kun Ritchie
Blackmoore, der mangler i fht. begge opstillinger.

I øvrigt synes jeg det er imponerende at de stadig kan, især Jon Lord som jo
er omkring 60! Og man må sige at der kun er få der behersker orglet som Jon
Lord.

Mvh
Peter

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 12-06-01 13:35

Helt rigtigt. Det er kun Blackmore der mangler. Han er erstattet af Steve
Morse som for i øvrigt gør det ret godt. Hørte dem på 5-øren forrige år.
Hilsen Mikkel