gruopvækkende
Fra : John P [jopa]

Dato : 15-09-05 10:27

En lille historie fra det virkelige liv:
Der foregår tilsyneladende en livlig traffik fra DK til Stettin Polen.
Man ankommer til en kæmpehal hvor der er fuld af hunde dvs mange kuld af
hvalpe på ca 6 uger.
Man udvælger det kuld man ønsker eks 6 stk små nuttede hvalpe betaler og ved
indgangen sidder der så en "dyrlæge" og udfylder papirene og hvalpene får
snuden farvet og får papirer på at de er Amstaff hvalpe.

Hundene bliver transporteret til DK som Amstaff og solgt, og når så farven
på snuden forsvinder har du en Red Nose med falske papirer.
Var godt klar over at der var lidt handel på denne måde men det er da
tankevækkende hvor mange PittBulls der mon render rundt her i landet med
falske papirer

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 15-09-05 10:46

John P [jopa] wrote:
> En lille historie fra det virkelige liv:

Det er også de bedste.

> Der foregår tilsyneladende en livlig traffik fra DK til Stettin Polen.

Hmm, du mener vel den anden vej

> [...]
> og ved indgangen sidder der så en "dyrlæge" og udfylder papirene og
> hvalpene får snuden farvet og får papirer på at de er Amstaff hvalpe.

Folk er sgu kreative.

> [...]
> Var godt klar over at der var lidt handel på denne måde men det er da
> tankevækkende hvor mange PittBulls der mon render rundt her i landet

Tjo, men det er vel intet problem så længe de bliver opdraget rigtigt.
Jeg da blevet belært om flere gange her i gruppen af dem der
er tilhængere af kamphunde, at kamphunde er de sødste og rareste hunde
hvis de bare bliver socialiceret korrekt.
At jeg så personligt holder mine hunde væk fra den slags er nok bare fordi
jeg er en pivet hunderacist

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 15-09-05 10:56

pwh skriblede bla:

> Hmm, du mener vel den anden vej

Ja til og fra

> [...]
> er tilhængere af kamphunde, at kamphunde er de sødste og rareste hunde
> hvis de bare bliver socialiceret korrekt.

Ja nu har jeg jo talt med en af dem der er med til at importere dem og han
siger at PittBulls pr definition er gale i roen.
Har ikke selv kendskab til dem ved kun at de er forbudt så jeg fortæller kun
hvorledes man tilsyneladende omgår forbuddet.

Fra : pwh

Dato : 15-09-05 11:43

> Ja nu har jeg jo talt med en af dem der er med til at importere dem
> og han siger at PittBulls pr definition er gale i roen.

Den teori hælder jeg også til.

> Har ikke selv kendskab til dem ved kun at de er forbudt så jeg
> fortæller kun hvorledes man tilsyneladende omgår forbuddet.

Det kunne værer jeg skulle gå den anden vej og farve snuderne på mine
Labkopier røde, så fik de måske den respekt som de fortjener

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 15-09-05 11:46

pwh skriblede bla:

> Det kunne værer jeg skulle gå den anden vej og farve snuderne på mine
> Labkopier røde, så fik de måske den respekt som de fortjener

Eller de blev forvekslet med cirkushunde

Fra : pwh

Dato : 15-09-05 12:24

John P [jopa] wrote:
> pwh skriblede bla:

> Eller de blev forvekslet med cirkushunde

LOL
Avs, den sved ;-(

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 15-09-05 10:50

"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Var godt klar over at der var lidt handel på denne måde men det er da
> tankevækkende hvor mange PittBulls der mon render rundt her i landet med

flere end vi aner..og desværre er der rigtig mange der trods advarsler
stadig køber disse importer, både polske og tjekkiske..
nu ikke bare de diskuterede pitt bulls, men af alle racer.
de er billige og nemme at få fat i.
jeg kan ikke se andet end at man fortsat må komme med advarsler, komme med
navne på¨dem der gør det, fortælle om de historier man selv kender til,
facts om de forhold hvalpene kommer fra, risikoen for at få en syg og
mentalt dårlig hund, den støtte til videre fabrikering af hvalpe man giver
disse fabriksejere, når man køber hund der stammer sådanne steder fra.
jeg kender adskillige hunde der kommer fra både polen og tjekkiet, primært
importeret af "likita import".. der har kørt det noget lyssky. de er vist i
søgelyset, hvis ikke ramt.. man kan da kun håbe.
desværre bliver der ikke slået hårdt nok ned på disse handlere.

min tæve (boxer) som jeg har overtaget for nylig, stammer fra tjekkiet. og
var ikke en dag over 6 uger da hun ankom, meget mager og afkræftet. familien
der havde hende før, kom forbi for at præcentere hende for mig da de havde
hentet hende, og jeg var mildest talt chokket over synet.

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 15-09-05 17:15

> [...]
> familien der havde hende før, kom forbi for at præcentere hende for mig da
> de havde hentet hende, og jeg var mildest talt chokket over synet.

Ud over det Marie siger, vil jeg ønske at dem der har energi til det ville
lægge pres på vore politikere for at de kunne få de polske, tjekkiske m.v.
politikere til ad lovgivningsmæssig vej rette op på disse græsselige
forhold. Også for alle hundene selv dernede.

Mvh
Søren

Fra : John P [jopa]

Dato : 15-09-05 17:29

Søren LH skriblede bla:

> [...]
> tjekkiske m.v. politikere til ad lovgivningsmæssig vej rette op på
> disse græsselige forhold. Også for alle hundene selv dernede.

Det er et langsigtet projekt når det drejer sig om Østlande

Det eneste her og nu vil være hårde straffe til importørene og aftagerne
samt konfiskation, og omgående aflivning af hundene

Fra : Søren LH

Dato : 15-09-05 17:56

> [...]
>
> Det eneste her og nu vil være hårde straffe til importørene og aftagerne
> samt konfiskation, og omgående aflivning af hundene

Flere har tidligere talt for et forbud mod import af hvalpe under 8 uger,
det her jeg ellers været imod, men hvis forholdene er som det nævnes er jeg
ved at synes det vil være på sin plads med et sådan forbud.

Mvh
Søren

Fra : John P [jopa]

Dato : 15-09-05 18:04

Søren LH skriblede bla:

> [...]
> uger, det her jeg ellers været imod, men hvis forholdene er som det
> nævnes er jeg ved at synes det vil være på sin plads med et sådan

Når jeg snakker aflivning så gælder det PitBull's som jo er forbudt

Fra : Søren LH

Dato : 15-09-05 18:14

> Søren LH skriblede bla:

> Når jeg snakker aflivning så gælder det PitBull's som jo er forbudt

Hvordan skal en hvalp identificeres som værende en pitbull?

Fra : John P [jopa]

Dato : 15-09-05 18:32

Søren LH skriblede bla:

> Hvordan skal en hvalp identificeres som værende en pitbull?

Racens standard samt kvalificerede dyrlæger bla.
Det burde ikke være så svært.

Til dem der ikke er enig læs dette
http://www.hunde-info.dk/kamph.shtml

Fra : Søren LH

Dato : 15-09-05 18:58

> Søren LH skriblede bla:

> Racens standard samt kvalificerede dyrlæger bla.
> Det burde ikke være så svært.

Mig bekendt er en pitbull nogle bestemt linier af amstaff, så
racebeskrivelsen er ens.

> Til dem der ikke er enig læs dette
> http://www.hunde-info.dk/kamph.shtml

Ja, det skriv er jo ikke enig med dig. Men for og imod forbud m.v.har været
diskuteret til hudløshed her i gruppen, så jeg ser ingen grund til at
genoplive debatten nu.

Fra : fam. Ager

Dato : 15-09-05 19:24

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> Mig bekendt er en pitbull nogle bestemt linier af amstaff, så
> racebeskrivelsen er ens.

-----------------

det mente jeg nu også,at det var linier fra specielt udvalgte amstaffs,
rednose skulle være specielt aggressive. jeg mener at have læst/hørt at de
rødenæsede/pigmentfattige varianter inden for flere racer, skulle have et
"skævt temperament"..og dermed lettere at få "rigtige kamphunde" af.
hvorffor skulle de rødnæsede ellers være specielt eftertragtede?

mvh. marie

Fra : John P [jopa]

Dato : 15-09-05 19:48

Søren LH skriblede bla:
> Ja, det skriv er jo ikke enig med dig. Men for og imod forbud m.v.har
> været diskuteret til hudløshed her i gruppen, så jeg ser ingen grund
> til at genoplive debatten nu.

Bemærk min historie gik ud på hvor mange PitBull terier der mon suser rundt
i DK med falske papirer.
Og netop disse hunde er forbudt
Er skam ikke ude på at starte en debat om for og i mod kamphunde generelt
Det har ikke min interesse, og hvis du ikke ønsker at deltage i denne tråd
så kan du jo vælge at ignorere den.
Syntes blot det var interessant for dem der ikke vidste at noget sådant
skete.

Fra : fam. Ager

Dato : 15-09-05 18:27

> [...]
> det her jeg ellers været imod, men hvis forholdene er som det nævnes er
> jeg ved at synes det vil være på sin plads med et sådan forbud.

jamen de fusker jo med papirerne og dermed også alderen..jeg kan se den
tjekkiske "sundhedsbog", jeg har fået med, da jeg overtog tæven her, at
fødselsdatoen overhovedet ikke svarer til hendes reelle alder.
de såkaldte dyrlæger der stempler disse bøger, er i flere tilfælde
overhovedet ikke dyrlæger det er fusk om humbug det hele.. penge - penge -
penge....

mvh. marie

Fra : nusta

Dato : 17-09-05 10:22

"fam. Ager" skrev d. 15-09-05 18:27 dette indlæg :

> [...]
> de såkaldte dyrlæger der stempler disse bøger, er i flere tilfælde
> overhovedet ikke dyrlæger det er fusk om humbug det hele.. penge -

Nu skriver I kun om de store racer. Men der kommer rigtig mange
Chihuahua ind den vej fra. De er syge og bange. De er heller ikke altid
racetypiske og ejerne som ofte er unge piger synes de er nuttede og
mener når man snakker med dem at chihuahuaen er sky og forsigtig. Men
det er den ikke. Det er deres kun fordi den ikke er blevet præget som
den burde. Det vender sig i mig når jeg ser disse hunde. Og tro mig der
er prøvet at blive gjort noget ved det men når der er så mange der er
villig til at give 10.000 kr for sådan en hvalp. De kan nelig ikke vente
til der bliver født en i Danmark. ja så er det næset umuligt. For disse
hundehandlere er utrolig gode til at gemme sig. Jeg synes det burde være
hvalpekøberne der skulle straffes for hvis der ikke var nogle til at
aftage disse hunde så ville der heller ikke være en forretning.

http://www.kandu.dk/

Fra : fam. Ager

Dato : 17-09-05 11:10

"nusta" <nusta.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvalpekøberne der skulle straffes for hvis der ikke var nogle til at
> aftage disse hunde så ville der heller ikke være en forretning.

jeg nævnte da at det var alle mulige racer der kommer ind den vej, og det er
især modehunde der er flest importer af. cairn, westi, små pinchere, osv. du
får hvad du vil have!, så enkelt fungerer det. det er lige så nemt som at
handle hos H.M

gyseligt er det.

mvh. marie