Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop opgradering
Fra : Frandsen

Dato : 15-09-05 08:36

Jeg har en Photoshop 5.0 dansk version. Kan den opgraderes til CS 2 engelsk
version?

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 15-09-05 08:53

Ja - ved at købe PS CS 2 :)

Din PS er så gammel at opdateringerne vil være dyrere end programmet som
nyt - hvis de overhovedet er tilgængelige.

/Marten

Fra : ms

Dato : 15-09-05 09:12

> Ja - ved at købe PS CS 2 :)
>
> Din PS er så gammel at opdateringerne vil være dyrere end programmet som
> nyt - hvis de overhovedet er tilgængelige.

Hvordan det? Hvor læser du det henne?

/Max

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 15-09-05 09:28

OK - det var et kvalificeret gæt. Opdateringer koster typisk omkring det
halve af selve programmet.Da der skal opdateres en del versioner for at
komme fra 5 til CS 2 gættede jeg mig frem.

Du skal selvfølgelig være velkommen til at bevise at jeg tager fejl.

/Marten

Fra : ms

Dato : 15-09-05 09:32

> Du skal selvfølgelig være velkommen til at bevise at jeg tager fejl.

Okay, Povl har skrevet det meget godt.

Men du kan hoppe ind på Adobe's hjemmeside og læs om opgradering.

/Max
Som var lige ved at blive ked af sit indkøb af PS 6,0.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-09-05 09:33

"Marten Ølgaard" <oelgaard@comonto[slet her].dk> skrev i en meddelelse

> OK - det var et kvalificeret gæt.

Kvalificeret i forhold til hvad?

> Opdateringer koster typisk omkring
> det halve af selve programmet.Da der skal opdateres en del versioner
> for at komme fra 5 til CS 2 gættede jeg mig frem.

Jeg har aldrig stødt på en opdateringspolitik, som den du beskriver herover.

> Du skal selvfølgelig være velkommen til at bevise at jeg tager fejl.

Det var godt nok en sjov indstilling. Du kommer med et fuldstændigt
ukvalificeret gæt på noget, du ikke aner det fjerneste om, og beder
efterfølgende andre om at bevise, du tager fejl. Hvorfor udtaler du dig
overhovedet om noget, du med egne ord ikke ved noget om?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Jakob

Dato : 15-09-05 10:47

In article <432931b1$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
bruun_jens@hotmail.com says...
> "Marten Ølgaard" <oelgaard@comonto[slet her].dk> skrev i en meddelelse

Undskyld jeg blander mig men jeg vil egentlig gerne vide om man kan
opgradere på tværs af sprog fra engelsk 5.x til dansk cs ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin K. R.

Dato : 15-09-05 09:46

"Marten Ølgaard" <oelgaard@comonto[slet her].dk> wrote in message
> [...]
> komme fra 5 til CS 2 gættede jeg mig frem.
>
> Du skal selvfølgelig være velkommen til at bevise at jeg tager fejl.

Sikke da noget vrøvl...!
En opdatering til CS2 koster $149 mens hele programmet koster $599.
Jeg har selv opgraderet fra version 5.1 direkte til CS2 uden problemer.

Jeg har godt nok aldrig stødt på, at man skulle opdatere via alle de
mellemliggende versioner...

Martin

Fra : Frandsen

Dato : 15-09-05 09:56

> [...]
> halve af selve programmet.Da der skal opdateres en del versioner for at
> komme fra 5 til CS 2 gættede jeg mig frem.

Det er ikke korrekt. Jeg har læst, at man kan opgradere alle photoshop (ikke
elements) versioner til CS 2. For at par dage siden, var der endda én her i
gruppen, der fortalte, at vedkommende opgraderede fra 5.1 til CS 2.

Det var faktisk derfor, at jeg vil købe en upgrade, og da jeg foretrækker en
engelsk version ville jeg høre, om det kunne lade sig gøre. Claudia siger,
at det ikke kan lade sig gøre.

Fra : Martin K. R.

Dato : 15-09-05 10:05

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> wrote in message
> [...]
> elements) versioner til CS 2. For at par dage siden, var der endda én her
> gruppen, der fortalte, at vedkommende opgraderede fra 5.1 til CS 2.

Jep. Det var mig og det virker fint

> [...]
en
> engelsk version ville jeg høre, om det kunne lade sig gøre. Claudia siger,

Jeg købte en gammel version (5.1) og en opgradering på samme tidspunkt.
Jeg valgte engelske versioner af to grunde:

1. Jeg foretrækker engelske versioner
2. Hvis jeg skulle opgradere fra dansk til dansk via Adobe DK, var prisen
noget højere (i stedet for $149 (900 kroner) for en opgradering, koster det
så £144 (1600 kroner)).
Hertil kom så prisen på den gamle version, hvor udbuddet er noget større for
de engelske versioners vedkommende.

Om man kan opgradere fra engelsk til dansk eller omvendt må andre svare
på...

Martin

Fra : Frandsen

Dato : 15-09-05 12:57

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> så £144 (1600 kroner)).
> Hertil kom så prisen på den gamle version, hvor udbuddet er noget større

Jeg foretrækker også engelske versioner, så måske jeg skulle afinstallere
min danske version 5, og gøre som du gjorde. Hvor købte du fra?

Fra : ms

Dato : 15-09-05 13:14

> det
> for
>
> Jeg foretrækker også engelske versioner, så måske jeg skulle afinstallere
> min danske version 5, og gøre som du gjorde. Hvor købte du fra?

Jeg har købt en Vers. 6 på Ebay.de ... søg selv

/Max

Fra : Martin K. R.

Dato : 15-09-05 13:57

"ms" <maxses_not_@hotmail.com> wrote in message

> "Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt en Vers. 6 på Ebay.de ... søg selv

Jeps, samme her. Det er lovligt at sælge OEM-versioner uden tilhørende
hardware i Tyskland, så der er masser af dem på eBay.de. Og netop PS 6 (og
tidligere) er fra før Adobe lavede en speciel tysk version, så den du køber
på eBay.de er den internationale version som kan opgraderes på engelsk.
Det ville være surt kun at kunne opgradere til en CS2 på tysk

Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-09-05 09:24

In article <4329279b$0$228$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Marten Ølgaard wrote:
> Ja - ved at købe PS CS 2 :)
>
> Din PS er så gammel at opdateringerne vil være dyrere end programmet som
> nyt - hvis de overhovedet er tilgængelige.

Photoshop 3.0 og nyere kan opgradres direkte til nyeste version uden
mellemliggende versioner. Version 1 og 2 kan også men det skulle give noget
aktiveringsbøvl. Har selv opgraderet en version 3.0 uden problemer.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-09-05 22:35

"Marten Ølgaard" <oelgaard@comonto[slet her].dk> wrote in message
> Ja - ved at købe PS CS 2 :)
>
> Din PS er så gammel at opdateringerne vil være dyrere end programmet som
> nyt - hvis de overhovedet er tilgængelige.

Når man køber en opgradering får man hele programmet med, det er kun
registrerings nøglen der er forskellig, det er langt den mest økonomiske
måde at gøre det på fra adobes side.

Mvh
Simon

Fra : Claria

Dato : 15-09-05 09:23

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> wrote in message
> Jeg har en Photoshop 5.0 dansk version. Kan den opgraderes til CS 2
> engelsk
> version?

Hejsa Frandsen

Du kan ikke opgradere fra en DK version til UK version - du kan KUN
opgradere til DK version.

Da CS 2 blev lanceret, det sene foråret 2005, kunne man opgradere fra de
første PhotoShop versioner til den nye CS 2 i en begrænset periode, og jeg
mener at kunne huske denne periode løber helt frem 30 sep 2005.

Mvh
Claudia

Fra : Frandsen

Dato : 15-09-05 09:58

"Claria" <paradis.dk@claria> skrev i en meddelelse news:43292f6f$0$73123>
Hejsa Frandsen

> Du kan ikke opgradere fra en DK version til UK version - du kan KUN
> opgradere til DK version.

Øv, så må jeg leve med det.

> Da CS 2 blev lanceret, det sene foråret 2005, kunne man opgradere fra de
> første PhotoShop versioner til den nye CS 2 i en begrænset periode, og jeg
> mener at kunne huske denne periode løber helt frem 30 sep 2005.

Hvordan kan upgrade-softwaren styre det? Men hvis det er tilfældet, så har
jeg da travlt.

Fra : Alex W

Dato : 15-09-05 10:13

> [...]
> første PhotoShop versioner til den nye CS 2 i en begrænset periode, og jeg
> mener at kunne huske denne periode løber helt frem 30 sep 2005.

Prøv at undersøge om de stadig har crossgrade opgtaderinger .. der er de
nemmelig ikke interesseret i versioner DK UK eller andet.
Programmet kigger efter om der er en lovlig version på PC eller i CD skuffen
og så indtaster du blot det nye nummer som følger med opgraderingen.

Jeg har opgraderet en Uk version til en DK version .. med samspil fra Adobe
DK ..
Der skulle blot indtastes en koderække som fulgte med opgraderingen... no
problemos.

Andre gange skal man blot indtaste den gamle kode og så den nye, afhængig af
PS version samt af opgradering og program.

/Alex W

Fra : Martin K. R.

Dato : 15-09-05 10:11

"Claria" <paradis.dk@claria> wrote in message

> [...]
> første PhotoShop versioner til den nye CS 2 i en begrænset periode, og jeg
> mener at kunne huske denne periode løber helt frem 30 sep 2005.

Hvad er det der udløber 30/9?

Ifølge Adobes hjemmeside kan man opgradere til CS2 fra "a licensed version
of any version of Adobe Photoshop".
Det skulle da være mærkeligt at man fra 30/9 skulle indføre en begrænsning
på hvor gamle de gamle versioner må være?

De har til gengæld et tilbud om at opgradere til CS2 fra PS LE, PS Elements
og PhotoDeluxe og en bog oven i hatten for $499. Dette tilbud udløber 30/11.
Er det det du tænker på?

Martin

Fra : Claria

Dato : 15-09-05 12:06

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Elements
> og PhotoDeluxe og en bog oven i hatten for $499. Dette tilbud udløber

Hej Martin

Det er bare en dato som jeg kunne huske fra et Adobe seminar og efter denne
dato ville prisen stige, så det ikke ville kunne betale sig at opgradere.
Men det kan godt være at jeg har misforstået noget her.

Mvh
Claudia