MS Windows
briani 27239
Slette filer i et hug.
Fra : Canonknud

Dato : 15-09-05 04:55

Jeg leder efter det sted hvor jeg kan ændre processen ved
sletning af ofte mange billedfiler. Altså så filerne bliver slettet
uden dialogboxen "Er du sikker på....."
Jeg fandt det for et par år siden på 2 andre PC'er, så den findes
Windows XP home.
mvh Knud

Fra : L.E.P.

Dato : 15-09-05 06:25

Thu, 15 Sep 2005 05:54:36 +0200, skrev "Canonknud" <bonke@privat.dk> :

> [...]
>uden dialogboxen "Er du sikker på....."
>Jeg fandt det for et par år siden på 2 andre PC'er, så den findes

Højreklik på Papirkurv, vælg Egenskaber, fjern flueben ved
"Bekræftelse ved sletning"

Hilsen Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-09-05 14:55

L.E.P. skrev:

>Højreklik på Papirkurv, vælg Egenskaber, fjern flueben ved
>"Bekræftelse ved sletning"

Men kommer stadig, hvis man ønsker at slette uden at de ender i
skraldespanden.
--
Knud

Fra : KsNa

Dato : 15-09-05 15:10

> Men kommer stadig, hvis man ønsker at slette uden at de ender i
> skraldespanden.
> --

Hold shift nede når du sletter.

Mvh
kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-09-05 18:35

KsNa skrev:

>Hold shift nede når du sletter.

Øhh?

Det fjerner da ikke spørgsmålet.
--
Knud

Fra : Canonknud

Dato : 15-09-05 15:22

> Men kommer stadig, hvis man ønsker at slette uden at de ender i
> skraldespanden.
> --
> Knud

Også tak til dig. Jeg bruger billedfremviser til grovsortering af
billeder efter at have lagt dem ind, så jeg bruger piletaster og
delete-knap, så som sikkerhed er det fint at de lægger sig i
papirkurven først.
mvh Knud

Fra : Max

Dato : 15-09-05 21:03

Hej Knud

> Også tak til dig. Jeg bruger billedfremviser til grovsortering af

Hvis du bruger ACDSee til billedfremviser, ja så kan den indstilles
til at slette uden bekræftelse også uden om papirkurven.

Mvh Max

Fra : Canonknud

Dato : 16-09-05 03:32

> Hej Knud

> Hvis du bruger ACDSee til billedfremviser, ja så kan den indstilles
> til at slette uden bekræftelse også uden om papirkurven.
>
> Mvh Max

Tak for tippet
mvh Knud

Fra : LVL

Dato : 15-09-05 15:16

> Højreklik på Papirkurv, vælg Egenskaber, fjern flueben ved
> "Bekræftelse ved sletning"
>
> Hilsen Lars

Som alternativ kan man hver gang holde Shift inde mens man sletter filerne,
så springer de let og elegant Papirkurven over.

Fra : Canonknud

Dato : 15-09-05 15:18

> Højreklik på Papirkurv, vælg Egenskaber, fjern flueben ved
> "Bekræftelse ved sletning"
>
> Hilsen Lars

Tak Lars, jeg er vist blevet for gammel til
at huske sådan noget
mvh Knud

Fra : Snuden

Dato : 15-09-05 17:52

On Thu, 15 Sep 2005 07:24:45 +0200, L.E.P. <nyheder@SLETplakaten.dk>
wrote:

>Højreklik på Papirkurv, vælg Egenskaber, fjern flueben ved
>"Bekræftelse ved sletning"

Eller fra kommando prompt:

DEL /S /Q <sti til øverste mappenavn\*.ext>

og hvis mapperne skal med:

RD /S /Q <sti til øverste mappenavn>

Her bliver man ikke spurgt om noget som helst, og filerne fiser uden
om papirkurven.
--
Snuden

Fra : Canonknud

Dato : 16-09-05 03:38

> [...]
> --
> Snuden
>
> "I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Det skal jeg prøve ved lejlighed, mange tak. Skal det forstås sådan, at det
gælder alle mapperne under "øverste mappenavn" ?
mvh Knud

Fra : Snuden

Dato : 17-09-05 13:58

On Fri, 16 Sep 2005 04:37:52 +0200, "Canonknud" <bonke@privat.dk>
wrote:

>Det skal jeg prøve ved lejlighed, mange tak. Skal det forstås sådan, at det
>gælder alle mapperne under "øverste mappenavn" ?
>mvh Knud

Yeps. Hvis du fx. har en mappestruktur i retning af:

D:\Home\Home1\Home2\Home3\Home4\Home5

vil den første kommando (del /S /Q D:\Home\*.*) slette samtlige filer
i Home samt Home1-5 (forudsat de ikke er skjulte eller
skrivebeskyttede), mens kommando 2 (rd /S /Q D:\Home) sletter alle
filerne OG mapperne Home samt Home1-5.

Det samme gælder med evt. øvrige mapper i HOME-mappen.
--
Snuden

Fra : CanonKnud

Dato : 23-09-05 17:08

> [...]
> --
> Snuden
>
> "I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Jeg har været væk nogle dage. Tak for svarene.
mvh Knud