Hvad ville du vælge? :o))
Fra : Mogens

Dato : 14-09-05 20:50

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-09-05 20:54

Hej!

Mogens wrote:

> Ja, det er fandme absurd - men hvad vælger DU?

Merceren, afgjort :) Ja, visse årgange har haft problemer med rust, men sådan
noget kan man jo undersøge inden købet...

Og motoren i 400 CDI'en skulle være noget så lækker. Det var svjv den bedst
ydende dieselmotor i personbiler da den udkom.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Mogens

Dato : 14-09-05 20:56

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

> Merceren, afgjort :)

Se'fø'li' - tænk på den lille dif. Det er sgu da "uhyggeligt...."

> Ja, visse årgange har haft problemer med rust, men sådan noget kan man jo
> undersøge inden købet...

Jep.

> Og motoren i 400 CDI'en skulle være noget så lækker. Det var svjv den
> bedst ydende dieselmotor i personbiler da den udkom.

Jep - men det var en 300 turbo diesel jo også

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-09-05 21:02

On Wed, 14 Sep 2005 21:49:45 +0200, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Ja, det er fandme absurd - men hvad vælger DU?
>
>Enten
>www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7835492&id=ej132z4xrzh
>
>eller
>www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=11&id=11111111181090543&
>www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7824723&id=fnrm2nxoz2d

>--

Hvis jeg bare sådan lige skulle rive én af dem ned fra hylden, så blev
det den mørke Mercer.

Det der bekymrer mig med biler i den prisklasse, er hvad den koster at
holde kørende.

Der er jo ikke megen spas ved at have en fin bil, hvis man skal hen og
omprioritere, bare fordi bilen skal til stort service.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 14-09-05 21:07

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Hvis jeg bare sådan lige skulle rive én af dem ned fra hylden, så blev
> det den mørke Mercer.

Jep...

> Det der bekymrer mig med biler i den prisklasse, er hvad den koster at
> holde kørende.

Mercedesfolket herinde skriver jo, at de koster ikke en krone i driften

> Der er jo ikke megen spas ved at have en fin bil, hvis man skal hen og
> omprioritere, bare fordi bilen skal til stort service.

Næh, korrekt - men så sparer man måske lidt på afskrivningskontoen.
Det er ikke manne peng' for så fin en bil - og da helt vildt med den lave
dif ift. en Passat...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-09-05 21:17

On Wed, 14 Sep 2005 22:07:06 +0200, "Mogens"
> [...]

>Jep...

>Mercedesfolket herinde skriver jo, at de koster ikke en krone i driften

Nej, det er ikke den værste dyre bil at holde kørende, bl.a. takket
være taxi-folket. Der findes stort set hele sortimentet i
ombytterdele, og de er til at betale.

> [...]

>Næh, korrekt - men så sparer man måske lidt på afskrivningskontoen.
>Det er ikke manne peng' for så fin en bil - og da helt vildt med den lave

Det er som du skriver - grotesk.

Gud ved hvad de kan finde på at forlange i afgift for sådan en fin
bil?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 14-09-05 21:24

> Det er som du skriver - grotesk.
> Gud ved hvad de kan finde på at forlange i afgift for sådan en fin
> bil?

Den koster typisk 800.000 kr som brugt.
Så det bliver lige 500.000 kr

Fra : Frederik C

Dato : 14-09-05 21:40

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Næh, korrekt - men så sparer man måske lidt på afskrivningskontoen.
> Det er ikke manne peng' for så fin en bil - og da helt vildt med den lave

Tænk nu på hr. Knudsen.

Du må vel siges at køre i specialbiler i DK.

Tænk på mulighederne i Tyskland som Diplomingenieur dr. dr. Willibald Bauer,
der ville du næppe køre i en Mercer med traktormotor.

Selv er jeg overbevist om, at jeg skulle have en Ferrari 330 til søndagen...

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 14-09-05 21:51

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in message
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Tænk nu på hr. Knudsen.
> Du må vel siges at køre i specialbiler i DK.

He, he...

> Tænk på mulighederne i Tyskland som Diplomingenieur dr. dr. Willibald
> Bauer,

Jow jow...

> der ville du næppe køre i en Mercer med traktormotor.

Jow - som daglig transportmiddel, medmindre du har en anden dieselvogn at
anbefale...

> Selv er jeg overbevist om, at jeg skulle have en Ferrari 330 til
> søndagen...

Jep - en F355. Koster typisk 40.000...

Fra : Frederik C

Dato : 14-09-05 22:34

> [...]
>
> Jow jow...

> Jow - som daglig transportmiddel, medmindre du har en anden dieselvogn at

Eller 10 af dem her...

http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=11801

Billigste på bilbasen samme dag stod til 190k.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 15-09-05 05:57

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in message

> Eller 10 af dem her...
> www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=11801
> Billigste på bilbasen samme dag stod til 190k.

'88 BMW 750iL? - no way !
Alt for gammel - det er jo ikke i DK.

Fra : Frederik C

Dato : 15-09-05 11:01

> "Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in message

> '88 BMW 750iL? - no way !
> Alt for gammel - det er jo ikke i DK.

Alt der har 300hk er 5000 kr. værd.

Det er ikke til diskussion.

Mvh.

Frederik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-09-05 21:09

Mogens wrote:
> Ja, det er fandme absurd - men hvad vælger DU?

> [...]

UDEN tvivl 400 cdi... 250 hk...

Fra : Mogens

Dato : 14-09-05 21:12

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> UDEN tvivl 400 cdi... 250 hk...

OG 560 Nm v/1.700 omdr !
(0-100 km/t på 7,8 sek - topfart 250 km/t)

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-05 08:03

> OG 560 Nm v/1.700 omdr !
> (0-100 km/t på 7,8 sek - topfart 250 km/t)

Ja, dén og så en Audi A8 4,2, måtte jeg opgi' at følge fra 180 km/t og
opefter, på Autobahn.

Fra : Leonard

Dato : 14-09-05 21:21

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>UDEN tvivl 400 cdi... 250 hk...

Det er bare en lækker vogn, og den trækker helt godt.
En tidligere kollega, nu vognmand, gav mig en tur i hans. Den siger
næsten ikke noget, men den trækker så man presses ret godt ned i
sædet. Og al det der elektronik hjælper den ret godt med at køre på
løst underlag. Den styrer og accellerer næsten som om den har 4WD på
grusvej. Lækkert.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Leonard

Dato : 14-09-05 21:13

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Ja, det er fandme absurd - men hvad vælger DU?

Jeg er ikke i tvivl, 4 liter er bare federe end 2,5 - det troede jeg
du havde lært

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Mogens

Dato : 14-09-05 21:28

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> Jeg er ikke i tvivl, 4 liter er bare federe end 2,5 - det troede jeg
> du havde lært

He, he - og 8 cylindre :)

Som du skriver et andet sted, kører den hamrende godt.
Det må være fantastisk at ha' sådan een på ferien - Frankrig here I come...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-09-05 19:41

Mogens wrote:
> He, he - og 8 cylindre :)
>
> Som du skriver et andet sted, kører den hamrende godt.
> Det må være fantastisk at ha' sådan een på ferien - Frankrig here I
> come...

Frankrig here I was - Spanien here I come...

Fra : Mogens

Dato : 16-09-05 05:49

> Frankrig here I was

Samme her

- Spanien here I come...

Så er det jo godt, at du har fået dig en TDi :)

Sådan en Volvo diesel går ret godt, skal jeg hils' og sig'
Det ved du jo og på min tur til Frankrig oplevede jeg det.
En tysk ejer havde ingen problemer med at følge med mig
op ad stigningerne. Volvo'en trak meget fint - også når
accelerationen startede mnidt på stigningen...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-09-05 09:43

> [...]
> op ad stigningerne. Volvo'en trak meget fint - også når
> accelerationen startede mnidt på stigningen...

Meget godt gået med "så få" pruheste i stalden som TDi´eren har.

Jeg har længe talt for, at en "dieselpruhest er mere værd i marken" end en
letbenet araberpruhest på benzin....meeeeeeeen en Volvo TDi følge med en
Camaro med 300 hk... Der har vist både været tunet med "stick og boks" på
den så, tror jeg..

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 16-09-05 16:05

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message

> Meget godt gået med "så få" pruheste i stalden som TDi´eren har.

ja, dét var så også min tanke. Markant bedre end alle VAG TDi'erne,
der går fuldstændig istå, når man trykker til den over 130...

> Jeg har længe talt for, at en "dieselpruhest er mere værd i marken" end en
> letbenet araberpruhest på benzin

jow, jow...

>....meeeeeeeen en Volvo TDi følge med en Camaro med 300 hk...

Rolig nu - jeg floorede jo ikke speederen med 2 nedgearinger tilfølge.
Moderat/hurtig acceleration...

> Der har vist både været tunet med "stick og boks" på den så, tror jeg

Også efter udseendet at dømme var den tunet - han var uden tvivl
til den slags, og han havde blik for trafikken desangående :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-09-05 16:34

> ja, dét var så også min tanke. Markant bedre end alle VAG TDi'erne,
> der går fuldstændig istå, når man trykker til den over 130...

Mystisk - for Volvoens motor ér faktisk fra VAG, hvis den er som i Mortens
Volvo 70. Det er blot en gammel model, som VAG har udfaset. (Derfor er det
stadig en kongebil, som Morten har - no doubt)

> Rolig nu - jeg floorede jo ikke speederen med 2 nedgearinger tilfølge.
> Moderat/hurtig acceleration...

Ok..

> Også efter udseendet at dømme var den tunet - han var uden tvivl
> til den slags, og han havde blik for trafikken desangående :)

ok - he-he..

Passat med 2,0 TDi (DPF) kører i 223 km/t uden boks - og 235 km/t méd boks -
så heeeelt sløv er den da ikke af så lille en motor at være.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-05 07:57

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Passat med 2,0 TDi (DPF) kører i 223 km/t uden boks - og 235 km/t méd
> boks -
> så heeeelt sløv er den da ikke af så lille en motor at være.

A'hva'? Den nye Passat 2,0 TDI (140 Hk) Er opgivet til 209 km/t på toppen.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-09-05 09:29

> A'hva'? Den nye Passat 2,0 TDI (140 Hk) Er opgivet til 209 km/t på toppen.

Læs nu hvad der står, før du vil kaste dig over VAG igen, igen, ikke..?

DPF-modellen af 2,0 TDi-motoren har 170 hk, da den i modsætning til den alm
2,0 TDi også har piezo-dyser. Den driver uden boks bilen op på en topspeed
på 223 km/t.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-05 19:20

> [...]
>

> DPF-modellen af 2,0 TDi-motoren har 170 hk, da den i modsætning til den
> alm 2,0 TDi også har piezo-dyser. Den driver uden boks bilen op på en

Er den relevant, når den ikke (endnu?) kan købes i DK?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-09-05 19:46

> Er den relevant, når den ikke (endnu?) kan købes i DK?

For det første var der ingen der spurgte til leveringstiden.

For det andet står den på prislisten henne hos VW.

For det tredje er det da relevant, når det er den bedste 2,0 TDi motor, som
jeg skriver om, og som jeg i øvrigt også tydeligt gør opmærksom på.

/Jan W Nielsen

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 14-09-05 21:59

> Ja, det er fandme absurd - men hvad vælger DU?

Nu er det ikke for at være en Hr. Per Påtværs men med mindre at det ikke
drejer sig om penge så ville jeg nok vælge Passaten .. det er virkelig en
lækker bil (det er Merceren selvfølgelig også) og den er ihvertfald
pålidelig .. så ikke noget der . og er 150 HK ikke nok til at få et klip i
kortet i disse dage ?

Jeg tænker selvfølgelig på min pengepung idet jeg forudser at afgift og
driftsomkostninger vil være betydeligt højere ved Merceren end ved Passaten

Men i sidste ende er det jo ligemeget hvad jeg mener, du kan gøre det op på
den måde som du synes er mest fornuftig men IMHO så ville et godt
udgangspunkt være økonomi - når du så har styr på hvor meget hvilken bil
koster i afgift, forsikring, grøn afgift, driftomkostninger, dvs diesel,
service og reservedelsindex mm, så kan du nemmere se om du synes at Merceren
er pengene værd ift Passaten...

Just my 0.02$

--
/J
Mazda 626 GLX 2.0

Fra : Mogens

Dato : 15-09-05 06:03

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote in message

> [...]
> diesel, service og reservedelsindex mm, så kan du nemmere se om du synes
> at Merceren er pengene værd ift Passaten...

Prøver lige igen - det handler om en bil uden afgift. I den sammenhæng
er det grotesk at skulle vælge og vrage, idet eksemplet med en 400 CDI
ift. Passat TDI gør opgaven vanskelig. Det kunne være morsomt at op-
stille et fiktivt driftsregnskab for de 2 biler - diffen er sikkert til at
overse
og totalt overskygget af MB'ens evne til at transportere chauffør og pas-
sagerer på 1. klasse...

Det største problem bliver sikkert "omgivelserne" og kollegerne på
arbejdspladsen !

Fra : Brian

Dato : 15-09-05 07:37

Mogens wrote:

> Det største problem bliver sikkert "omgivelserne" og kollegerne på
> arbejdspladsen !

Dét problem skulle nok være til at overkomme

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-05 08:05

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det er fandme absurd - men hvad vælger DU?

> [...]

Absolut denne! Og den sorte af slagsen, grundet det lyse interiør. Den
sølvfarvede ligner jo nærmest en dyster kirkegård ved nattetide, indvendigt.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-09-05 10:54

> Ja, det er fandme absurd - men hvad vælger DU?

Merceren - hvis jeg ikke ville blive ruineret af driftsomkostninger.

Utroligt at forskellen er på lille i prisen ( ....men det viser jo bare, at
Passat overgår Mercedes....... . . . *gemmer sig men stikekr hovedet ud og
råber ...NOOOT*..... )

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 15-09-05 18:32

> Merceren - hvis jeg ikke ville blive ruineret af driftsomkostninger.

Så dyrt tror jeg ikke, det er...

> Utroligt at forskellen er på lille i prisen

Jep - helt vildt

( ....men det viser jo bare, at Passat overgår Mercedes

Uden tvivl - Tysklands mest solgte stationcar holder prisen godt...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-09-05 09:44

> Uden tvivl - Tysklands mest solgte stationcar holder prisen godt...

Jep - men dét er er da godt nok for vildt.. Jeg fatter det simpelthen
ikke..slet ikke..

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 16-09-05 16:34

Næ... -> www.mercedesbenzchemnitz.de/pkw/detailansicht.php?daten_id=5GW2127

--
Mvh Mogens
Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 uden anmærkninger !

Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-09-05 16:52

> Næ... ->
www.mercedesbenzchemnitz.de/pkw/detailansicht.php?daten_id=5GW2127

*dybt rystet*

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 16-09-05 16:59

> www.mercedesbenzchemnitz.de/pkw/detailansicht.php?daten_id=5GW2127

> *dybt rystet*

Ja, det kan ikke gå stærkt nok med at flytte yderligere øst på, IMO...

AMG Tyskland sælger denne: '03 C30 CDI AMG st. car - 109.000 km - 17.500
euro
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=20&id=11111111180109725&

Fra : Leonard

Dato : 16-09-05 17:02

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Næ... -> www.mercedesbenzchemnitz.de/pkw/detailansicht.php?daten_id=5GW2127

Det sætter meget godt virkningen af de danske afgifter i relief.
Men den kan sikkert sætte naboens knægts gamle Escort, der lige er
blevet nedgraderet til markræs på plads - for den må jo ikke bruges
til andet i DK

På den anden side, hvordan er mon udsigterne til at afgiften falder i
løbet af nogle år ?
Så kan man jo lade den stå i en vakuumpose indtil afgiften er lav nok.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Mogens

Dato : 16-09-05 18:10

> [...]
> Men den kan sikkert sætte naboens knægts gamle Escort, der lige er
> blevet nedgraderet til markræs på plads - for den må jo ikke bruges

Ja, det er helt absurd, hvad man kan få for 150.000 kr
Den viste bil har vist, hvad der kan leveres abfabrik---

> På den anden side, hvordan er mon udsigterne til at afgiften falder i
> løbet af nogle år ?

Den er ringe, IMO...

> Så kan man jo lade den stå i en vakuumpose indtil afgiften er lav nok.

He, he - en mulighed. Nuvel - jeg skal ikke ha' flere biler stående på dén
måde.
Jeg har prøvet et et par år, og det er sgu lidt enerverende at se på den
flotte
bil, man sjældent kan rulle en tur i...

Fra : Mogens

Dato : 16-09-05 16:40

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> Ja, det er fandme absurd - men hvad vælger DU?

Prøv lige at se her - det er jo en ny bil !
'01 MB 320 CDI m/brabuskit (241 hk) - kørt 54.000 km - 21.800 euro...
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=3&id=11111111179976730&

Fra : Mogens

Dato : 16-09-05 22:37

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> Ja, det er fandme absurd - men hvad vælger DU?

Liiige een "urimelig" sammenligning mere:
'01 VW Passat V6 TDI Highline 4 motion 150 hk (68.000 km) - 18.200 euro
www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=8461036&id=ozxhqk2petc
'01 Audi A8 3.3 TDI quattro 225 hk (112.000 km) - 18.200 euro
www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=8448281&id=fxarzassru2

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-09-05 08:22

> [...]

> www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=8461036&id=ozxhqk2petc

> '01 Audi A8 3.3 TDI quattro 225 hk (112.000 km) - 18.200 euro

Jeg kan næsten kun forestille mig en formentlig meget stor forskel i
driftsomkostninger som begrundelse for de tilsyneladende groteske tilfælde.

En A8 og en S-klasse burde jo ret beset koste det dobbelte.

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 17-09-05 10:25

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg kan næsten kun forestille mig en formentlig meget stor forskel i
> driftsomkostninger som begrundelse for de tilsyneladende groteske
> tilfælde.

Hvilke driftsomkostninger tænker du på ?
Service/værksted eller i det daglige ?

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-09-05 14:22

> Hvilke driftsomkostninger tænker du på ?
> Service/værksted eller i det daglige ?

Alindeligt mekanisk vedligehold. Tror det koster boksen på biler fra
"superligaen".

Anderledes er det jo med en husmandsvogn som Passaten.

Hvad koster en komplet udstødning, to støddæmpere og fire nye bremseskiver
til en A8´er..?

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 17-09-05 14:34

Jan W Nielsen wrote:

> Alindeligt mekanisk vedligehold. Tror det koster boksen på biler fra
> "superligaen".
>
> Anderledes er det jo med en husmandsvogn som Passaten.

Jojo, men den Passat er da ikke lige den model man ser flest af.
Og hvis man kender VAG ret, er der intet på nogen af bilerne der er specielt
udviklet til kun én model.

> Hvad koster en komplet udstødning, to støddæmpere og fire nye
> bremseskiver til en A8´er..?

En månedsløn vil jeg tro - men på den anden side, det gør et års forsikring
jo også

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-09-05 14:47

> En månedsløn vil jeg tro - men på den anden side, det gør et års
> forsikring jo også

Lige netop...

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 17-09-05 17:11

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Lige netop...

Tror I, at det er SÅ dyrt?
Jeg kender det jo lidt fra Audi V8'eren, men det var en benzin.
Nuvel - man skal nok udføre den slags undersøgelser først, inden et givent
køb...

Fra : Brian

Dato : 17-09-05 17:36

Mogens wrote:

> Tror I, at det er SÅ dyrt?

Jeg tror nu begge biler er dyre i stumper, selv om den ene "kun" er en
Passat.

> Jeg kender det jo lidt fra Audi V8'eren, men det var en benzin.
> Nuvel - man skal nok udføre den slags undersøgelser først, inden et
> givent køb...

På det her tidspunkt i mit liv (24 år), er forsikringen vist en større
bekymring rent finansielt

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 17-09-05 17:52

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> På det her tidspunkt i mit liv (24 år), er forsikringen vist en større
> bekymring rent finansielt

I DK ja - i udlandet nope. Man kan nemt forsikre voldsomme biler i Sverige
til rimelige penge, fordi man tager udgangspunkt i ulykkesfrekvensen...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-09-05 12:52

> Tror I, at det er SÅ dyrt?

Ikke for alle - men nogle vil sikkert have problemer med overhovedet at
finde et sted, hvor man vil godtage personen med en A8´er.

Men igen - det kommer nok helt an på, hvem man er, og hvor man bor.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 18-09-05 17:10

> Ikke for alle - men nogle vil sikkert have problemer med overhovedet at
> finde et sted, hvor man vil godtage personen med en A8´er.
> Men igen - det kommer nok helt an på, hvem man er, og hvor man bor.

Hvad mener du? - jeg taler om driftsomkostninger...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-09-05 19:05

> Hvad mener du? - jeg taler om driftsomkostninger...

Ok - det ser ud til, jeg fik en midlertidig hjerneblødning, for jeg svarede
vist på noget, som der ikke blev talt om - nemlig forsikring..

Jeg er heller ikke sikker på, at det ville være SÅ forfærdeligt dyrt i dele,
hvis man kender en billig mekaniker. Men helt sikkert dyrere end Passat, og
nok også dyrere end Omega. Mon ikke det vil være i omegnen af Cossien, der
jo heller ikke var billig at holde kørende. Som du siger - specialbiler
koster.

Helt slemt vil det nok være, hvis man blot kører den ud til Bekker og siger
"bare lav det, der ikke er i orden" og ring når den er færdig.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-05 07:58

> Hvad koster en komplet udstødning, til en A8´er..?

Er det ikke lige meget? Den er lavet i rustfri...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-09-05 09:33

> Er det ikke lige meget? Den er lavet i rustfri...

Forleden fortalte en mand i JP Motor, at hans Audi 100 fra 1988 (med 450.000
km på tælleren) stadig kørte rundt med den udstødning, som fabrikken havde
sat på, da de byggede bilen.

....men hvis den komplette udstødning til A8´eren nu koster 40.000, så kunne
det godt blive en streg i regningen..

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-09-05 12:29

Mogens wrote:
> "Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> Liiige een "urimelig" sammenligning mere:

Da jeg hentede Volvo'en stod der også en MB S500 fra 2000 til ca. 150.000
dkr... :-|
Hvis jeg boede på den anden side, ville jeg i stedet for at have en Volvo
have en Volvo OG en MB S500...

Fra : Mogens

Dato : 19-09-05 18:14

> [...]
> Hvis jeg boede på den anden side, ville jeg i stedet for at have en Volvo

Nu ér biler jo ike alt

Hvis du boede på den anden side, viste du slet ikke,
hvad du skulle vælge...
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 (reserveret)
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)