Autosol
Fra : Steen Elm

Dato : 14-09-05 16:58

Hej

Jeg tænkte på om der var nogen der havde nogle erfaringer/meninger om
Autosols bådprodukter ? Jeg arbejder for firmaet der har agenturet på
Autosol, men da vi er et autotilbehørsfirma har vi ikke rigtigt gjort det
store ud af bådserien. Er det noget at satse på eller er de eksisterende
produkter på det danske marked så indgroede, så det ville være svært at
komme ind ? I Sverige er det vist rimelig anerkendt.

Steen

Fra : Steffen Skov

Dato : 14-09-05 18:56

"Steen Elm" <post@steenelm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> produkter på det danske marked så indgroede, så det ville være svært at
> komme ind ? I Sverige er det vist rimelig anerkendt.

Det fejler ikke noget. Giver du rabat? Hvis så er jeg aftager!
Hilsen
Steffen
Fjern 1. & 2. ubekendt i adresse

Fra : Egon Stich

Dato : 15-09-05 12:36

> [...]
> produkter på det danske marked så indgroede, så det ville være svært at
> komme ind ? I Sverige er det vist rimelig anerkendt.

Sidste år kunne man købe Autosol polish og voks i netto, tror jeg, det var.
produkterne var særdeles gode, og billige.
I år har de ikke været til at finde her i landet.
Heldigvis havde vi købt så meget, at der var til forårsklargøringen 1005.
Kommer det ikke på det danske marked, agter jeg selv at importerer fra
tyskland næste forår.
Det skulle derfor glæde i hvertfald mig, og i hvert fald et par stykker til
på havnen, om produkterne bliver tilgængelige her til lands.

Om det er værd at satse på, spørger du.
Det mener jeg.
Efter 2 sæsoners brug på 5 både i havnen, er vi enige om, at Autosol er
fuldt på højde med f.ex. hempel.
ja faktisk bedre.
Det fungerer fint.
Polish er vandopløseligt, hvad der letter rensning før voks.
Og ikke mindst: Det er væsentligt billigere..!!
Lad os høre når i får det på hylderne, samt hvor man bestiller.

MVH
Egon

Fra : HKN

Dato : 15-09-05 22:49

> [...]
> I år har de ikke været til at finde her i landet.
> Heldigvis havde vi købt så meget, at der var til forårsklargøringen

Og jeg som troede at man lå og roede rundt i atlanten på alle tidspunkter
af
året dengang....og samtidig er jeg overrasket over at man overhovedet
behandlede et vikingeskib )

-Henrik

It has removed 5 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Steen Elm

Dato : 16-09-05 05:41

Tak for det Egon

Det må vi gøre noget mere ved. Det er rigtigt at Netto er stort set de
eneste vi har solgt bådserien til, men de valgte ikke at købe den i år.
Jeg ved ikke om det kan betale sig at købe i Tyskland, men hvis alt går galt
kan man kan man altid få en Autosol forhandler til at bestille den hjem fra
os. Vores kunder er bare inden for bilbranchen og er ikke interesseret i at
have bådprodukter på lager.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-09-05 17:15

> [...]
fra
> os. Vores kunder er bare inden for bilbranchen og er ikke interesseret i

Det kan næsten altid betale sig at købe i tyskland. Alene momsforskellen..
Og når så samtidig bådtilbehørsforretninger konsekvent vølger at føre dyre
"mærkevarer", må der dog være noget at gøre for raske forretningdfolk?
Men hvorfor ikke prøve, at "komme på hylderne" hos
bådtilbehørsforretningerne?
prisen bør kunne holdes lavere end hvad vi nu tilbydes, og produktet er,
efter min mening, ganske meget bedre.
Ellers: Kan vi ikke bestille hos importøren?
Kom med en adresse?

MVH
Egon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-09-05 16:02

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev

> [...]
> "mærkevarer", må der dog være noget at gøre for raske forretningdfolk?
> Men hvorfor ikke prøve, at "komme på hylderne" hos

Hvis de ikke kan tjene mere på produktet end de gør på andre produkter, så
er der ingen ide i at tage et nyt produkt ind.

En forretning sælger det produkt, man tjener bedst på.

Mon ikke man kan gå ud fra, at folkene bag autosol har vurderet, at det
danske marked ikke er stort nok til, at det kan betale sig at gå ind på det?

Claus
--
Tag dem alle for kun 1750,- inkl. porto!
Sælges *billigt* og nyt:

Fra : Steen Elm

Dato : 17-09-05 17:16

Nej, problemer er at Autosol laver mange forskellige produkter. Det mest
kendte er Kromglans, som vi sælger i stort antal til den danske bilbranche.
Når man så er et firma i autobranchen ligger det ikke lige for at opbygge et
forhandlernet i bådbranchen også, for et enkel produkt. Når man så pludselig
selv bliver bådejer, kommer disse produkter jo i ekstra fokus og interessen
for at gøre en indsats for den bliver kun større.
Der lå såmænd også en flaske Autosol bådvoks i min egen båd, da jeg købte
den.
Jeg kan se at jeg har en mission : Autosol til det danske folk !

Steen

Fra : Egon Stich

Dato : 17-09-05 23:57

> [...]
> den.
> Jeg kan se at jeg har en mission : Autosol til det danske folk !

Fortsæt arbejdet..
Evt kunne man arrangerer "noget med bestillinger"?

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 17-09-05 23:55

> [...]
>
> Mon ikke man kan gå ud fra, at folkene bag autosol har vurderet, at det
> danske marked ikke er stort nok til, at det kan betale sig at gå ind på

Da den lokale Netto havde Autosol for et par år siden, var der udsolgt på
under en uge.
Og de havde temmelig mange dunke.
MVH
Egon.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-09-05 15:22

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev

> Da den lokale Netto havde Autosol for et par år siden, var der udsolgt på
> under en uge.
> Og de havde temmelig mange dunke.

Ja, men de spottilbud kan man slet ikke sammenligne med noget. DS-gruppen
køber jo ind over hele verden hos mange leverandører, og de priser på et
spottilbud i netto kan ikke overføres til en virksomhed, som skal føre et
fuldt sortiment med dansk produkt support osv. Der er jo både
forhandleravance og meget andet at tage hensyn til.

Netto havde også autosol kromrens til 25,- mens det selvsamme produkt koster
ca 44,- hos en almindelig bådudstyrsforhandler.

Claus

Fra : Steen Elm

Dato : 18-09-05 17:01

Jeg er enig i at man nok ikke skal regne med samme pris som Netto hos en
bådudstyrsforretning, men 44,- ? Så er den f.. også betalt.

Steen

Fra : Steen Elm

Dato : 17-09-05 16:18

Jo, der er noget der tyder på at det ville være en god ide at se at få det
ud i de danske butkker også men det er jo sin sag at opbygge et
forhandlernet inden for bådbranchen. Alternativet kunne være en
netsalgsbutik.

Vi er ikke så interesserede i små-salg til slutbrugere, men hvis eks. man i
en havneforening slog sig sammen om et par kasser, kan jeg ikke se noget i
vejen for det.

Kig evt på http://shop.satex.dk og søg på autosol.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-09-05 22:23

> [...]

> en havneforening slog sig sammen om et par kasser, kan jeg ikke se noget i

Lige nu overtræder du reglerne for usenettet ved at reklamerer for
virksomheder/produkter, som du er en del af eller blot har tilknytning til.
Det er *ikke* tilladt i nyhedsgrupperne, uanset hensigten.

Venligst læs mere på www.usenet.dk

FUT dk.admin.netikette

Claus

Fra : Steen Elm

Dato : 18-09-05 05:19

Hvad sker der lige for dig ? Kig på din egen signatur:

---
Tag dem alle for kun 1750,- inkl. porto!
Sælges *billigt* og nyt:
Mindre blokke, bl.a O.H i aluminium samt anden i rustfrit
Se billeder her: www.myboat.dk/blok.htm
---

Der kan ikke købes noget inden på den hjemmeside jeg henviste til. Faktisk
kan der PT slet ikke købes noget som helst nogen steder. Mit udgangspunkt
var at spørge om holdninger til et bestemt produkt. Hvis man ikke kan gøre
dette her, så var der mange indlæg der var ulovlige.

Steen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-09-05 15:25

"Steen Elm" <post@steenelm.com> skrev

> Hvad sker der lige for dig ? Kig på din egen signatur:

Steen, inden du dummer dig unødigt, så sæt dig ind i reglerne for
signaturer!
Min signatur er 100% i overensstemmelse med reglerne!

I øvrigt er det beskæmmende, at du tilsyneladende insisterer på at ignore
diverse usenetregler, herunder citatreglerne, og at du samtidig skider på
FUT gør det ikke bedre...

FUT dk.admin.netikette hvor debatten hører hjemme

Claus

Fra : Egon Stich

Dato : 18-09-05 00:02

> [...]
til.
> Det er *ikke* tilladt i nyhedsgrupperne, uanset hensigten.

Vil du så styre din brandert, claus..!!
Dette er, for os alle, vil jeg mene, en relevant sag.
Findes der et godt produkt, kan vi da kun være interesseret i, at få det på
markedet.
Eller i fællesskab lave en alternativ indkøbsmulighed.
Og så skal du ikke "Futte" noget som helst..!!
Du kan anmode, hvis det passer dig, men Fut er uforskammet.
'

(Husk dine egne små adverts.

MVH
Egon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-09-05 15:29

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev

> Vil du så styre din brandert, claus..!!
> Dette er, for os alle, vil jeg mene, en relevant sag.

Denne gruppe er ikke beregnet for udbredels af produkter, man selv har
tilknytning til.

citat:

Jeg arbejder for firmaet der har agenturet på
Autosol, men da vi er et autotilbehørsfirma har vi ikke rigtigt gjort det

Citat slut

Det er i klokkeklar strid med reglerne for usenettet, og
markedsundersøgelser og henvisninger angående specifikke produkter, som man
selv har interesse i at afsætte hører IKKE ind under denne gruppe.

Reglerne er ens for alle!

Kan man ikke lide reglerne, så tag dog for pokker initiativ til at lave dem
om!!

FUT!

Claus

Fra : Egon Stich

Dato : 18-09-05 16:37

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev

> Denne gruppe er ikke beregnet for udbredels af produkter, man selv har
> tilknytning til.

Beklager.
Det er jeg ganske ligeglad med.
Som jeg ser det, har vi mulighed for at få et godt produkt markedsført i DK.
Og linket kom først efter "provokation".
Så det falder lidt udenfor "netpolitiets" område

> FUT!
>
> Claus

Og så vil jeg ikke finde mig i dit fut..!!
Det opfatter jeg som uforskammet..!!
Og jeg omgår den.
Lad os føre samtalen her.

MVH
Egon.

Fra : Torben Bach

Dato : 18-09-05 19:22

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> Og så vil jeg ikke finde mig i dit fut..!!
> Det opfatter jeg som uforskammet..!!
> Og jeg omgår den.
> Lad os føre samtalen her.
>
> MVH
> Egon.

Nu kan jeg ikke "se/læse", hvad CT skriver, men jeg vil dog ikke undlade at
gøre opmærksom på, at han sædvanligvis ikke selv følger med over i den
gruppe, hvortil han sætter FUT. Et faktum, jeg aldrig har forstået.
Hvorfor sætte FUT (Follow Up To) en anden gruppe, hvis man ikke selv har til
hensigt at debattere emner dér??

Og så kan jeg i øvrigt se, at Steen undrer sig over signaturen hos CT, som
lystigt reklamerer i sit fristed samtidigt med, at han brokker sig over
"reklamer", der er anført over de magiske to stk. -- , der er
signaturadskilleren.
Det er helt klart en dobbeltmoralsk adfærd og en udnyttelse af et hul i
regelsættet. Reklamer/annoncer i signaturen er der i øvrigt er tærsket
langhalm over igennem tiderne, men til trods for dette er CT adfærd
uforståelig for mange - ikke kun jeg den *fattesvage*

Mvh
Torben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-05 14:27

"Torben Bach" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev

> [...]
> gøre opmærksom på, at han sædvanligvis ikke selv følger med over i den
> gruppe, hvortil han sætter FUT. Et faktum, jeg aldrig har forstået.

Torben Bach, jeg finder det uhyre underholdende, at der tilsyneladende slet
ikke er nogen grænser for, hvor ynkelig en figur du kan gøre. Du ved jo
godt, at du er fuld af løgn, og at jeg er i stand til at bevise det!

Har du da slet ingen skam i livet, når du bevidst fyrer sådan en løgn af
over for alle, eller er du bare så dårligt begavet?

Netop jeg har meget præcis viden om, hvem der læser mine indlæg her i
gruppen og hvornår de læses. Og du ved jo godt, at jeg er i stand til at
bevise, hvor mange gange og på hvilke tidspunkter, du klikker på et link i
mit indlæg.

Du ved, at jeg har egen server og at alt bliver logget, så jeg kan se helt
præcist, hvornår du eller en anden fra din pc har klikket på et link i et af
mine indlæg:

[Sat Sep 10 23:51:18 2005] [error] [client 62.61.144.58] client denied by
server configuration: C:/webserver/myboat/blok.htm

Og jeg kunne blive ved...

LOL!!

> Hvorfor sætte FUT (Follow Up To) en anden gruppe, hvis man ikke selv har
til
> hensigt at debattere emner dér??

Hvordan kan du udtale dig om hvad jeg debatterer eller ikke debatterer, når
du påstår, at du ikke kan se mine indlæg???

Er du ved at blive dement?

> Det er helt klart en dobbeltmoralsk adfærd og en udnyttelse af et hul i

Din forskrude moralbegreber er flintrende ligegyldige!

Hvor mange gange skal du have det at vide?

Det er netiketten der gælder og ikke din ofte besynderlige og ret
selvmodsigende opfattelse af tingene!

Claus

Fra : Torben Bach

Dato : 23-09-05 18:22

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

snip snap - en masse ligegyldigheder fra CT

> Din forskrude moralbegreber er flintrende ligegyldige!

Selv LOL - hvorfor i alverden bruger du så tid på det, når det er så
ligegyldigt.
Det må trods alt tyde på, at du har en øm tå, når man påpeger, at du
udnytter -- signaturadskilleren og lægger reklamer i "fristedet" -
samtidigt med, at du ponker andre, hvis de gør noget over samme --

> Det er netiketten der gælder og ikke din ofte besynderlige og ret
> selvmodsigende opfattelse af tingene!

Det var jo også lige det, jeg påpegede!! Der er vist en brillebutik, der
giver aldersrabat. Mon ikke, du skulle anskaffe dig nogle nye briller,
selvom det ikke er en garanti for, at du kan læse og forstå.

> Claus

Du er fortsat dobbeltmoralsk i din adfærd. Det er det, jeg skriver og holder
fast i.

Med hensyn til at læse og ikke læse, så er det ikke løgn, at jeg ikke kan
"se/læse" dine indlæg.
Sandheden er den, at du for en tid lå i mit kill-filter, men at jeg af
nysgerrighed - endnu en gang - ophævede spærringen. Det er faktisk sket
nogle gange - noget i retning af blåt blink og TÆND-SLUK.

Hovsa - der røg du sågu i filtret endnu.
Du bidrager *kun* med støj, når du leger netbetjent.
Du svarer udenom og taler om løgn og din server.
Jeg skrev, hvad jeg skrev.
At du så ikke har forstået, siger noget om, at din intelligens, der slet
ikke svarer til, hvad du selv tror.
Prøv at læse mit indlæg igen - igen - igen (gider ikke klistre siden til så
det svarer til dine TÆND-SLUK- du ved, hvad jeg mener)

Torben

PLONK - CT

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-09-05 18:57

Jeg synes jeg hører noget støj på linien.... knas ....
zitra....brumme...bonk....hallo .....hallo .....hallo .....

dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut...........

Fra : Torben Bach

Dato : 23-09-05 21:16

Bjarke Christensen wrote:
> Jeg synes jeg hører noget støj på linien.... knas ....
> zitra....brumme...bonk....hallo .....hallo .....hallo .....
>
> dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut-dut...........

Ja - det er ved at være tid til at tærske langhalm på netikette og deslige.
Sejlsæsonen går på hæld, men som du ser, så har jeg endnu en gang valgt at
fravælge én bestemt person her i gruppen.
Denne gang bliver der SLUKKET og ikke TÆNDT igen.

Det skal så være *mit* bidrag til at støjen på linjen ophører, men om det er
nok, er mere end tvivlsomt, men miraklernes tid er måske ikke forbi.

EOD - debatten er OT her i gruppen.

FUT-CT følger ikke selv op på sine FUT´s uanset, hvad han siger - det har
fortidens utallige FUT´s vist så mange gange, at man må benytte sig af meget
avanceret computerudstyr for optælle/sammentælle alle tilfældene.
Det er noget enhver, der følger med i denne gruppe, ved, og man behøver ikke
sin egen server for at bevise den påstand.

Mvh
Torben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-09-05 13:10

"Torben Bach" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev

> Denne gang bliver der SLUKKET og ikke TÆNDT igen.

Sludder og vrøvl. Du er ligesom en gammel sladderkælling og kan simpelthen
ikke holde dig væk, selv om du løgnagtigt prøver at overbevise andre om det
modsatte.

Du er tilnærmelsesvis sygeligt besat af undertegnede, det ses tydeligt, og
læg mærke til, at det altid er dig selv, der starter dine tøsefornærmede
korstog.

Claus

Fra : ThomasB

Dato : 25-09-05 08:43

> [...]
> læg mærke til, at det altid er dig selv, der starter dine tøsefornærmede

Dit indlæg hører ikke til her.

XFUT: dk.snak.mudderkastning

Fra : Egon Stich

Dato : 25-09-05 10:05

> [...]
> læg mærke til, at det altid er dig selv, der starter dine tøsefornærmede

Og så fik "netbetjenten" endnu en gang ødelagt en god tråd.
På den måde kan man jo forhindre mange i at komme med oplysninger om
produkter, vi kan have gavn af.
Tillykke Claus.
Fortsæt "det gode arbejde".

MVH
Egon

Fra : Carsten Holck

Dato : 19-09-05 10:30

Egon Stich wrote:
> [...]
> Og linket kom først efter "provokation".
> Så det falder lidt udenfor "netpolitiets" område

Ganske enig - hvis man fører CT's tolkning helt igennem, er usenet
derfor forbudt område for folk der _ved_ noget om det de skriver om
<note to self>
Det er måske i virkeligheden netop sådan det er
</note to self>

/carsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-05 14:12

> [...]

> Beklager.
> Det er jeg ganske ligeglad med.
> Og så vil jeg ikke finde mig i dit fut..!!

Ja, Egon las os skide på *samtlige* regler....

Er det også sådan du gebærder dig på vandet?

Claus

Fra : Jens. B.

Dato : 25-09-05 09:33

Claus Tersgov wrote:
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev

> Ja, Egon las os skide på *samtlige* regler....
>
> Er det også sådan du gebærder dig på vandet?
>
> Claus

Det er vist kun dig der er ude og svømme lige nu.

Fra : Egon Stich

Dato : 25-09-05 10:02

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev

> Ja, Egon las os skide på *samtlige* regler....
>
> Er det også sådan du gebærder dig på vandet?
>
> Claus

Ved du hvad, Claus?
Nu synes jeg, du er uartig..!!
Jeg spørger jo ikke dig, om du skider i dit badskar? Vel?
Jeg gør dig, høfligt, opmærksom på, at du ikke behøver at lege netpoliti.
Det er såmænd det hele.

MVH
Egon

Fra : Jon KÃ¥re Hellan

Dato : 16-09-05 07:58

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> writes:

> [...]
> af
> året dengang....og samtidig er jeg overrasket over at man overhovedet

Man tjærebredde dem, går jeg ut fra.

Likedan som man har gjort med trebåter helt opp mot våre dager.

JK