Løbe uden snor (Østerbro, kbh)
Fra : diapsalmata

Dato : 14-09-05 17:01

Hejsa

Vi er et par som bor på Østerbro og har en italiensk mynde - den kan
godt lide at løbe frit men det skal være forholdsvis afgrænset
område. Er der nogle der kan anbefaler nogle områder eller steder
omkring Østerbro. Kbh. hvor han kan løbe rundt under opsyn uden at
der er fare for at han kommer i nærkontakt med bile, cykler og
lignende?

På forhånd mange tak...

Fra : pwh

Dato : 14-09-05 17:33

diapsalmata wrote:
> [...]
> omkring Østerbro. Kbh. hvor han kan løbe rundt under opsyn uden at
> der er fare for at han kommer i nærkontakt med bile, cykler og

Hmm, nu er jeg ikke specielt kendt på selve Østerbro,
men da jeg var knægt kom jeg meget nede i den gamle Skudehavn.
Der kan jeg da huske at der var masser af områder hvor det må værer
perfekt for en hund at rende frit omkring.
Dejlig hund sådan en Mynde forøvrigt, min Søster og Svoger havde engang
en hel staldfuld Greyhounds som de gik til løb med, utroligt dejlige hunde

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 14-09-05 17:58

"diapsalmata" <diapsalmata@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

---------------

Jeg gik meget i Østre Anlæg om aftenen med min hund, når det var blevet
mørkt eller halvmørkt. Så var der ikke et øje og man havde hele parken for
sig selv. Men der er ræve, men du opdager hurtigt hvor de holder til. Ellers
spørg igen.

Hvis du ønsker et mindre område er der vist en legeplads midt i Østre Anlæg.

Jeg ved ikke hvordan Kildevældsparken er, men det er jo et ret lille
indhegnet område.

Så er der jo også Bernsdorfsparken.

Hvis ikke Nordhavnen efterhånden er totalt plastret til med moderne
glas-paladser, kan man måske fortsat finde et område derude.

Prøv at checke hvad der er nede i bunden af Nyborggade - det gamle
gasværksomåde.

Der er også nogle grønne områder i Ryvangen - bl.a. henrettelsespladsen fra
krigens tid - puha!

Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om.

Mvh
Søren