url verification
Fra : Tamen

Dato : 07-06-01 13:48

Jeg skal bruge en function der checker om folk kommer fra en bestemt
url, eller undereliggende sider.
F. eks:
Start siden = http://www.sarup.dk/new/index.php
Hvis folk kommer fra http://www.sarup.dk/new/andet/stuff.php er det i
orden. Men ikke hvis de kommer fra http://www.sarup.dk/index.php

Hvordan kommer jeg nemest rundt om det? Skal jeg til at exploderer
begge url'er? Eller skal jeg bruge regex? (Som jeg ikke aner en
hylende fis om ;))

venlig hilsen
Tamen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 07-06-01 13:54

"Tamen" <tamen@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvordan kommer jeg nemest rundt om det? Skal jeg til at exploderer
> begge url'er? Eller skal jeg bruge regex? (Som jeg ikke aner en

$HTTP_REFERER indeholder urlen på den fil der refererede til filen du
aflæser den i.
Hvis altså brugeren bruger en browser der definerer den.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Tamen

Dato : 07-06-01 20:53

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> wrote in message

> $HTTP_REFERER indeholder urlen på den fil der refererede til filen du
> aflæser den i.
> Hvis altså brugeren bruger en browser der definerer den.

Jeg var godt klar over det med $HTTP_REFERER, dog ikke at det ikke var
alle browsere der sendte den.
Det er mere hvordan jeg finder ud af om folk nu også kommer fra de
rigtige sted.
PHP har indil videre været så simpelt. Så der må også være en måde at
gøre det på.

Venlig hilsen,
Tamen.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 07-06-01 21:37

> [...]
> rigtige sted.
> PHP har indil videre været så simpelt. Så der må også være en måde at

Du har 2 muligheder:
1) $HTTP_REFERER
2) At smide en varibel i query-strengen ($QUERY_STRING) når du linker til
den side du vil tjekke på...

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Tamen

Dato : 08-06-01 09:21

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> wrote in message news:<9fooi0$3ut$1@sunsite.dk>...

> Du har 2 muligheder:
> 1) $HTTP_REFERER
> 2) At smide en varibel i query-strengen ($QUERY_STRING) når du linker til
> den side du vil tjekke på...

Ok, det prøver jeg :)
Tak for hjælpen.

Tamen.