Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Billede TYV... Grrrr
Fra : dunk4ever.dk

Dato : 14-09-05 11:45

Hejsa

Jeg ka bliver så vred!
Og hva ka jeg gør, INTET, Eller hva ???

http://www.fotokritik.com Hmmm faldt over denne side sidste dag...

Var ved at se om der var nogle gode billeder foto derinde!
OG det var der sgu... 2 af mine foto under et andet navn Grrrr
Det er sket før for mig, men det var nemt at få fjrenet da det var en dansk
site sidst...
Denne side er tyrisk ???

http://www.fotokritik.com/profil.php?id=6693&pid=hepsi
http://www.dunk4ever.dk/model/karina/karina.htm MIN SIDE!

HJÆLP hva ka jeg gøre....

Jeg har skrevet en e-mail til web-marster! INTET SVAR---
Hilsen Lasse
www.dunk4ever.dk

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 14-09-05 12:01

"dunk4ever.dk" <dunk4ever2002@sletdette-hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> HJÆLP hva ka jeg gøre....

Stik armen ud af vinduet og ryk en tyrker ind i stuen, få ham til at hjælpe
med at sætte dine billeder på den tyrkiske kritikside, under dit eget navn,
så sker der nok noget.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-09-05 12:09

"dunk4ever.dk" <dunk4ever2002@sletdette-hotmail.com> wrote in message
> [...]
> OG det var der sgu... 2 af mine foto under et andet navn Grrrr
> Det er sket før for mig, men det var nemt at få fjrenet da det var en

Skriv til sidens ejer evt. det er ikke altid webmaster og ejer er den samme
(ejer kan sikkert findes hos www.hostmaster.dk) skriv også en mail til
personen der har stjålet dit foto og forklar på pænt engelsk at du
simpelthen ikke vil finde dig i det. Jeg ved ikke om det kan betale sig for
dig at få en eu advokat (eller hvad det nu hedder) på sagen det er vist ret
pebret hvis det er over grænser.

Mvh
Simon

Fra : Bad Robot

Dato : 14-09-05 12:15

Du skal nok til at sætte vandmærke på dine billeder, eller se om Niels
Ebbesen som er i denne gruppe har en kommentar til dette. Han
ved noget om disse ting..

Hilsen

Henrik Jørgensen
http://studiefoto.dk/

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 14-09-05 13:41

"Bad Robot" <bad@robot.com> wrote in message
> Du skal nok til at sætte vandmærke på dine billeder, eller se om Niels
> Ebbesen som er i denne gruppe har en kommentar til dette. Han
> [...]

Ja, jeg mærker altid mine billeder netop af denne grund og oplægger dem kun
på nettet i VGA størrelse, netop for at forhindre nogen hugger noget og
bruger det uden jeg ved det.
VGA (640x480 pixels) er godt nok til web'en, og formatet er så lille at det
er begrænset hvor meget andre kan bruge det til.
Mvh
Torben
http://swampthing.dk/~tsj/photo/

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-05 14:00

"Torben Schou Jensen" <tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg mærker altid mine billeder netop af denne grund og oplægger
> dem kun på nettet i VGA størrelse, netop for at forhindre nogen
> hugger noget og bruger det uden jeg ved det.

Jeg er enig i det principielt forkerte i at hugge andres billeder, men når
det nu er sagt, forstår jeg ikke helt alle de krumspring, mange gør sig for
at forhindre "uretmæssig" brug. Herregud; at én eller anden tyrkisk idiot
gider lægge billeder op til kritik, han har stjålet fra en anden, kan da
ikke bringe mit pis i kog - heller ikke hvis det havde være mine billeder,
der var blevet stjålet. Jeg havde taget det som en kompliment.

Noget andet er, hvis ens billeder bliver brugt kommercielt uden tilladelse.
I dét tilfælde har man også ulig meget bedre mulighed for at kræve sin ret.

> VGA (640x480 pixels) er godt nok til web'en, og formatet er så lille
> at det er begrænset hvor meget andre kan bruge det til.

Ja, man kan også lægge det i 160x120 pixels eller mindre, så er der endnu
færre muligheder for at bruge det.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-09-05 17:02

> [...]
> ikke bringe mit pis i kog - heller ikke hvis det havde være mine billeder,
> der var blevet stjålet. Jeg havde taget det som en kompliment.

Er der ikke en risiko forbundet ved dette rent juridisk? Jeg skal blank
indrømme, at jeg ikke har meget forstand på det, men jeg vil da mene, at
hvis Lasse lader tyven benytte hans billede uden at gøre noget ved det,
stiller han sig selv svagt, idet man ville kunne påstå, at han accepterer
gratis brug af hans værker, og derfor ikke ville kunne forvente at få en
erstatning for ulovligt brug hvis situationen skulle ske igen.

MVH
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-05 17:22

Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> gratis brug af hans værker, og derfor ikke ville kunne forvente at få en
> erstatning for ulovligt brug hvis situationen skulle ske igen.

Hmm... med mindre Lasse har 10-20.000 kroner til overs, som han synes det
kunne være sjovt at brænde af på en ophavsretsag, så er der ikke ret
meget at gøre ved den sag.

Problemet er, at hvis man slæber en person i retten, som har krænket ens
ophavsret, så får man langt fra en erstatning, som dækker alle de
udgifter man har haft, og hvis krænkeren er insolvendt, så kan han ikke
betale, og så får man slet ikke en noget.

Så det skal handle principper, hvis man slæber en misbruger i retten...

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

--
Køb fotos på www.photo-gallery.dk skandinaviens største online fotoarkiv
det indeholder mere end 28.000 professionelle S/H, duotone og farvefotos

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-09-05 19:39

> [...]
> betale, og så får man slet ikke en noget.
>
> Så det skal handle principper, hvis man slæber en misbruger i retten...

Jeg er godt klar over, at en eventuel erstatning ikke vil kunne betale
eventuelle sagsomkostninger, det var nu også mere ment som et tænkt eksempel
og hvad konsekvensen kunne blive rent juridisk i fremtidige sager, hvis
Lasse ikke vælger at reagere på det. Det behøver jo ikke nødvendigvis være
en retssag, der kunne jo være tale om, at han sendte en regning eller blot
bad om at få billedet fjernet, så har han da gjort en handling for at
forhindre det. Som sagt, jeg tænkte blot på, hvordan han ville stå fremover,
hvis han undlod at gøre noget som helst.

MVH
Thomas

Fra : Frandsen

Dato : 15-09-05 08:11

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gratis brug af hans værker, og derfor ikke ville kunne forvente at få en
> erstatning for ulovligt brug hvis situationen skulle ske igen.

Så skal tyven vel kunne bevise, at Lasse ved det.

Fra : Keld Vinther

Dato : 14-09-05 15:15

"Bad Robot" <bad@robot.com> skrev i en meddelelse
> Du skal nok til at sætte vandmærke på dine billeder, eller se om Niels
> Ebbesen som er i denne gruppe har en kommentar til dette. Han
> ved noget om disse ting..

Ja NRE sørger da i hvert fald for, at ikke ret mange overhovedet kan komme
ind på hans hjemmeside og dermed få lov til bare AT SE hans så berømte
billeder. )
Men de MÅ jo også være bare SÅ gode - når nu alt andet ifølge ham er noget
l...

Adgangsbegrænsning giver jo i sig selv en kraftig begrænsning i muligheden
for også at kunne kopiere billederne for hvem der nu måtte have den slags
sære lyster... )
Så du skal da bare begrænse adgangen til din hjemmeside - så er problemet
med uberettiget kopiering da løst ret effektivt...
))

mvh
Keld Vinther

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-05 15:36

Keld Vinther wrote:

> Adgangsbegrænsning giver jo i sig selv en kraftig begrænsning i muligheden
> for også at kunne kopiere billederne for hvem der nu måtte have den slags
> sære lyster... )

Jeg synes du burde klappe i, fra din IP-adresse 62.61.131.221 er der
gjort et forsøg på, at lade en "robot" downloade hele mit web-site, det
er en ulovlig handling, og derfor er din IP-adresse excluderet, så du
ikke kan få adgang til min server...

--
Best Regards - Niels Riis Ebbesen - Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke
Telefon: 47 17 56 22 - Mobil: 40 33 69 40 - e-mail info@niel-ebbesen.net

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-05 15:49

Niels Riis Ebbesen skrev den 14-09-2005 16:35:

> [...]
> gjort et forsøg på, at lade en "robot" downloade hele mit web-site, det
> er en ulovlig handling, og derfor er din IP-adresse excluderet, så du

tsk tsk, tænk sig dem der har dynamiske IPadresser.

Hvad gør du ved dem?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-05 16:31

Carsten Riis wrote:

> Hvad gør du ved dem?

Lukker for den pågældne IP-adresse, jeg har så meget trafik, at jeg kan
være iskold overfor, om nogen arver en misbrugt IP-adresse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 14-09-05 16:00

Niels Riis Ebbesen wrote:

> ... at lade en "robot" downloade hele mit web-site, det
> er en ulovlig handling, ...

Ifølge hvilken lov ?

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-05 16:29

Kurt Kjær Jensen wrote:

> Ifølge hvilken lov ?

www.photo-gallery.dk er en billed-database, så den er beskyttet af
ophavsretloven - www.ophavsret.dk/Ophavsret/ophavsretsloven.htm

§ 12. stk. 2 - afsnit 4) og afsnit 5)

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at
====
4) fremstille eksemplarer i digital form af databaser, når
eksemplarfremstillingen sker på grundlag af en gengivelse af databasen i
digital form, eller

5) fremstille enkelte eksemplarer i digital form af andre værker end
edb-programmer og databaser, medmindre det udelukkende sker til personlig
brug for fremstilleren eller dennes husstand.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 14-09-05 19:21

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> 4) fremstille eksemplarer i digital form af databaser, når
> eksemplarfremstillingen sker på grundlag af en gengivelse af databasen i

OK, jeg kender ikke det juridiske i det, specielt det spidsfindige i at
det jo ikke er databasen som sådan, men et resultat af databaseopslag,
som fremvises på din hjemmeside via en web-server. Din hjemmeside _er_
ikke en database i sig selv.

For mig at se er det et stort billedarkiv præsenteret på en hjemmeside,
og det fremgår ikke umiddelbart at du bruger en database eller noget
databaseteknologi til at præsentere resultatet.

Det er vist ikke normalt forbudt at downloade en hjemmeside i sin helhed
til eget brug, så jeg tror at det vil være nyttigt, hvis du angiver på
forsiden af din hjemmeside at den er baseret på en database, og at den
derfor er beskyttet efter ovenstående.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-05 20:02

Kurt Kjær Jensen wrote:

> [...]

> til eget brug, så jeg tror at det vil være nyttigt, hvis du angiver på
> forsiden af din hjemmeside at den er baseret på en database, og at den

En database er informationer der er struktureret og systimatiseret, i mit
tilfælde er det billederne der er informationerne.

Det fremgår allerede af forsiden, der står nemlig, at det et "on-line
billedarkiv"...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 15-09-05 15:43

Niels Riis Ebbesen wrote:

> En database er informationer der er struktureret og systimatiseret, i
> mit tilfælde er det billederne der er informationerne.

Jae, men strukturerede og systematiserede informationer udgør ikke i sig
selv en database.

> Det fremgår allerede af forsiden, der står nemlig, at det et "on-line
> billedarkiv"...

Men et billedarkiv udgør heller ikke nødvendigvis en database.

Dem, som ved hvad en database er, vil nok ikke opfatte din hjemmeside
som værende en database. Og dem som ikke ved hvad en database er, kender
sikkert heller ikke den tidligere omtalte paragraf i ophavsretsloven.

Så hvis du selv mener at hjemmesiden udgør en database vil det stadigvæk
være naturligt at påpege dette på din hjemmeside, samt at henvise til
den særlige bestemmelse i ophavsretsloven.

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 15-09-05 16:20

On Torsdag 15 september 2005 16:42, Kurt Kjær Jensen wrote:
> Dem, som ved hvad en database er, vil nok ikke opfatte din hjemmeside
> som værende en database. Og dem som ikke ved hvad en database er, kender
> sikkert heller ikke den tidligere omtalte paragraf i ophavsretsloven.

Hvad er din definition på en database?

--
Jonas Kongslund

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 15-09-05 19:44

Jonas Kongslund wrote:

> Hvad er din definition på en database?

Argh, jeg har bevidst undgået at komme ind på en strikt definition af
hvad der er en database, dels fordi der måske er en juridisk definition,
som jeg ikke kender, dels fordi der har været en tendens til at kalde en
vilkårlig lille tabel for en database i daglig tale.

Men en database er efter min opfattelse en samling strukturerede og
sammenbundne data, som man kan søge i ud fra givne søgenøgler. Det er
også det bagvedliggende databaseprogrammel, som giver adgang til at
søge, indsætte, redigere eller slette data, samt vedligeholde databasen
i øvrigt. I gamle dage var det også selve hardwaren, som
databasesystemet kørte på, så man kunne pege på et stykke hardware og
sige "-og her har vi så vores database"....

Min lidt støvede viden om databaser stammer fra datalogi for mange år
siden, samt fra en del års arbejde med bl.a. Oracle databaser, som er
relationsdatabasesystemer. De databaser, som jeg anvender på mit
nuværende arbejde er voldsomt store og komplekse. Det bærer mit svar og
mine holdninger sikkert også præg af

Så dette er min egen opfattelse af hvad der skal til for at kalde en
samlig data for en database:

1) En database kan indeholde hvadsomhelst, som kan lagres på elektronisk
form. Ja det kan sådan set være baseret på et vilkårligt medie som
f.eks. kartotekskort. Det afgørende er at databasen indeholder flere sæt
af indbyrdes relaterede data, hvor det enkelte datasæt består af data af
samme type. I praksis sker det gennem tabeldefinitioner med records
hægtet sammen mellem flere tabeller gennem fælles nøgler. Med flere
tabeller mener jeg mindst et par stykker.

2) Det skal være data af vis kompleksitet, dvs. at det er ikke mængden
og arten af data, men derimod kompleksiteten, som antyder at der er tale
om en database. Simple data, som f.eks. ligger som filer i et filsystem
opfatter jeg ikke som en database, uanset om det er ensartede data som
billeder eller MP3-filer. Sammenknyttes dette med et register over
musikere, instrumenter, spillesteder, årstal o.l. så har man grundlaget
for en database.

3) Et databasesystem skal have indbygget adgang til søgemuligheder, så
man kan fremfinde data hurtigt og effektivt. Og (igen) det skal være
søgemuligheder af en vis kompleksitet. I praksis sker det som regel ved
at opbygge et eller flere indekser for at optimere søgningen, som
derefter udføres med SQL statements eller lignende. Jeg opfatter ikke
det at klikke på et HTML-link på en hjemmeside som at udføre et
databaseopslag i sig selv, men der vil ofte ligge databaseopslag bag
genereringen af denne nye side.

4) Traditionelt er databaser vist også defineret ved at have en
organisatorisk funktion i en virksomhed ved at give en mere eller mindre
samlet adgang til de data, som virksomheden ligger råder over. Det
ligger lidt i ordet at det er en base af virksomhedens data. Men nu er
databasesystemer jo hvermandseje, så det kan ikke rigtigt bruges som
kriterie længere...

Så det er mest et spørgsmål om en vis kompleksitet samt en om at tilbyde
avancerede søgemuligheder.

Beklager stavefejl o.l. Just my five cents

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-09-05 17:47

Kurt Kjær Jensen wrote:

> Så hvis du selv mener at hjemmesiden udgør en database vil det stadigvæk
> være naturligt at påpege dette på din hjemmeside, samt at henvise til
> den særlige bestemmelse i ophavsretsloven.

Næh... det er unødvendigt, for hvis jeg beslutter, at mit web-site er en
database, så er det en database, og registertilsynet er iøvrigt helt enig
med mig, de mener også at billeder er oplysninger.

Jeg har iøvrigt den holdning, at der ikke findes noget fornuftigt
argument, der seriøst kan begrunde behovet for, at brugerne downloader
hele mit web-site, så derfor vil jeg ikke gøre det store nummer ud af, at
skilte med mine rettighedder.

Og jeg har forskellige scipts kørende på serveren, der registrerer og
rapporterer alt robot-trafik, og jeg er helt iskold, hvis nogen forsøger
at downloade mit web-site, så bliver deres IP-adresse spærret...

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-09-05 18:10

Kurt Kjær Jensen wrote:

> Jae, men strukturerede og systematiserede informationer udgør ikke i
> sig selv en database.

Selvom det er OT så:
Ku' du lokkes til at fortælle hvad der så definerer en database?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-09-05 16:50

Kurt Kjær Jensen wrote:

> Ifølge hvilken lov ?

Kunne vi ikke godt slippe for den diskussion igen-igen-igen?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-05 17:24

Jan Bøgh wrote:

> Kunne vi ikke godt slippe for den diskussion igen-igen-igen?

Hvis du anvender en fornuftig newskliet, så er der en funktion, der
hedder ignorer tråd, jeg bruger den på alle trådene med indkøbssnak...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Keld Vinther

Dato : 14-09-05 17:41

Ja ja - gå bare efter manden i stedet for sagen.

Jeg har IKKE fast ip-adresse - og det ved du jo godt...

Kels Vinther

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-05 18:31

Keld Vinther wrote:

> Ja ja - gå bare efter manden i stedet for sagen.
>
> Jeg har IKKE fast ip-adresse - og det ved du jo godt...

Du havde også IP-adressen 62.61.131.221 sidst vi diskuterede din exclution...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Keld Vinther

Dato : 14-09-05 17:46

> [...]
> et forsøg på, at lade en "robot" downloade hele mit web-site, det er en
> ulovlig handling, og derfor er din IP-adresse excluderet, så du ikke kan

Bevis lige at JEG har er gjort forsøg på det !

Injurier i offentligt rum er også strafpådragende...!

Keld Vinther

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-05 18:39

Keld Vinther wrote:

> Bevis lige at JEG har er gjort forsøg på det !
>
> Injurier i offentligt rum er også strafpådragende...!

Bemærk lige, at jeg ikke skriver at du "Keld Vinther" har foretaget dig
noget ulovligt, jeg oplyser, at der fra IP-adressen 62.61.131.221 er
gjort et forsøg på, at lade en "robot" downloade hele mit web-site.

Og det har jeg ikke noget problem med at bevise, jeg har gemt alle mine
log-filer 5 år tilbage...

Fra : Keld Vinther

Dato : 14-09-05 17:49

> [...]
> et forsøg på, at lade en "robot" downloade hele mit web-site, det er en
> ulovlig handling, og derfor er din IP-adresse excluderet, så du ikke kan

Ak ja injurier og æreskrænkelse - i offentligt rum - er også
strafpådragende...

Vel især når den der fremsætter påstandene ikke kan bevise at den
udtalelserne gælder er selvforskyldt i påstandene..
Så tik du bare selv piben ind med diverse løse påstande..

Keld Vinther

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-09-05 19:02

Keld Vinther wrote:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
>>
> Ak ja injurier og æreskrænkelse - i offentligt rum - er også
> strafpådragende...

Det får du nok svært ved at overbevise en dommer er tilfældet her.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Keld Vinther

Dato : 14-09-05 20:09

> Det får du nok svært ved at overbevise en dommer er tilfældet her.

Det har du muligvis ret i Jan...
Så i stedet for at lade mig irritere mere af NRE, igonreres ikke blot hans
beskyldninger men også ham selv fremover...

Keld Vinther

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-09-05 08:26

"Keld Vinther" <keld.vinther@FJERNMEDSTORTskjern-net.dk> skrev i en
meddelelse news:71045$43285481$3e3d83dd$26855@news.arrownet.dk

> Ak ja injurier og æreskrænkelse - i offentligt rum - er også
> strafpådragende...

Muligvis, men intet af det, NRE har skrevet, er injurierende eller
æreskrænkende. Føler du selv, din ære er blevet krænket ved NRE's påstande?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-09-05 09:06

Jens Bruun wrote:

> Muligvis, men intet af det, NRE har skrevet, er injurierende eller
> æreskrænkende. Føler du selv, din ære er blevet krænket ved NRE's påstande?

Tja... det er egenlig temmelig ligegyldigt, for æreskrænkelser og
injurier er underlagt privat påtale, og når folk opdager, at de skal lave
en a-conto indbetaling på 5-10.000 kroner til en advokat, for at få ham
til at rejse sagen, så klapper de fleste kaje...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-09-05 22:37

On 14 sep 2005, Keld Vinther wrote in dk.fritid.foto:

> Ak ja injurier og æreskrænkelse - i offentligt rum - er også
> strafpådragende...

Injurier? Erkender "du" dermed at du har gjort noget "du" ikke må?

Det der er foregået er ikke ulovligt (Kun i Ebbesens univers), så
hvorfor bekymre sig om injurier? I har for meget tid

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-09-05 20:19

Keld Vinther skrev:

> [...]
>billeder. )
>Men de MÅ jo også være bare SÅ gode - når nu alt andet ifølge ham er noget

Åhr, nej! Ikke igen! Det er vist efterhånden gået op for alle der
følger denne gruppe at NRE blokerer adgang for visse ipr-adresser. Det
er ikke ret interessant, og emnet er OT her. Det bliver en plage når
hver anden tråd ret hurtigt kommer til at handle om det.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 14-09-05 13:46

Det er selvfølgeligt et brud på ophavsretten og du kan derfor gå til
domstolene med problemet. Det gider du sikkert ikke og der er derfor ikke
anden vej end at rette henvendelse til den pågældende og bede ham/hende om
at fjerne billedet - og så håbe det bedste.

For at undgå det fremover, kan du få dine billeder vist i en flash
præsentation. Derved kan man ikke gemme billedet umiddelbart. Man kan dog
stadig lave et screendumb og på den måde grabbe billedet. Dette er dog noget
mere besværligt og vil derfor sikkert holde de fleste fra det.

/Marten

Fra : Tommy Jensen

Dato : 14-09-05 15:23

On Wed, 14 Sep 2005 14:45:57 +0200, "Marten Ølgaard"
<oelgaard@comonto[slet her].dk> wrote:

> [...]
>stadig lave et screendumb og på den måde grabbe billedet. Dette er dog noget
>mere besværligt og vil derfor sikkert holde de fleste fra det.

En simpel søgning på google giver masser af hits på afkodning af flash
såå det er slet ikke så beværligt som du gør det til.

Men hvor svært er det lige at tage et screendump siden du tror at dét
vil få nogen til af afholde sig fra at kopiere et billede?

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 15-09-05 09:06

> En simpel søgning på google giver masser af hits på afkodning af flash
> såå det er slet ikke så beværligt som du gør det til.
De virker nu ikke allesammen lige godt, og hvis du derudover loader
billederne dynamisk, vil det ikke hjælpe dig.

Uanset hvad, er den simpleste måde at kopiere det ved at lave et sreendumb
som jeg også nævnte i mit indlæg.

> Men hvor svært er det lige at tage et screendump siden du tror at dét
> vil få nogen til af afholde sig fra at kopiere et billede?

Ikke særligt svært, men alligevel en del mere kompliceret end at højre
klikke på billedet og sige "gem" eller bare trække det ud på skrive bordet..

Det er selvfølgelig klart at hvis man undgå et hvert misbrug af ens billeder
skal man lade være med at tage nogen :)

/Marten

Fra : Tommy Jensen

Dato : 15-09-05 16:30

On Thu, 15 Sep 2005 10:06:20 +0200, "Marten Ølgaard"

>De virker nu ikke allesammen lige godt, og hvis du derudover loader
>billederne dynamisk, vil det ikke hjælpe dig.

Hvis billederne ligger på serveren kan jeg jo finde stien til dem via
afkodningen. At de så kan ligge i en folder der ikke er direkte adgang
til er så noget andet (men det ved jeg ikke om kan lade sig gøre med
flash). Ja faktisk ved jeg intet om flash, alligevel er det da
lykkedes mig at afkode en flash fil en bruger påstod var sikker.

>Det er selvfølgelig klart at hvis man undgå et hvert misbrug af ens billeder
>skal man lade være med at tage nogen :)

Nej, man skal ikke lægge dem ud på nettet

Fra : Brian Lund

Dato : 14-09-05 14:05

> http://www.fotokritik.com/profil.php?id=6693&pid=hepsi
> http://www.dunk4ever.dk/model/karina/karina.htm MIN SIDE!
>
> HJÆLP hva ka jeg gøre....

"Tüm Fotograflari
Fotograf bulunamadi"

Jeg ved ikke hvad det betyder, men jeg kan ikke se nogen billeder...!

Brian

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-05 15:22

"dunk4ever.dk" <dunk4ever2002@sletdette-hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4327ff29$0$18649$14726298@news.sunsite.dk

> HJÆLP hva ka jeg gøre....

Smile ad det og være glad for, nogen finder dine billeder så gode, de
uretmæssigt gider udgive sig for at være fotografen bag.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-05 15:48

Jens Bruun wrote:

> Smile ad det og være glad for, nogen finder dine billeder så gode, de
> uretmæssigt gider udgive sig for at være fotografen bag.

Ja... det er jo ikke de dårlige billeder folk hugger...

--
Best Regards - Niels Riis Ebbesen - Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke
Telefon: 47 17 56 22 - Mobil: 40 33 69 40 - e-mail info@niel-ebbesen.net
Køb fotos på www.photo-gallery.dk skandinaviens største online fotoarkiv
det indeholder mere end 30.000 professionelle S/H, duotone og farvefotos

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-09-05 16:51

> Ja... det er jo ikke de dårlige billeder folk hugger...

Jeg mindes da ellers at du har anklaget andre for at hugge dine billeder?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-09-05 17:09

Morten Wartou skrev:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Jeg mindes da ellers at du har anklaget andre for at hugge dine billeder?

Åh - det er ikke én time siden du blev lukket ud af mit kill-filter, men
intet er ændret, så på den igen: PLOINK

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-09-05 17:14

> Åh - det er ikke én time siden du blev lukket ud af mit kill-filter, men
> intet er ændret, så på den igen: PLOINK

Næeh, hvor interessant.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-05 15:46

dunk4ever.dk wrote:

> HJÆLP hva ka jeg gøre....

Du kan sådan set ikke gøre så meget mere, end det du allerede har gjort,
og så vidt jeg kan se, så har din klage til sitets webmaster virket.

Der har iøvrigt været en hel del lignende sager på fotokritik.dk, hvor
folk har hugget andres billeder og lagt dem til kritik, som om det var
deres egne

Jeg tog iøvrigt et kik på www.fotokritik.com - og jeg konstaterede, at
der var rigtig mange flotte billeder, kvaliteten ligger meget langt over
det krap, man finder på de danske kritik-sites...

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

--
Står du og skal bruge nogle gode fotos til til annoncer, tyksager eller
websites, så tag et kig på www.photo-gallery.dk - det er et online foto-

Fra : ksk

Dato : 14-09-05 17:20

> [...]
>
> Der har iøvrigt været en hel del lignende sager på fotokritik.dk, hvor
> folk har hugget andres billeder og lagt dem til kritik, som om det var

Tom snak !!! set flere billede på fotokritik der ligge langt over din foto
der ligge på din HP
Din kritik ligge langt over din evner !!!! svare lidt til at man sætte en
5 holds spiller til at trænene et 1 hold

KsK

Fra : Keld Vinther

Dato : 14-09-05 17:43

> [...]
> arkiv, som rummer mere end 28.000 professionelle sort/hvis, duotone og
> farvefotos. Priser fra 100 kr, pr. billede til elektronisk publicering.

Hvad er det lige der ligger i ordet "tyksager"...?

Keld Vinther

Fra : Pepe

Dato : 14-09-05 18:51

"dunk4ever.dk" <dunk4ever2002@sletdette-hotmail.com> skrev i meddelandet
> [...]
>
> HJÆLP hva ka jeg gøre....
>
> Jeg har skrevet en e-mail til web-marster! INTET SVAR---

Du kan ju börja med att luta dig tillbaka och njuta av livet!
Ingen vill knycka några dåliga bilder, så dina var säkert BRA.

Sträck på dig och känn dig erkänd i Turkiet i alla fall. Det är
inte många som har fått sina bilder publicerade där!

Pepe

Fra : Pepe

Dato : 14-09-05 19:29

> [...]
>
> HJÆLP hva ka jeg gøre....
>
> Jeg har skrevet en e-mail til web-marster! INTET SVAR---

Det är smällar man får ta!

Pepe

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-09-05 20:57

On Wed, 14 Sep 2005 19:38:51 +0200
Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> er gjort et forsøg på, at lade en "robot" downloade hele mit web-site.
>
> Og det har jeg ikke noget problem med at bevise, jeg har gemt alle

imponerende hvis du har så meget trafik som du siger.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-05 21:45

Kim Schulz wrote:

> imponerende hvis du har så meget trafik som du siger.

En log-fil for en måned fylder typisk mellem 300 og 450 megabyte som
plain text, men når jeg komprimerer dem, så kommer de ned på 50-60
megabyte, så ind til vidre, der har jeg kunnet ha' 1 års log-filer på en
CD-ROM...

Du kan se lidt statestik her www.photo-gallery.dk/stats/index.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-09-05 08:08

In article <43288BE9.2070102@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> plain text, men når jeg komprimerer dem, så kommer de ned på 50-60
> megabyte, så ind til vidre, der har jeg kunnet ha' 1 års log-filer på en

Det var da dårlig komprimering.
gzip -9
bzip2 -9
7zip

pakker alle væsentligt bedre.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-09-05 08:57

Povl H. Pedersen wrote:

> Det var da dårlig komprimering.
> gzip -9
> bzip2 -9
> 7zip
>
> pakker alle væsentligt bedre.

Tja... jeg går ikke så højt op i hvor hårdt log-filerne bliver pakket,
for mig er det vigtigere, hvor hurtigt pakning og udpakning foregår...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen