Kastration af hund :-(
Fra : nana sørensen

Dato : 14-09-05 11:30

Hej gruppe...

Peanut har tid på fredag. Og jeg er SÅ nervøs. Nogen der har nogle gode
råd/kan berolige mig lidt, for jeg syntes godt nok at det er fælt at tænke
på.

Mvh. Nana

Fra : fam. Ager

Dato : 14-09-05 11:36

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Peanut har tid på fredag. Og jeg er SÅ nervøs. Nogen der har nogle
> gode råd/kan berolige mig lidt, for jeg syntes godt nok at det er fælt at

du kan være ganske rolig, det er et ret simpelt indgreb, og hunden er på
benene ret hurtigt. det er ikke en decideret operation som tæverne skal gå
igennem.
de kan måske godt være lidt klattede efter narkosen, men jeg har ikke
oplevet med de jeg har fået kastreret, at der har været nogen problemer
overhovedet.
højst at de piller i stingene..
så spar dine bekymringer!

mvh., marie

Fra : pwh

Dato : 14-09-05 11:56

> [...]
> de kan måske godt være lidt klattede efter narkosen, men jeg har ikke
> oplevet med de jeg har fået kastreret, at der har været nogen

Det var også min oplevelse med Tyson for 2 år siden da han blev kastreret,
han var lidt stivbenet det første døgns tid, men havde ellers ingen probs.
Du skal dog værer forberedt på at de mister en eller anden duft så de andre
hunde kan have svært ved at kønsbestemme dem, det kan give lidt probs
med at nogle hanhunde begynder at betragte din hund som en tæve og prøver
at bedække ham.
Der gå også op til 1 mnd før du mærker den fulde effekt, hormoner skal lige
lægge sig, det er jo ikke det hvide snit de får. Tyson bliver også stadig tændt
hvis han møder en tæve der er i løbetid, men ikke på samme voldsomme
måde som før. Han prøvede da også at bedække Angel da hun kom i løbetid,
det var bare en lidt 1/2 hjertet omgang som hun klarede uden probs.
Jeg fik mere ondt af ham da hun i en periode var meget villig og stak rumpen
op i snuden på ham med halen til siden, der vidste staklen slet ikke hvad han
skulle gører med sig selv, det var nærmest voldtægtsforsøg fra hendes side

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 14-09-05 12:11

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:dlTVe.36$w32.14@news.get2net.dk...

> [...]
> han
> skulle gører med sig selv, det var nærmest voldtægtsforsøg fra hendes side

Fy for dælen... Jeg syntes det er så SYND for ham. LOL Det er helt sikkert
mere hæsligt for mig end det er for ham.
Peanut bliver ikke kastreret for at få en effekt-agtigt. Jo, den effekt at
han ikke kan gøre Baby gravid. Men det er vel slut lige med det samme
ikke?

Hvad gjorde du for at sørge for at Angel ikke slikkede på hans sår? Min
dyrlæge sagde at det var ti dage det drejer sig om, og det er enormt længe
for dem at være adskilt, syntes jeg. Han får vist en krave på, men den skal
vel ikke sidde i ti dage eller hvad? Jeg tror umiddelbart ikke at Baby vil
slikke på det, men det er jo ikke udelukket.

Er stingene opløselige, eller skal han ind og have dem hevet ud? Og efter
hvor længe? Jeg kan selvfølgelig spørge dyrelægen, men jeg bliver altid så
helvedes nervøs, når jeg er der med hundene, så jeg glemmer alt hvad han
siger og glemmer at spørge om det hele.

For dælen...

Mvh. Nana

Fra : pwh

Dato : 14-09-05 12:36

> [...]
> Peanut bliver ikke kastreret for at få en effekt-agtigt. Jo, den
> effekt at han ikke kan gøre Baby gravid. Men det er vel slut lige

Det skulle jeg da bestemt mene, men nu hvor du spørger er jeg ikke
100% sikker.

> Hvad gjorde du for at sørge for at Angel ikke slikkede på hans sår?

Tyson blev kastreret før jeg fik Angel, så det var intet problem

> [...]
> krave på, men den skal vel ikke sidde i ti dage eller hvad? Jeg tror
> umiddelbart ikke at Baby vil slikke på det, men det er jo ikke

Jeg har aldrig brugt kraver til mine dyr.

> Er stingene opløselige, eller skal han ind og have dem hevet ud? Og
> efter hvor længe?

Tyson fik taget sine sting efter 10 dage, det tager 2 minutter og
er med i prisen.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 17:00

> Det skulle jeg da bestemt mene, men nu hvor du spørger er jeg ikke
> 100% sikker.

Jeg fik min kastereret i går, og dyrlægen sagde at han rent faktisk kunne
bedække 14 dage endnu. Så pas på de næste par uger.

Jeg har et babygitter oppe imellem rummene når jeg ikke er hjemme. Så kan de
stadig se hinanden, men ikke nå.
Når jeg er hjemme følger den kastererede med mig rundt, så kan jeg selv
holde øje.

Hilsen Camilla

Fra : pwh

Dato : 14-09-05 17:28

> Jeg fik min kastereret i går, og dyrlægen sagde at han rent faktisk
> kunne bedække 14 dage endnu. Så pas på de næste par uger.

Så blev vi så meget klogere

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 14-09-05 12:06

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> de kan måske godt være lidt klattede efter narkosen, men jeg har ikke
> oplevet med de jeg har fået kastreret, at der har været nogen problemer

Brrr.... det er bare fælt. Han skal nok klare det, men jeg har sygt dårlig
samvittighed ved tanken. Også fordi hundene skal skilles ad i ti dage, så
den anden hund ikke slikekr ham på såret. Yrk...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-09-05 12:20

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> writes:

> [...]
> helvedes nervøs, når jeg er der med hundene, så jeg glemmer alt hvad han

Skriv det hele ned. Aflever en seddel med alle dine spørgsmål når du
afleverer den bette og bed om at få svarene med skriftligt når du
henter ham igen. Så er du helt sikker på at få det hele med.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : nana sørensen

Dato : 14-09-05 15:23

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> afleverer den bette og bed om at få svarene med skriftligt når du
> henter ham igen. Så er du helt sikker på at få det hele med.

Det var en rigtig god ide´. Det vil jeg prøve. Igen. det gjorde jeg
sidst, og GLEMTE at aflevere den. LOL

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-09-05 19:32

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> writes:

> Jeg har et babygitter oppe imellem rummene når jeg ikke er hjemme.
> Så kan de stadig se hinanden, men ikke nå.

Det kan da ikke være Molly og Manfred du snakker om, de kan da springe
over HVAD SOM HELST! Eller rettere, det er jo ikke sikkert at Manfred
har lyst til det lige efter en operation. :)

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 12:11

> [...]
> over HVAD SOM HELST! Eller rettere, det er jo ikke sikkert at Manfred
> har lyst til det lige efter en operation. :)

*LOL*
Jo det er skam de to Men Manfred rører sig ikke en eneste centimeter,
hvis han har kraven på. Han står det samme sted som hvor man forlod ham om
morgenen den stakkel..
Men Molly... Puha hun er springfyldt med energi siden hun kom hjem! Hun er
snart klar på leg med andre hunde igen! Bare kom an!
¨
Vuf vuf fra Manfred, Molly & Mor-Milla.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-09-05 12:22

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> writes:

> Jo det er skam de to Men Manfred rører sig ikke en eneste
> centimeter, hvis han har kraven på. Han står det samme sted som hvor
> man forlod ham om morgenen den stakkel..

Stakkels, stakkels Manfred. Vi skal også til at have gang i kraven
igen, for Siri skal have opereret sine øjenlåg. De krænger nemlig ind
i hendes øjne. Og jeg skal hilse fra Siri og sige at man ikke kan
komme ret mange steder med sådan en krave. Hun skal ligefrem hjælpes
gennem alle dørene, men sådan er det jo når man er lidt stor.

> Men Molly... Puha hun er springfyldt med energi siden hun kom hjem!
> Hun er snart klar på leg med andre hunde igen! Bare kom an!

Hils de to små og så må vi se hvornår vi skal lege.

Mvh Trine

Fra : Nygaard

Dato : 14-09-05 12:05

> [...]
gode
> råd/kan berolige mig lidt, for jeg syntes godt nok at det er fælt at tænke

Har du overvejet, om Peanut ikke er et misvisne navn efter på fredag

Mvh
Nygaard

Fra : driver

Dato : 14-09-05 12:49

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> wrote in message

> gode

> Har du overvejet, om Peanut ikke er et misvisne navn efter på fredag
>
> Mvh
> Nygaard

He He :)))
driver

Fra : nana sørensen

Dato : 14-09-05 15:24

> gode

> Har du overvejet, om Peanut ikke er et misvisne navn efter på fredag
>
> Mvh
> Nygaard

LOL Pea-no-nuts

Fra : Leyna

Dato : 14-09-05 12:57

On Wed, 14 Sep 2005 12:29:46 +0200, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

> [...]
>råd/kan berolige mig lidt, for jeg syntes godt nok at det er fælt at tænke

Jeg har godt nok kun prøvet det med en kat, men nu har din Peanut jo
nogenlunde samme størrelse som en sådan...!
Det var et meget lille indgreb, og katten var da noget slatten efter
narkosen og væltede lidt rundt, så sørg for at have et rum, hvor
Peanut kan være helt i fred indtil han er rigtig vågen. For katten gik
der ca. 12 timer, men så var han osse frisk nok til at stikke ud, så
bare fald til ro. Det er langt værre at få en tæve sterriliseret.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Karin

Dato : 14-09-05 13:49

Hej

Du kan tage det ganske roligt. Det er ikke et stort indgreb. Jeg fik
fik min
(nu 10 mdr) gamle rottweiler kastreret for ca. 3mdr siden. Jeg
afleverede ham om morgen kl. 8 og da jeg hentede ham senere på dagen -
kl. ca. 15.00 var han allerede rimelig frisk. Efter et par dage var han
sit gamle jeg igen - dog var det lidt svært at lege med Jessie (hans
mor) med en kæmpe stor skærm på.
Stingene skal tages ud efter ca. 10 dage - og du behøver ikke at holde
dine 2 hunde adskilt i den tid - begge mine gik sammen. Jeg tog dog
skærmen af ham når vi gik tur og når vi nussede med ham - men pas
på - de er bare hurtige - så lad ham ikke alene uden skærmen - det
er da træls at skulle til dyrelæge igen for at få ham lappet sammen
bare fordi man er uopmærksom et øjeblik.
Held og lykke med det.

Mvh Karin

Fra : nana sørensen

Dato : 15-09-05 18:31

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message
> [...]
>
> Peanut har tid på fredag. Og jeg er SÅ nervøs. Nogen der har nogle
> gode råd/kan berolige mig lidt, for jeg syntes godt nok at det er fælt at

Hahah.... Og så er planen ændret igen. Jeg har syet en absolut hundesikker
dragt til peanut, som han ikke KAN sno sig ud af. Den har han på i de næste
14 dage, og så lader vi dem få et enkelt kuld hvalpe ved babys næste
løbetid. Phew...