Nokia 6210 ringer ødelagt.
Fra : Kenneth Egholm

Dato : 07-06-01 13:08

Hej NG.

Min Nokia 6210 er, efter den er blevet udsat for vand, holdt op med at
ringe. Det vil sige at den fint kan tage imod opkaldet, vibratoren virker
også... Men den vil ikke ringe (PIS).

Hvor kan jeg købe sådan en, og er den til selv at skifte ?

Kan der så komme flere probs med den senere (pga vandet) ?

--
MVH Kenneth Egholm
Fazer

Fra : Fischer

Dato : 07-06-01 18:57

> [...]
> også... Men den vil ikke ringe (PIS).
> Hvor kan jeg købe sådan en, og er den til selv at skifte ?

Det er jo ikke sikkert det er selve lydgiveren der er "gået". Det kunne også
være en driverkreds el. lign.
Desværre tror jeg ikke den hverken er let at skaffe eller skifte.

> Kan der så komme flere probs med den senere (pga vandet) ?

Det kunne man da sagtens forestille sig.

*Fischer

Fra : Møgelmose

Dato : 08-06-01 15:40

> Kan der så komme flere probs med den senere (pga vandet) ?

Er det almindeligt postevand? eller urent vand som saltvand eller vandpyt?

Jeg fik engang en 6210 som min storebror havde fået af en der ikke ville
have den da den ikke virkede pga. vand og han havde købt en ny...

Da vi skilte den af lå der vand under displayet, under selve displayet og
holderen til displayet, under tastatur pladen, under kontakt pladen til
tastaturet, under det hele desuden var den let fugtig over det hele...

Vi skilte den totalt af og lagde den på radiatoren med et håndklæde imellem
Og desværre knækkede en lille del af displayet af det var desværre den
vigtigste del nemlig kontaktpladen til printet ØV
Den kom til at virke fint med alt og man kunne sagtens snakke i den ringe
til og fra den og alt virkede som det skulle udover displayet... ØV
Vi fandt også ud af at det bare var postevand så heldigvis begyndte printet
ikke at ire det gør det med andet urent vand og det er jo ikke nemt at rense
med 9 lag print der er limet sammen......
Den lå så i en 2 måneders tid uden at blive brugt og jeg som egentligt havde
fået den var ved at få abstinenser af ikke at kunne få en anden og mere
blæret telefon end min gamle 3210
Det hele endte med at han en dag kom hjem med en anden... Han havde fået
den byttet (jeg ved ikke hvor) og gav hans kæreste det ØV
men heldigvis gav han mig så et tilskud til min nye telefon (8210) så jeg
kun kom til at betale 3/4 del af prisen så noget fik jeg ud af det....

Hvis du ikke kan skille den af så vil jeg foreslå dig at sælge den som
reservedels telefon det kan du nemt få et par hundrede ud af.....
BEMÆRK: Hvis du ikke passer på så ødelægger du den front som du har når du
skille telefonen af....

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Asbjørn Mejnertsen

Dato : 08-06-01 16:22

Jeg vil gerne give 1000,- for din 6210, hvis den som du siger virker perfekt
ud over ringeren.

MVH
Asbjørn Mejnertsen