ny killing..
Fra : Soliema

Dato : 13-09-05 23:36

Hejsa i gruppen.
fik igår en lille sød hunmis, som jeg nu prøver at smelte sammen med trioen
herhjemme, men aldrig i mit liv, har jeg oplevet dette her før.

Tulle, som bettefisen, er kommet til at hedde, vil ikke være alene inde på
værelset, hvor der en fransk dør, så hun kan se hundene og Speedy, nej hun
vil ud til dem, men ligger under sofaen og gemmer sig, hun står ligefrem og
mjaver ved døren, for at komme ud, men Speedy vil så gerne lege med hende,
og jeg er bange for at lade dem være alene sammen, da han er en sværvægter i
forhold...
lige nu går hun og græder, og det er ikke til at holde ud, det går lige i
hjertet..

Hvad skal jeg lige gøre ?!?

/Anne Mette

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-09-05 23:51

Soliema wrote:
> [...]
> forhold...
> lige nu går hun og græder, og det er ikke til at holde ud, det går lige i

Det lyder, som om du har fået dig en rigtig dejlig killing med gå-på-mod
Jeg synes, du skal lade dyrene være sammen og klare skærene selv. Du
skal kun gribe ind, hvis de kommer op at slås - eller på anden måde
risikere at skade hinanden.
Hvis Speedy allerede vil lege med Bettefisen skal du da ikke forhindre
det Hvis Speedy har sit sprog i orden, vil han ikke gøre Bettefisen
noget - killinger skriger på en helt særlig måde, når de føler sig
truet... en ældre kat med godt kattesprog forstår straks og passer på
(selv om det kan se voldomst ud for os).
mvh Camilla

Fra : Soliema

Dato : 14-09-05 00:09

> [...]
>
> Jeg synes, du skal lade dyrene være sammen og klare skærene selv. Du
> skal kun gribe ind, hvis de kommer op at slås - eller på anden måde

hmm hun har været her i 5 timer, og ingen er kommet til skade endnu..

> [...]
> truet... en ældre kat med godt kattesprog forstår straks og passer på
> (selv om det kan se voldomst ud for os).

Skrig, har vi ikke hørt noget af, men hvæs og et par klaps, har Speedy fået,
men han kan klare det..
Det er bare sådan en dejlig oplevelse, at se min bette Speedy, være sååå
glad over at se en anden kat, han er slet ikke til at styre, lige nu ligger
han 1 meter fra hende og kigger på hende, jeg tror at det er kærlighed, men
er bange for hende vedkommen, da hun var den mindste i kuldet og er MEGET
lille i forhold til Speedy, selv om der teknisk set kun er 5 uger imellem
dem...

/Anne Mette

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-09-05 07:45

Soliema wrote:

> [...]
> lille i forhold til Speedy, selv om der teknisk set kun er 5 uger imellem

Det går jo strålende Ud fra din beskrivelse er der ingen grund til
bekymring
mvh Camilla

Fra : Soliema

Dato : 14-09-05 07:57

> Det går jo strålende Ud fra din beskrivelse er der ingen grund til
> bekymring
> mvh Camilla

Ja, nu har de været sammen hele natten, og begge 2 lever her til morgen, i
bedste forstand, men er det meget normalt, at en ny mis er meget bange for
en ?
ja, jeg ved godt at katte ikke er ens, men Speedy var en kælepot fra dag 1,
men hende her viger fra hånden, når man vil røre ved hende, og dette kan man
jo næsten ikke lade være med..

Speedy har fået indgangs forbud, da han i morgens sprang på Tulle, og holde
hende imellem hans ben, jeg ved det godt, jeg er en hønemor, men hun er så
lille, så hun skal havde lidt fred, syntes jeg, da han er meget voldsom med
hende, ja, syntes jeg...

Thi hi..Det er ufatteligt, at sådan en bette skiii´ kan gøre en så
bekymret..

/Anne Mette

Fra : Leyna

Dato : 14-09-05 08:34

On Wed, 14 Sep 2005 08:57:11 +0200, "Soliema"
<soliema@tdcadsl.invalid> wrote:

>Thi hi..Det er ufatteligt, at sådan en bette skiii´ kan gøre en så
>bekymret..

jeg forstår dig helt og holdent. Jeg har selv fået killing for nylig
og har været totalt over pylret.

Sjovt nok har der ikke været nogen som helst problemer fra de "tunge"
drenge (det gælder så vores voksne hankat og vores 2 store hunde), og
det var ellers dér jeg var nervøs. Til gengæld er vores lille spinkle
hunmis ikke særlig glad for den lille ny, og der bliver hvæset og
dasket når han kommer for tæt på, men ingen skrammer eller rifter på
nogen af dem, såeh...

Jeg har skudt et par små video sekvenser (med et alm. digital camera,
så kvaliteten er ikke noget at skrive hjem om), hvor man kan fornemme
hvor "voldsomt" det går for sig.
Bemærk at der er lyd på begge klip, men der kommer ikke en lyd fra
kattene...

Samson (killingen) og Buster :
http://www.leyna.dk/samson-galleri/HPIM0831.AVI

Samson og Vaks (og her kan man så virkelig tale om størrelses forskel,
for Vaks er væsentlig større end en lab - som han ellers ligner, men
bestemt ikke er) :
http://www.leyna.dk/samson-galleri/HPIM0840.AVI

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Soliema

Dato : 14-09-05 09:03

> jeg forstår dig helt og holdent. Jeg har selv fået killing for nylig
> og har været totalt over pylret.

Ja, du fik vist samme tid som mig, i slutning at juli ik ?

> [...]
> hunmis ikke særlig glad for den lille ny, og der bliver hvæset og
> dasket når han kommer for tæt på, men ingen skrammer eller rifter på

Jamen det har Speedy heller ikke, men hende her er sååå lille, og så er det
ikke en gang løgn, hun ligner en på 8 uger, men er 100 % 12 uger, men var
ikke større en en tændstikæske, da hun blev født, og her snakker vi ikke om
en husholdnings æske..

> [...]
> hvor "voldsomt" det går for sig.
> Bemærk at der er lyd på begge klip, men der kommer ikke en lyd fra

Jeps, det er præcis sådan en leg, speedy vil lege, men lige en gang mere,
Hun er såååå lille..

> Samson og Vaks (og her kan man så virkelig tale om størrelses forskel,
> for Vaks er væsentlig større end en lab - som han ellers ligner, men
> [...]

Thi hi.. Speedy ligger på lur, når hundene kommer forbi, Springer han op og
bider den i haseren, det så vildt sjovt ud første gang, fordi Balder blev
meget forskrækket, det havde han ikke lige regnet med..

Med Speedy er og bliver en "vildkat"

/Anne Mette

Fra : Leyna

Dato : 14-09-05 12:47

On Wed, 14 Sep 2005 10:02:51 +0200, "Soliema"
<soliema@tdcadsl.invalid> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, du fik vist samme tid som mig, i slutning at juli ik ?

Jo, de er ankommet hos os nogenlunde samtidigt.

>Jeps, det er præcis sådan en leg, speedy vil lege, men lige en gang mere,
>Hun er såååå lille..

Joeh, men hvis hun selv lægger op, så tror jeg altså ikke du skal være
bekymret. Det kan godt være hun er lille, men hun er åbenbart også en
"overlever".

>Thi hi.. Speedy ligger på lur, når hundene kommer forbi, Springer han op og
>bider den i haseren

Samson angriber også benene, men det jeg ville illustrere med dette
klip er, at nok går det voldsomt for sig, men ingen bliver skadede.
Dog må jeg indrømme at jeg beder Vaks om at stoppe, når han har hele
Samsons hoved inde i munden. Det ser ud som om han vil bide hovedet af
kræet. *G* Jeg har også en voldsomt våd og pjusket killing, når de to
har leget.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-09-05 08:41

Soliema wrote:

> [...]
> hende, ja, syntes jeg...
>
> Thi hi..Det er ufatteligt, at sådan en bette skiii´ kan gøre en så

Der er ingen grund til bekymring - Speedy og den lille skal nok finde ud
af tingene selv.
Er hun bange for dig? eller har hun ganske simpelt ikke tid til dig? Hun
har jo travlt med at lære sit nye hjem og Speedy at kende... Ofte
hjælper det at ignorere katten - jo mindre du prøver at få kontakt, jo
mere spændende er du. Lad hende komme til dig.
mvh Camilla

Fra : Soliema

Dato : 14-09-05 08:58

> [...]
> hjælper det at ignorere katten - jo mindre du prøver at få kontakt, jo
> mere spændende er du. Lad hende komme til dig.

Thi hi.. det viste sig, så at være lige omvendt, tog hende over til mig, og
hun har ikke sluppet mig siden, nøøj en kælemis, men jo, hun virkede til at
være bange for mig før, men det er godt nok slut nu...

/Anne Mette