MS Windows
briani 27239
Formatering
Fra : goofy

Dato : 13-09-05 20:55

Hejsa NG
Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men jeg håber.

Hvilket program kan/skal jeg bruge for at formatere en HD uden at
data kan genskabes?

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Fjollefrans

Dato : 13-09-05 21:01

> Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men jeg håber.
>
> Hvilket program kan/skal jeg bruge for at formatere en HD uden at data kan
> genskabes?

Der er en lille artikel om det her
http://www.engadget.com/entry/1234000473036054/
-FF

Fra : Max

Dato : 13-09-05 21:17

Hej Steen

> Hvilket program kan/skal jeg bruge for at formatere en HD uden at
> data kan genskabes?

Man formatere ikke, man skriver nuller over hele disken med et
Wipe program.

http://www.harddrivewipe.com/

Mvh Max

Fra : Anders Lund

Dato : 14-09-05 06:08

Max wrote:
> http://www.harddrivewipe.com/

Haha, den seje tekst de skriver....

"Did you know..........that the government and police are
installingblack boxes in ISPs to record your Internet surfing and
downloads for evidence?

STOP these attempts to infringe on your personal liberties NOW.."

Øhhh, hvordan vil de forhindre nogen i at overvåge din dataforbindelse,
vha. et "harddisk wiper"-program?

Og andre sjove små klip:

"Web-sites put tracking information into your computer which is
permanently stored!" - ja, for websider har det også med at kunne
frembringe slettede filer på ens harddisk.

"Every E-Mail you send, including pictures and attachments, is
permanently stored." - betyder det at jeg har uendelig plads på min
harddisk?

"Get the Real Evidence Eliminator™ - It's the only one that works. And
that's Official." Ja, MEGET officielt.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 14-09-05 06:25

Anders Lund wrote:

> Haha, den seje tekst de skriver....

Og med det sagt, ville jeg slet ikke tænke på at bruge det program.

Hvordan overskriver det data på harddisken? Det siger de ikke et ord om,
hvilket kan betyde at de blot skriver en masser nuller. Data skal
overskrives en hel del gange og et forskellige antal gange, for at man
kan være skker (TM) på at tingene ikke er til at få frem.

Men man kunne lave en test, hvor man lod programmet slette en fil på
100MB. Hvis den gjorde det på under 20 sekunder, tvivler jeg stærkt på
at det er en effektiv måde, som den har slettet filerne med.

Og lige en note til selve hjemmesiden. Se i bunden og man vil finde
hundredevis (ikke talt) af søgeord. En Google søgning på Internettet
efter andre sider som har link til denne side, giver en masse ens
resultater:
http://www.google.com/search?q=link:http://www.harddrivewipe.com/
(kært barn har mange navne)

Nææ, jeg vil sige at i bare skulle holde jer væk fra det program, da jeg
tvivler meget på at det kan holde hvad det lover.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-09-05 18:21

Hej Anders Lund, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> Data skal overskrives en hel del gange og et forskellige antal
> gange, for at man kan være skker (TM) på at tingene ikke er til at

Yeps. Hvis det havde været nok, ville mange i forvejen have et
indbygget program, evt. uden at vide det. En del bundkort har et
grundformateringsprogram i dets BIOS. (Og nej, det er helt korrekt
heller ikke nok).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter

Dato : 14-09-05 00:06

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men jeg håber.
>
> Hvilket program kan/skal jeg bruge for at formatere en HD uden at data kan

Det kan du gøre med programmet Active Killdisk, som er et freeware program,
der kan downloades her:
http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&subkat=diskoprydning&prog=2591

Programmet skal køres fra dos.

PeterB