hjælp til filmfinding
Fra : Mr. D

Dato : 13-09-05 19:15

2 spørgsmål:

1. Hvor er det nu I går hen på nettet for at finde ud af, hvor man kan
skaffe film (og spil) billigst herhjemme?

2. Og så ville jeg gerne have fat i denne DVDbox:
http://www.judaicawebstore.com/ProductInfo.aspx?productid=0-7800-2656-X
eller
http://www.popmatters.com/film/reviews/i/israel-a-nation-is-born.shtml

....men en fyr klogere end jeg, fortalte mig noget om USA-DVDer og
Europa-DVDer, og hvad ved jeg. Kan nogen hjælpe mig til at finde denne box
til rimelige penge på et system, som jeg kan afspille på min DVDafspiller
til rimelige penge.

På forhånd...

Simon

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-09-05 19:25

Mr. D skrev:

> 1. Hvor er det nu I går hen på nettet for at finde ud af, hvor man kan
> skaffe film (og spil) billigst herhjemme?

Jeg plejer at lægge ud med www.dvdcompare.net for at finde den bedste udgave
af en given film. Dernæst kigger jeg forbi www.dvdbargain.net for at finde
den bedste pris.

> 2. Og så ville jeg gerne have fat i denne DVDbox:
> [...]

Ifølge DVDBargain er boksen billigst hos DVD Box Office:
http://www.dvdboxoffice.com/?description.asp?z=1&qs=1&src=kjaerland&class=mvi&pid=90036402

Ifølge DVDBargain er prisen 277,51 kr., men på hjemmesiden står 67,95
canadiske dollars, hvilket svarer til 348,16 kr. Mystisk.

> [...]
> Europa-DVDer, og hvad ved jeg. Kan nogen hjælpe mig til at finde
> denne box til rimelige penge på et system, som jeg kan afspille på

Hvilken dvd-afspiller har du? Det ser umiddelbart ud til, at boksen kun
findes i region 1, dvs. kodet til amerikanske afspillere. Mange - måske
endda de fleste - afspillere, der sælges herhjemme, er i dag kodefrie, dvs.
at de ikke har problemer med at afspille amerikanske skiver.

--
Mvh. Peter

Fra : Mr. D

Dato : 13-09-05 20:59

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg plejer at lægge ud med www.dvdcompare.net for at finde den bedste
> udgave af en given film. Dernæst kigger jeg forbi www.dvdbargain.net for
> at finde den bedste pris.

Hi Peter

Tak for svaret...

....her et par tillægsspørgsmål. Så vidt jeg ser de to sites, du henviser
til, så er det vel ofte hos udenlandske forhandlere, du skal skaffe filmen
hjem fra. Er det ikke rigtigt forstået? Og så skal jeg være opmærksom på
fragtomkostninger samt om filmen er med danske undertekster... Jar?

> [...]
>
> Ifølge DVDBargain er prisen 277,51 kr., men på hjemmesiden står 67,95
> canadiske dollars, hvilket svarer til 348,16 kr. Mystisk.

Men DVD Box office er i Canada!!?

> [...]
> endda de fleste - afspillere, der sælges herhjemme, er i dag kodefrie,
> dvs. at de ikke har problemer med at afspille amerikanske skiver.

Jeg har bare en billig afspiller, men jeg mener den er kodefri. Jeg har også
en PS2, men den er vel ikke kodefri.

Sidst, men ikke...
Jeg fandt alternativt denne danske side:
http://www.dvdpriser.dk
men den kan åbenbart (selvfølgelig?) ikke tage de mere specielle requests.
Findes der andre sammenligningssider med udgangspunkt i danske forhandlere?

endnu en gang tak for svaret

Simon

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-09-05 21:11

Mr. D skrev:

> ...her et par tillægsspørgsmål. Så vidt jeg ser de to sites, du
> henviser til, så er det vel ofte hos udenlandske forhandlere, du skal
> skaffe filmen hjem fra. Er det ikke rigtigt forstået?

Jo. Udlandet er sædvanligvis billigst - men ikke nødvendigvis. Specielt
danske AxelMusics internetafdeling er ofte godt med, og taler vi om ældre
film, er det billigste ofte at finde dem i supermarkedets rodekasse. Film
til 20-50 kr. kan det oftest ikke betale sig at bestille hjem fra udlandet.

> Og så skal jeg være opmærksom på fragtomkostninger samt
> om filmen er med danske undertekster... Jar?

Ja. Handler du hos CD-WOW, der virkelig er i den billige ende, er
fragtomkostningerne inkluderet. Det er de også i mange af de andre butikker.
De gode butikker fortæller altid, hvilke undertekster der er på, men
generelt skal man ikke regne med danske tekster, når man handler i udlandet.

> Men DVD Box office er i Canada!!?

Ja. DVDBargain omregner prisen til danske kroner.

> Jeg har bare en billig afspiller, men jeg mener den er kodefri. Jeg
> har også en PS2, men den er vel ikke kodefri.

De billige afspillere er gerne kodefri, men tjek det, inden du handler
dvd'er.

> Jeg fandt alternativt denne danske side:
> http://www.dvdpriser.dk
> men den kan åbenbart (selvfølgelig?) ikke tage de mere specielle
> requests.

Nej, for de meget specielle film sælges typisk ikke i Danmark. Specielt ikke
efter det forbandede forbud mod at importere dvd'er fra andre regioner med
henblik på videresalg.

> Findes der andre sammenligningssider med udgangspunkt i
> danske forhandlere?

DVDBargain medtager også AxelMusic, men ellers er www.dvdpriser.dk nok det
bedste danske sted at lede.

--
Mvh. Peter

Fra : Ole Kofoed

Dato : 14-09-05 02:28

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og så skal jeg være opmærksom på fragtomkostninger samt om filmen er med
danske
> undertekster... Jar?

Hvis du handler uden for EU skal du også vide, at der er risiko for der skal
betales moms, told og gebyr (60 kr.) hvis forsendelsen findes toldpligtig
når den ankommer til Danmark.

Mvh.

Ole