Pasning af fremmed hund.
Fra : pwh

Dato : 13-09-05 17:49

Jeg har i et svagt øjeblik tilbudt min kollega som har en Lab/Border blanding,
at passe den når de skal på ferie. Han ævlede nemlig om at sætte den på pension.
Felix (som den hedder) er på alder med Angel, og kender mine hunde fra hvalpeben af.
De kommer altid godt ud af det sammen, specielt Angel leger godt sammen med ham.
Så jeg tror ikke at der er nogle probs i forbindelse med at de bor sammen en uge.

Mit spørgsmål er som følger, hvad er bedst, at Felix bliver afleveret her
og de forlader ham, eller at jeg henter Felix og tager ham med hjem.
Jeg har aftalt at vi laver en prøveovernatning når tiden nærmer sig,
så det er mere teknikken omkring at han skal blive hentet eller afleveret jeg er i tvivl
om.

/Jens (som nok skal få spoleret Felix på en uge)

Fra : tina hedeman

Dato : 13-09-05 18:52

hej

hvis du laver prøve overnatninger mener jeg godt de bare kan komme og
aflevere ham for så kender han dig din hund og dit hjem, sådan vil jeg nok
gøre det.
Man siger ellers hunden skal forlade ejeren og ikke ejeren forlade hunden.
Det er mit råd og hvordan jeg vil gøre det, jeg står også i den situation
når vi skal aflevere vores hanhund når vi skal på ferie.
hilsen tina

Fra : Anette

Dato : 13-09-05 22:24

pwh wrote:
> [...]
> Jeg har aftalt at vi laver en prøveovernatning når tiden nærmer sig,
> så det er mere teknikken omkring at han skal blive hentet eller

Hej Jens
Hvis det var mig ville jeg nok foretrække at mødes med Felix og ejere, et
neutralt sted hvor hundene kan lege. Ikke et sted som er hverken Felixs
eller dine hundes faste legeplads - men et helt andet sted. Så snart Felix
går væk fra sin ejere ( for at lege), så går de - og du tager alle tre hunde
med hjem, når de har leget færdig.

De par gange vi har hund i pension, er vi altid blevet anbefalet at gå, lige
så snart hunden går væk fra os (flokken) og ude for at tjekke løbegården. Og
vi har aldrig haft bøvl med gråd eller lignende. ( jo, vi stod i gården og
lyttede efter hende første gang - vi havde det vist værre end hun

/ Anette

Fra : pwh

Dato : 14-09-05 09:54

Anette wrote:

> [...]
> sted. Så snart Felix går væk fra sin ejere ( for at lege), så går de
> - og du tager alle tre hunde med hjem, når de har leget færdig.

Hmm, det kunne vi jo prøve.
Jeg ved ikke med Felix, men hvis jeg gjorde det ville mine egne da
følge efter mig pr automatik, det er de jo opdraget til, så det tror jeg
også at Felix vil gører, han er rimeligt velopdragen

/Jens

Fra : H.M.

Dato : 15-09-05 07:30

> [...]
> følge efter mig pr automatik, det er de jo opdraget til, så det tror jeg
> også at Felix vil gører, han er rimeligt velopdragen

Hej Jens
jeg ville helt bestemt foretrække at min hund blev hentet her, hvis den
skulle passes et nyt sted.
min schæfer ville gå helt agurk hvis jeg forlod den på en hilsen
hanne

Fra : pwh

Dato : 15-09-05 07:53

H.M. wrote:
> [...]
> den skulle passes et nyt sted.
> min schæfer ville gå helt agurk hvis jeg forlod den på en hilsen

Det hælder jeg også selv til vil værer det bedste, men det kommer
jo også an på hvor meget Felix hænger ved sine ejere, mit indtryk
er at den ikke er så fikseret på dem som vores nok er.
Jeg ville engang have min Far til at lufte Tyson da jeg lå syg,
de kom kun ned til hjørnet, så ville han sgu hjem til mig igen.
Men begge mine hunde klistrer sig også til mig, det blive vi tit drillet
med når vi går tur, folk er sgu bare midsundelige

/Jens

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 15-09-05 08:00

> [...]
> jeg er i tvivl
> om.
>
> /Jens (som nok skal få spoleret Felix på en uge)

Hej Jens,

Jeg passer ind imellem min venindes hunde. Nogen gange afleverer hun dem her
og så lister hun af hun, når vi har lukket dem ud i haven sammen med vores
og de er i gang med at snuse. Andre gange henter jeg hundene, når hun er
taget af sted. Det sidste tror jeg ikke er anbefalelsesværdigt, hvis ikke du
kender hundene ret godt og er vandt til at komme i hjemmet. Jeg har dog
aldrig observeret nogen forskel på hundenes adfærd om jeg henter dem eller
de bliver bragt.
Jeg tror sagtens i kan få det til at fungere, hvis blot hunden ikke ser
ejeren gå.

--
Mvh. Renate

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-09-05 21:21

Hej Jens

Når Nicki bliver passet hos min kærestes bror, aflever vi ham selv. Vi siger
ALTID farvel til ham. Han kigger lidt efter os, men så har han glemt alt om
os og er ude og lege med Tim og Victor ( deres hunde ), eller grave efter
mus. Kunne ikke drømme om ikke at sige farvel til ham

Knus Bolette
www.bolettes.dk