ipconfig problemer
Fra : stoffer

Dato : 13-09-05 15:43

Hejsa NG

Jeg forsøger at hjælpe en kammerat med at få hendes computer på
internettet igen...

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad følgende fejlmelding fra ipconfig
betyder:
først laver jeg en alm ipconfig som viser LAN forbindelse med en
autokonfigureret IP-adresse (169...)
så laver jeg en ipconfig /release og får en 0.0.0.0 IP adresse
så forsøger jeg at lave en ipconfig /renew hvilket giver følgende
fejlmeddelelse:
"An error occurred while renewing interface Local Area Connectoin: An
addres incompatible with the requested protocol was used."

Har I nogle bud på hvad der kan være galt ?

mvh
-stoffer

Fra : ///M

Dato : 13-09-05 20:56

stoffer wrote:
> [...]
> addres incompatible with the requested protocol was used."
>
> Har I nogle bud på hvad der kan være galt ?

Følgende er kun bud! Jeg har googlet lidt, og den mest typiske fejl er
WinSock som skal resettes, skriv i en prompt:

netsh winsock reset
eller måske
netsh int ip reset

Andre bud er, at der er antydning af at du prøver at få fat i en IPv6
adresse? Måske er der installeret IPv6 under netkortet?

Mit sidste bud er at fjerne netkortet i device manager og installere netkort
og derved tcp/ip igen.

--
///M

Fra : stoffer

Dato : 14-09-05 07:38

///M wrote:

> [...]
> adresse? Måske er der installeret IPv6 under netkortet?
>
> Mit sidste bud er at fjerne netkortet i device manager og installere netkort

netsh winsock reset ser ud til at fungere. nu kan jeg i hvert fald
ping'e IP adresser. Så snart jeg forsøger at ping'e en "normal" adresse
giver den dog en DNS fejl, men det lader da til at jeg er kommet et
skridt videre.

Tusinde tak for hjælpen