Valideringsfejl ved javascript
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 13-09-05 13:55

Hej.

Er der nogen der ved, hvordan jeg slipper af med den sidste
valideringsfejl på http://www.vibykoret.dk/ (se
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.vibykoret.dk/)?

Den opstår helt nede i bunden af siden, hvor der ligger et lille
javascript til at sløre mailadressen, men tilsyneladende bliver den
sidste del af "document.write"-linjen opfattet som html-kode.

Med venlig hilsen

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Michael Haase

Dato : 13-09-05 14:21

Mikkel Z. Herold skrev dette den 13-09-2005 14:54:

> Den opstår helt nede i bunden af siden, hvor der ligger et lille
> javascript til at sløre mailadressen, men tilsyneladende bliver den
> sidste del af "document.write"-linjen opfattet som html-kode.

Prøv at bytte om på " og ' så linjen bliver

document.write("<a href='mailto:"+link+"' style='color: #444444;'>send
e-mail</a>')

--
Michael Haase

Fra : thomas fagerholt

Dato : 13-09-05 14:21

> javascript til at sløre mailadressen, men tilsyneladende bliver den
> sidste del af "document.write"-linjen opfattet som html-kode.

Prøv at skrive:
document.write('<a href="mailto:'+link+'" style="color: #444444;">send
e-mail<'+'/a>')

/Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-09-05 14:23

Mikkel Z. Herold skrev:

> Er der nogen der ved, hvordan jeg slipper af med den sidste
> valideringsfejl på http://www.vibykoret.dk/ (se
> http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.vibyko
> ret.dk/)?

Prøv at følge det lille hint som validatoren giver:

"If this error occured in a script section of your document, you
should probably read this FAQ entry. =>
<http://validator.w3.org/docs/help.html#faq-javascript>"

W3's FAQ henviser så hurtigt videre til siden her:
<http://www.htmlhelp.com/tools/validator/problems.html#script> -
hvor dit problem, incl. løsningen på det, er fint beskrevet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 13-09-05 21:14

On 13-09-2005 15:23 Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Prøv at følge det lille hint som validatoren giver:

Selvfølgelig! Jeg kryber lige ned i et lille hul...

Mikkel