MS Windows
briani 27239
Ændre licens nummer efter install?
Fra : blaaber

Dato : 13-09-05 07:54

Hej,

Jeg skal installere en del ens computere med XP.

Jeg havde tænkt mig at installere en enkelt af dem, så den er helt perfekt.
Lave en Norton Ghost af partitionen, og klone den til de
andre maskiner.

Licensennummeret vil jo så blive ens på maskinerne.

Hvordan ændrer jeg efterfølgende licens indtastningen på hver maskine, så
den bliver i
overensstemmelse med de medfølgende licenser?

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-09-05 11:51

blaaber wrote:
> [...]
> den bliver i
> overensstemmelse med de medfølgende licenser?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;328874

Mon ikke den også virker på SP2. Så slipper du for SysPrep medmindre
maskinerne skal køre i netværk sammen.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 13-09-05 08:49

"blaaber" <jans@blaaber.dk> wrote in message

> [...]
> maskine, så
> den bliver i
> overensstemmelse med de medfølgende licenser?

Kør en SysPrep inden du laver et image. Så vil den nye maskine starte
op og spørge om netværksadresse, computernavn, produktnøgle osv.
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/deploy/introductoin.
mspx

/klaus

Fra : Brian A.

Dato : 14-09-05 22:39

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse
> http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/deploy/introductoin.

Fedt at de har lavet en stave fejl i linket :)
introductoin :)