bitte små hvalpe og store misser!!
Fra : Karin Offenbach

Dato : 13-09-05 10:19

Kom ligetil at tænke en tanke i aftes. Vi skal have hvalpe sidst i denne
måned. Vi har 2 rovdyr af katte der kommer med fugle,mus og selv muldvarper.
Nu er disse hvalpe jo meget små og kunne måske forveksles med
muldvarper.Vores hund og kattene er bedste venner men kunne kattene måske
tro at hvalpene er byttedyr?? Nogen der har prøvet denne sammensætning?

MVH Karin

Fra : Anette

Dato : 13-09-05 22:15

Karin Offenbach wrote:
> .Vores hund og kattene er bedste venner men
> kunne kattene måske tro at hvalpene er byttedyr?? Nogen der har
> prøvet denne sammensætning?

Hej Karin
Jeg har aldrig prøvet - men kan ikke forestille mig at hundemor vil - trods
det ellers gode venskab, lade kattene komme i nærheden af hvalpene, før de
er store nok til at have en chance mod kattene. Eller rettere til de er
store nok til at kattene kan se at de ikke er byttedyr. Desuden lugter
hvalpene af mor- så nej jeg tror ikke kattene kunne finde på at sætte
tænderne i dem.
Jeg har aldrig hørt om katte der har så meget som forsøgt at snuse til helt
små hvalpe - og jeg tror også det vil være en rigtig dårlig ide Nybagte
mødre er lidt pirrelige

/ Anette

Fra : x Vuf x

Dato : 13-09-05 22:56

On Tue, 13 Sep 2005 23:15:01 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Jeg har aldrig hørt om katte der har så meget som forsøgt at
>snuse til helt små hvalpe - og jeg tror også det vil være en
>rigtig dårlig ide

Jo, jeg har skam haft kat, der passede hvalpene,
mens mor gik lidt ud. Dog ikke de første 7 dage.

>Nybagte mødre er lidt pirrelige

Jo tak, så bare rolig!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 hvid/zobel drenge + 1 tricolour pige

Fra : Sanne

Dato : 14-09-05 08:28

"Karin Offenbach" <kr@dtc-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> muldvarper.Vores hund og kattene er bedste venner men kunne kattene måske
> tro at hvalpene er byttedyr?? Nogen der har prøvet denne sammensætning?

Hej Karin.

Ja, sjov nok har jeg samme problem i øjeblikket. Eller jeg tror, det er et
problem.

Jeg har hvalpe på 1½ uge og dertil den største kriger i form af en Maine
Coon man kan forestille sig. Han jagte f.eks vores voksne høns, hvis han ser
sit snit til det.
Den 1. uge brød jeg mig ikke om, at efterlade hvalpene alene, hvis tæven var
nede og tisse eller noget.

Men det skal siges, at han virker overhovedet ikke interesseret i dem. Ikke
engang hvis de ligger og piber.
Tror ikke engang han har været henne ved fødekasse. Tæven tillader ellers
alle at komme og kikke og har gjort det fra 1. dag.

Han elsker tæven, som han tit ligger og putter sammen med og om han kender
hendes lugt på hvalpene, eller om det er noget andet der spiller ind ved jeg
ikke.

Vi snakkede om det så sent som igår og syntes det er lidt mærkeligt, at han
er så uinteresseret. Måske han bare ved, det er hunde ??!! :c)

Mvh
Sanne

Fra : Karin Offenbach

Dato : 15-09-05 09:15

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vi snakkede om det så sent som igår og syntes det er lidt mærkeligt, at
> han er så uinteresseret. Måske han bare ved, det er hunde ??!! :c)

Håber de vil reagere som din kat - altså bare acceptere at der er kommet
familieforøgelse for det er det jeg tror han gør - uden vi dog ved hvad der
gemmer sig under håret på sådan nogle dyr.Kunne det tænkes at han bare er
fornærmet og ignorerer dem ?
Karin

Fra : Lars

Dato : 14-09-05 16:15

Vores nabos (forstørrede) hund, har lige fanget og mishandlet en kat. Da
ejeren fandt ud af det, smed han bare katten i åen (var den død?). Hunden
fik ikke engang skældud - jeg havde godt nok straffet den... Jeg stod i
vores have og så/hørte det hele... Det blev kommenteret højlydt, at de ikke
har styr på noget som helst...

- Lars

Fra : John P [jopa]

Dato : 14-09-05 16:33

Lars skriblede bla:
> Vores nabos (forstørrede) hund, har lige fanget og mishandlet en kat.

Det er nogle hundes natur at rende efter et "bytte" som de betragter en kat.
I nogle kvarterer er de så plagede af fritgående katte at de ville klappe i
hænderne.
Men korrekt det kan virke voldsomt.

> Da ejeren fandt ud af det, smed han bare katten i åen (var den død?).

ved det ikke men håber det.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-09-05 16:51

> [...]
> Jeg stod i vores have og så/hørte det hele... Det blev kommenteret
> højlydt, at de ikke har styr på noget som helst...

Sådan et dumt svin,
mine hunde elsker heldigvis katte på den gode måde
http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/alle_3_dyr.JPG

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 14-09-05 17:18

pwh skriblede bla:

> Sådan et dumt svin,
> mine hunde elsker heldigvis katte på den gode måde
> http://hjem.tele2adsl.dk/pwh/DreamHC/Download/alle_3_dyr.JPG

Ja det er fordi dine hunde er vokset op sammen med den, og ja de er da søde
de 3 kræ.

Har en kammerat i Aabenraa hvor de i deres have er totalt plaget af enten
vildkatte eller andres løsgående katte.
De hopper ind af vinduerne og lægger sig i sengen eller endnu værre lægger
sig i barnevognen.

Han ville klappe i hænderne hvis han så en hund snuppe en af de katte.

Min jagter da også katte men ved ikke hvad der sker hvis den fik fat i dem.
Jeg skælder den ikke ud da jeg ikke gider katte på min ejendom
Sorry Jens

Fra : pwh

Dato : 14-09-05 17:26

> Ja det er fordi dine hunde er vokset op sammen med den, og ja de er
> da søde de 3 kræ.

Det hjælper helt klart at de er vant til kat fra hvalpeben af, de forstår
bare ikke at fremmede katte ikke gider snakke med dem

> Har en kammerat i Aabenraa hvor de i deres have er totalt plaget af
> enten vildkatte eller andres løsgående katte.
> De hopper ind af vinduerne og lægger sig i sengen eller endnu værre
> lægger sig i barnevognen.

Han skal bare få sig en kat, det er godt til at holde andre katte fra grunden,
med mindre det er i hunkat der er i løbetid

> Han ville klappe i hænderne hvis han så en hund snuppe en af de katte.

Folk bør også neutrlicerer deres udekatte så der ikke kommer alle de
stakkels vildkatte.

> Min jagter da også katte men ved ikke hvad der sker hvis den fik fat
> i dem. Jeg skælder den ikke ud da jeg ikke gider katte på min ejendom
> Sorry Jens

Pas på at Milo ikke får kradset øjnene ud, de kan altså godt forsvarer sig
sådan nogle kattebæster.

/Jens

Fra : Lars

Dato : 14-09-05 19:23

> Jeg skælder den ikke ud da jeg ikke gider katte på min ejendom

Så derfor må din hund gerne tygge kattene halvt i stykker?

Jeg gider ikke hunde hos mig, må jeg gerne stene din hund på den bekostning?

- Lars

Fra : John P [jopa]

Dato : 14-09-05 19:32

Lars skriblede bla:

> Så derfor må din hund gerne tygge kattene halvt i stykker?

Det blander jeg mig ikke i. Folk kan holde deres katte hjemme hos dem selv.
Tror da aldrig han får held til at fange en.

> Jeg gider ikke hunde hos mig, må jeg gerne stene din hund på den
> bekostning?

Nu render min hund ikke over til dig.

Men du er da velkommen til at komme forbi og se om det lykkes dig at kaste
mere end en sten

Fra : pwh

Dato : 14-09-05 19:46

> Nu render min hund ikke over til dig.
>
> Men du er da velkommen til at komme forbi og se om det lykkes dig at
> kaste mere end en sten

LOL
DræberMilo

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 14-09-05 20:08

pwh skriblede bla:
> LOL
> DræberMilo

Så slem er han heller ikke. God og kærlig over for familien men absolut
skarp når han skal passe på os.
Alle tiders til at jage Jehovas vidner af helvede til

Kan jo godt forstå at kattevenner måske forarges over at jeg lader som ingen
ting når hunden motionerer sig, men bor altså på landet med dertil hørende
vildkatte.

Nogen er måske tamkatte hvad ved jeg.
Selvom dette er en hundegruppe må det samme vel gælde for katte, altså at
folk kan holde deres katte hjemme på egen ejendom ? eller ?

Jeg går da heller ikke ind for skambidte katte.
Ved ikke om forargelsen var mindre hvis det var rotter han jagede

Fra : Leyna

Dato : 15-09-05 07:20

On Wed, 14 Sep 2005 21:07:59 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>Selvom dette er en hundegruppe må det samme vel gælde for katte, altså at
>folk kan holde deres katte hjemme på egen ejendom ? eller ?

Det skal man faktisk, hvis det skal være helt rigtigt, men os der bor
på landet har det jo med at give vores dyr lidt mere frihed end de har
i byerne.

>Jeg går da heller ikke ind for skambidte katte.

Hunde ejeren kunne i hvert fald lige have tjekket, om katten var død.

>Ved ikke om forargelsen var mindre hvis det var rotter han jagede

Sikkert nok. Hvis moral er godt er dobbeltmoral dobbelt så godt!
Men osse her mener jeg at man bør sikre sig at dyret er dødt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 15-09-05 07:55

> Hunde ejeren kunne i hvert fald lige have tjekket, om katten var død.

Og lige have chekket om den var mærket på nogen måde,
det kunne jo værer at der var nogle mennesker der savnede den

/Jens

Fra : pwh

Dato : 15-09-05 07:32

> Så slem er han heller ikke. God og kærlig over for familien men
> absolut skarp når han skal passe på os.

Bare lad værer, han er en "natural born killer"
(jeg skal lige have fokus væk fra mine egne potensforlængere)

> Alle tiders til at jage Jehovas vidner af helvede til

Det ville du ikke ønske med de Jehovaer der kommer her i området,
sidst var det 2 søde 20 års kønne tøser, den ene skam rimeligt nedringet
der bankede på hos mig

> Kan jo godt forstå at kattevenner måske forarges over at jeg lader
> som ingen ting når hunden motionerer sig, men bor altså på landet med
> dertil hørende vildkatte.

Bare Milo ikke render ud foran en bil i sin iver eller får kradset sine
øjne i smadder, den risoko løber du jo.

> Nogen er måske tamkatte hvad ved jeg.
> Selvom dette er en hundegruppe må det samme vel gælde for katte,
> altså at folk kan holde deres katte hjemme på egen ejendom ? eller ?

Enig, min kat render da også frit omkring, men det må så værer på dens
eget ansvar om den kommer galt afsted, friheden har sin pris

> Jeg går da heller ikke ind for skambidte katte.
> Ved ikke om forargelsen var mindre hvis det var rotter han jagede

Rigtigt, der findes da mennesker der holder kælerotter.
Min kat snupper da også diverse byttedyr, så hvis han selv bliver nakket
en dag af en hund eller ræv kan jeg ikke tillade mig at blive sur over det.

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 15-09-05 09:57

pwh skriblede bla:

> Bare Milo ikke render ud foran en bil i sin iver eller får kradset
> sine øjne i smadder, den risoko løber du jo.

Nu er det jo ikke hver dag en fremmed kat forvilder sig ind på vores
enemærker.
Når jeg siger vi bor på landet, så er det på laaaaaandet. Der kommer kun
de
sædvanlige 2 traktorer samt mælkebilen, men schæfere har jo tit den
dejlige
egenskab at de skal passe på deres territorium så han har 7 9 13 ikke
forladt ejendommen endnu, men måske når der er en tæve i nabolaget der
lokker (det gør de kvinder jo)

Som sagt har jeg da ikke bemærket at han har fået fat i en kat og ved ikke
om han ville løbe skrigende bort med et revet øre eller lignende

Og nej jeg hader skam ikke katte.
Vi har haft flere såkaldte staldkatte men pt ingen og vi har da tænkt på
at
prøve med tiden at eksperimentere med at få et par stykker igen.
Men det må vente til næste sommer

Fra : pwh

Dato : 15-09-05 10:50

> [...]
> enemærker.
> Når jeg siger vi bor på landet, så er det på laaaaaandet. Der kommer

Og nogle hestevogne

> Som sagt har jeg da ikke bemærket at han har fået fat i en kat og ved
> ikke om han ville løbe skrigende bort med et revet øre eller lignende

Så er det jo ligesom prøvet

> Og nej jeg hader skam ikke katte.

Regnede jeg heller ikke med.

> Vi har haft flere såkaldte staldkatte men pt ingen og vi har da tænkt
> på at
> prøve med tiden at eksperimentere med at få et par stykker igen.
> Men det må vente til næste sommer

God ide.
En hus uden kat er jo kun et hus, et hus med kat er et hjem

/Jens

Fra : John P [jopa]

Dato : 15-09-05 12:07

pwh skriblede bla:

> Og nogle hestevogne

Godt med dig din Københavnersnude
Har du tænkt på at holde bondegårdsferie med dine vuffer.
Der er så dejligt på landet.

Fra : pwh

Dato : 15-09-05 12:29

John P [jopa] wrote:
> pwh skriblede bla:

> Godt med dig din Københavnersnude

Hæ hæ.

> Har du tænkt på at holde bondegårdsferie med dine vuffer.

Det er måske en invitation, Milo ville uden tvivl blive forelsket
i Angel lige på en studs, Gajo som er en Schæfer på Milos alder
er dybt forelsket i hende. Sådan nogle Schæferhanner kan åbenbart
godt lide korthårede buttede piger

> Der er så dejligt på landet.

Det er der, dine 500 meter til naboen misunder jeg dig meget

/Jens

Fra : Lars

Dato : 15-09-05 09:59

> Nu render min hund ikke over til dig.

Hvordan i alverden kan du være 100% sikker på den ikke stikker af?

> Men du er da velkommen til at komme forbi og se om det lykkes dig at kaste
> mere end en sten

Nu findes der jo andre metoder.....

- Lars

Fra : John P [jopa]

Dato : 15-09-05 10:19

Lars skriblede bla:
> Hvordan i alverden kan du være 100% sikker på den ikke stikker af?

Hej lars
Det kan jeg ikke være sikker på det har du ret i, men jeg har da taget de
forholdsregler som jeg syntes er nødvendige
dvs at når han er uden opsyn er han som regel i sin hundegård som han i
øvrigt elsker og selv til tider går ind i når døren er åben.
Min nærmeste nabo er 500 m væk.

> Nu findes der jo andre metoder.....

Jo det er korrekt men nu sagde du jo "stene" den
ps læs mine andre indlæg og du vil konstatere at jeg ikke er kattehader.

Fra : Lars

Dato : 16-09-05 10:52

> ps læs mine andre indlæg og du vil konstatere at jeg ikke er kattehader.

Nej, bevares.
Jeg finder det bare forkasteligt at du vil tillade din hund at aflive andres
dyr. Derfor vil jeg pointere at situationen _kunne_ vende, og din hund
rendte hen til en der ikke gad hunde.

- Lars

Fra : Leyna

Dato : 15-09-05 07:14

On Wed, 14 Sep 2005 18:17:59 +0200, "John P [jopa]"
<j@jp-web.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Ja det er fordi dine hunde er vokset op sammen med den, og ja de er da søde
>de 3 kræ.

Hansen var 11 mdr. da han kom her, og han havde aldrig set en kat før,
men i dag er han da vældig glad for alle vores tre katte, så det er
ikke kun noget med at være vokset op sammen. Jeg tror det har noget at
gøre med at jeg kommer med nye medlemmer til flokken og så bliver de
accepteret...

Fremmede katte er dog en helt anden sag. De er byttedyr på linie med
harer, rotter og mus.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 15-09-05 07:11

On Wed, 14 Sep 2005 17:51:20 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>mine hunde elsker heldigvis katte på den gode måde

Din egen kat, ja - mne hvad med fremmede katte?
Mine "dræberhunde" er skam osse meget glade for vores egne katte, men
fremmede katte "afliver" de. Og det går tjept.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : pwh

Dato : 15-09-05 07:36

> Din egen kat, ja - mne hvad med fremmede katte?

Mit klare indtryk er at de bare vil hilse venligt på dem,
det fremgår tydeligt af deres kropssprog.
Genboens tossede kat elsker ligefrem hunde, så når vi møder den
er mine vuffere helt rundt på gulvet af glæde,
endelig en kat der der vil snuses til og slikkes

> Mine "dræberhunde" er skam osse meget glade for vores egne katte, men
> fremmede katte "afliver" de. Og det går tjept.

Jo, men nu har du jo også dine hunde som potensforlængere,
så er det jo klart at de skal værer et par killermachines

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-09-05 09:33

On Thu, 15 Sep 2005 08:36:04 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jo, men nu har du jo også dine hunde som potensforlængere,
>så er det jo klart at de skal værer et par killermachines

Bare kom an du. Jeg pudser Vaks på dig og så blier du slikket til
døde!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Karin Offenbach

Dato : 15-09-05 09:11

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Ja det er faktisk sjovt. Vores hund kan på hundrede meters afstand se om det
er hendes misser eller ej.Naboens kat som også er sort/hvid som vores kan
hun nemt spotte og børsterne rejser sig og hun ville allerhelst jagte den.
Vi fik vores katte som små killinger og da var hunden 4 år. Hun forsøgte kun
en gang at ville klappe gabet over en af dem - men vi fik hurtigt forklaret
at det altså var vores og siden har hun bare optaget dem i familien.

Karin