Renligheds problemer
Fra : Leyna

Dato : 13-09-05 06:12

Jeg har i den senere tid haft lidt problemer med renligheden hos mine
to "drenge". Det er ikke hver dag ( eller rettere nat), der sker
noget, men kommer sådan lidt i perioder.

Ingen af dem viser tegn på nogen form for sygdom eller utilpashed. De
er begge livlige og legesyge, spiser og drikker helt normalt "gaverne"
ser også helt normale ud. Ikke noget tegn på dårlig mave eller lign.

I lange perioder er der ingenting, men så kan der pludselig komme en
morgen elker to, hvor jeg skal starte dagen med rengøring af
gulvtæpper. Det er primært når der har været en periode hvor de faste
rutiner her i huset er en smule anderledes end ellers. Forstået på den
måde, at vi f.eks. ikke har været så meget hjemme som vi plejer. Vi
har også ind imellem hundesitter på, som overnatter her, og der _kan_
så være lidt problemer når hun er taget hjem igen. mens hun er her er
der ingenting. Begge hunde elsker hende og den ene sover endog i arm
med hende, så ingen probs dér.

Hundene har adgang til det fri næsten hele døgnet, og vi er min. ude
at gå en enkelt tur om dagen. Det skal lige siges at de har temmelig
store udendørsområder til rådighed, og den obligatoriske tur er blot
en af mange, bare med den forskel at her går undertegnede altid med.
De er ikke i snor på denne tur (og er faktisk meget sjældent i snor
overhovedet), da vi bor meget frit og næsten uden trafik på "vores"
vej.

Alligevel sker der altså "uheld" om natten, og jeg er bare lidt i
tvivl om jeg skal se det som uheld, eller om jeg skal søge dyrlæge for
at få dem tjekket...? Jeg kan af gode grunde ikke vide med sikkerhed
hvilken af hundene det er, der har uheld, men jeg har dog en stærk
mistanke til den yngste, da han er noget nervøst anlagt, og det kun
sker når vi har et afbræk i hverdagen. Så det jeg egentlig gerne vil
spørge jer om, er om jeg bør søge dyrlæge eller om jeg bare skal
betragte det som uheld, og noget der hører med til det at have hund?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Søren LH

Dato : 13-09-05 10:15

Hej Leyna,

Da min voksne hund pludselig kom til at tisse indendøre, tog jeg hende til
dyrlæge (efter venners råd), og det var godt jeg gjorde det, for diagnosen
lød på blærebetændelse.

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 13-09-05 11:50

On Tue, 13 Sep 2005 11:15:25 +0200, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

> [...]
>dyrlæge (efter venners råd), og det var godt jeg gjorde det, for diagnosen

Blærebetændelse er jeg ret sikekr på at det IKKE er, for så ville det
ikke kun være en gang imellem, at der skete uheld, og så ville der nok
heller ikke være "de store gaver".
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 13-09-05 06:27

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

------------------------

hvis den yngste er lidt nervøst anlagt i forvejen, er den også følsom
overfor forandringer i hverdagen, som du skriver, at du har observeret at
det sker når der har været sådanne forandringer.
jeg har med succes fået min sidstankomne tæve renlig og meget mere nervefast
ved selvstændighedsøvelser, tænkeopgaver, og ikke mindst ved hjælp af s.o.s
dråber, fra bach blomsterremedier, som virker stress og shock dæmpene. de
påvirker overhovedet ikke hunden i dopende retning, overhovedet, men jeg er
ikke et sekundt i tvivl om de hjælper.
det er et harmløst forsøg.

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 13-09-05 11:48

On Tue, 13 Sep 2005 07:27:00 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>påvirker overhovedet ikke hunden i dopende retning, overhovedet, men jeg er

Det vil jeg lige have i baghovedet, men det skal dog lige siges, at
han er blevet langt mere selvsikker og selvstændig siden vi overtog
ham, men han reagerer altså meget på forandringer... i hvert fald som
jeg ser det.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk