Indkøb af første motorbåd
Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 13-09-05 09:44

Hej

Nu er jeg så småt ved at være færdig med renovering af sommerhuset, så nu er
det næste "projekt", at komme ud at sejle.
Vi har behov for økonomisk dieselmotor, begrænset vedligeholdelse, 4-6
personer, sovepladser til 2-4.

Er der noget man skal holde sig fra, eller modsat, er der noget der kan
anbefales. Jeg har tidligere haft et par joller med max 15 hp.

Pris ca. 50.000,-

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Herman Persson

Dato : 13-09-05 14:34

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der noget man skal holde sig fra, eller modsat, er der noget der kan
> anbefales. Jeg har tidligere haft et par joller med max 15 hp.

Umiddelbart vil jeg da sige, at det bliver svært at finde noget ordentligt
til den pris. Egenede både med et godt ry som Skilsø 23 og Albin 25 løber op
i noget, der ligner det dobbelte.
www.udkig.dk er nede i øjeblikket, men jeg fandt

http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=05M35514
Jeg kender ikke båden.

og

http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=5043791

Saga er både i en god kvalitet.

Ligeledes:
http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=5041568

Vær opmærksom på, at motoren udgør en meget stor del af bådens pris. Hvis
den skal udskiftes med en ny, hedder det ca. 50.000.

Hilsen Herman.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-09-05 10:44

> [...]

> det næste "projekt", at komme ud at sejle.
> Vi har behov for økonomisk dieselmotor, begrænset vedligeholdelse, 4-6

Hvor skal du sejle?

Atlanterhavet, østersøen eller blot silkeborgsøerne.

Det er umuligt at hjælpe dig, når du ikke beskriver dine behov.

I øvrigt er der ikke noget der hedder begrænset vedligeholdelse på en båd,
navnlig ikke når det er den prisklasse, du omtaler

Claus
--
Sælges *billigt* og nyt:
Mindre blokke, bl.a O.H i aluminium samt anden i rustfrit

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 14-09-05 11:23

> Hvor skal du sejle?

Limfjorden og en tur til Læsø som det vildeste.

> Det er umuligt at hjælpe dig, når du ikke beskriver dine behov.

Behovet er 2-4 personer på en tur fra Aalborg til fx Læsø, bare der er to
"senge" er det godt. Båden skal være med Indenbords dieselmotor 10-20hp.

> I øvrigt er der ikke noget der hedder begrænset vedligeholdelse på en båd,
> navnlig ikke når det er den prisklasse, du omtaler

Der er vel forskel på fiber og træ?

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-09-05 11:19

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev

> Behovet er 2-4 personer på en tur fra Aalborg til fx Læsø, bare der er to
> "senge" er det godt. Båden skal være med Indenbords dieselmotor 10-20hp.

Skal man være fire personer ombord,uden at sidde lårene af hinanden, så må
båden heller ikke være for lille.

> Der er vel forskel på fiber og træ?

Ja, men det beløb du omtaler , der får du kun gamle både, og der er altså
vedligeholdelse hele tiden. *Alting* til både er rasende dyrt, så det løber
meget hurtigt op.

Umiddelbart så er dit budget alt for småt. Du får ikke ret meget båd med
indenbords diesel til de penge, med mindre du finder noget, som skal sættes
godt i stand. Skal du have noget som matcher dine krav, så skal du op i det
dobbelte eller mere.

Det du får til de penge, det er en mindre kabinebåd med påhængsmotor eller
et renoveringsprojekt. Du kan sikkert god finde noget fiskekutteragtigt til
prisen.

Prøv at søge på www.scanboat.dk op til 50.000 så får du et godt indtryk af,
hvad du får.

Claus
--
Sælges *billigt* og nyt:
Mindre blokke, bl.a O.H i aluminium samt anden i rustfrit
Se billeder her: www.myboat.dk/blok.htm
Tag dem alle for kr 1750,- !