Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop handlinger/actions
Fra : Torben Madsen

Dato : 12-09-05 20:51

Er der nogen, der har opskriften på at "oversætte" en Photoshop handling fra
engelsk til dansk? Den danske Photoshop brokker sig over en handling, der
f.eks. refererer til laget "Background copy" og mener, at det må da hedde
"Baggrund kopi". Jeg har ikke lige fundet en nem måde at oversætte det på.

Torben Madsen

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 12-09-05 23:35

On Mon, 12 Sep 2005 21:50:30 +0200, "Torben Madsen"
<mail@torbenmadsen.dk> wrote:

Hej Torben

> [...]
>"Baggrund kopi". Jeg har ikke lige fundet en nem måde at oversætte det på.

En løsning er, at du omdøber det lag du er i, og derefter kører din
handling.
Jeg har også haft samme problem som dig

--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/

Fra : Torben Madsen

Dato : 13-09-05 07:19

> En løsning er, at du omdøber det lag du er i, og derefter kører din
> handling.
> Jeg har også haft samme problem som dig
>
> Mvh. Ulf Pedersen

Hej Ulf

Jeg vil hellere ændre i handlingen, og tilpasse den til dansk PS én gang for
alle. Jeg har fundet en metode, men den er bøvlet. Den består i at 1) Kør
handlingen til den stopper med fejl. 2) Start indspil-funktionen og udfør
den ønskede kommando. Stop herefter indspilning. 3) Slet den oprindelige
kommando.

Eksempel: Handlingen stopper ved kommandoen: Vælg lag "Background copy 2".
Efter ovenstående metode er den blevet erstattet med: Vælg lag "Baggrund
kopi 2", og så kører det på en dansk PS. Og når man så har været alle
kommandoer igennem, er handlingen klar. Men det jeg hellere vil er at kunne
editere direkte i makro-teksten.

Hilsen Torben

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 13-09-05 18:15

On Tue, 13 Sep 2005 08:19:01 +0200, "Torben Madsen"
<mail@torbenmadsen.dk> wrote:

Hej Torben

> [...]
>den ønskede kommando. Stop herefter indspilning. 3) Slet den oprindelige

Det er da rigtig, jeg løste problemet med en action der oversatte de
lag der havde dansk navn til engelsk navn

--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-09-05 07:20

Torben Madsen wrote:
> [...]
> en handling, der f.eks. refererer til laget "Background copy" og
> mener, at det må da hedde "Baggrund kopi". Jeg har ikke lige fundet
Når du når til en Stop-Fortsætdialogboks, så stop den.
De, hvad det var for en kommando, den stoppede. F.eks. kunne det være en
'Delete Layer 1', der ikke kan gennemføres fordi, laget på dansk hedder 'lag
1'.
Når du har stoppet, kan du så bede PS om at optage (den lille optageknap
nederst på 'Handlingsvinduet'. Slet så laget manuelt. Derved får du optaget
'Slet lag 1'. Klik så på stopknappen. Du har så både 'Delete layer 1' og
'Slet lag 1' i din action. Marker den engelske og klik i øverste højre
hjørne af handlingsvinduet (svjh en lille pil). Her vælger du så 'slet
valgte' og du har din action tilpasset en dansk klient.
Det er sandsynligt at ovenstående ikke er helt præcist, da det er taget fra
hukommelsen, men det skulle være til at følge.
Husk at gemme dine actions i den oversatte udgave, så du har dem til senere
brug.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Torben Madsen

Dato : 13-09-05 07:43

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev
> [...]
> fra hukommelsen, men det skulle være til at følge.
> Husk at gemme dine actions i den oversatte udgave, så du har dem til

Hej Jan

Tak for din opskrift, som også er det bedste jeg har kunnet komme på. Og det
virker også, men er besværligt og tidskrævende. Jeg håber på, at der ´kunne
findes en nemmere metode.

Hilsen Torben