Ang.: Berner sennenhund
Fra : FE

Dato : 12-09-05 20:35

Hej alle,

Vi går med tanker om at anskaffe os en Berner sennenhund og er igang med at
undersøge racen. Vi vil også meget gerne vide hvad det ca. koster at
anskaffe sig en tæve hvalp, med henblik på avl...?

På forhånd tak
Gitte & Finn

Fra : John P [jopa]

Dato : 12-09-05 20:45

FE skriblede bla:
> Vi går med tanker om at anskaffe os en Berner sennenhund og er igang
> med at undersøge racen. Vi vil også meget gerne vide hvad det ca.
> koster at anskaffe sig en tæve hvalp, med henblik på avl...?

Hejsa tror du kan få mange uddybende svar i specialklubben
http://www.berner-sennen.dk/

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 13-09-05 05:44

On Mon, 12 Sep 2005 21:34:48 +0200, "FE" <englyst@englyst.dk> wrote:

> [...]
>undersøge racen. Vi vil også meget gerne vide hvad det ca. koster at
>anskaffe sig en tæve hvalp, med henblik på avl...?

Det var sjovt nok også den første jeg forelskede mig i, da jeg
overvejede min første hund, og de priser jeg fandt på disse hvalpe lå
fra 8000 kr. og opefter.

Men jeg er nu lige så glad for mine to blandingsdrenge i dag, for der
var ikke lige penge til anskaffelse af en fin racehund dengang!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Bo Christensen

Dato : 13-09-05 07:25

> Vi går med tanker om at anskaffe os en Berner sennenhund og er igang med
> at undersøge racen. Vi vil også meget gerne vide hvad det ca. koster at
> anskaffe sig en tæve hvalp, med henblik på avl...?
Hej,
ring til et par kennel'er, og ring til dansk kennelklubs berner-afdeling,
og snak med hvalpeformidleren, de vil kunne hjælpe dig.
Forbered dig på et "forhør" (i god mening) når du skal have berner, en
avler lader ikke hvemsomhelst købe deres hvalpe. Undlad helt at købe
en hvalp igennem blå avis, det er der mange dårlige erfaringer med, selvom
det kan virke fristende kun at skulle give ca 4000 for hvalpen istedet for
de
8-9000 den koster det rigtige sted.
Prøv at kontakte ina hos kennel tertzo, der købte vi vores vidunderlige
berner,
hun er årets kennel 2-3 år i træk, så hun ved hvad det frejer sig om
(www.tertzo.dk)
Held og lykke med bernere
mvh bo

Fra : Heidi Jensen

Dato : 13-09-05 13:04

"Bo Christensen" <bo@anet(slet).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> berner,
> hun er årets kennel 2-3 år i træk, så hun ved hvad det frejer sig om

Hej!

Så må du da også kende Pia fra Kennel Brydensø... Skulle lige til at foreslå
at tage kontakt til hende eller Tertzo... Det er gode hunde, og de går meget
op i (så godt de nu kan) ikke at avle på linjer der har været tilfæde af
kræft!

Held og lykke i jagten!

Heidi

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-09-05 07:56

"FE" <englyst@englyst.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> undersøge racen. Vi vil også meget gerne vide hvad det ca. koster at
> anskaffe sig en tæve hvalp, med henblik på avl...?

Samt se om man kan finde nogle rigtigt gode forældre, for jeg syntes denne
race er slemt plaget af HD.

M.V.H.....Benny..