"Verdens bedste" dobbeltklæbende tape?
Fra : Peter Sindrup

Dato : 12-09-05 17:35

Hej gruppe,

Jeg står overfor at skulle lime en fod til min navigatorskærm på igen, da
den gamle tape har givet efter her i sommervarmen.

Er der nogen der kan anbefale en super-god tape - der bare holder - også når
solen bager på instrumentbrættet?

På forhånd tak

Peter

Fra : Michael Jensen

Dato : 12-09-05 19:46

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den gamle tape har givet efter her i sommervarmen.
>
> Er der nogen der kan anbefale en super-god tape - der bare holder - også

Ved ikke om det kan bruges! Men prøv eventuelt
det dobbeltklæbende tape man bruger til bakspejle.
kan vel købes hos høyer til en 5-10 kr.

mvh

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 22:01

Peter Sindrup skriver:

> Er der nogen der kan anbefale en super-god tape - der bare holder - også når
> solen bager på instrumentbrættet?

Jeps, en selvskærende skrue....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-09-05 22:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Peter Sindrup skriver:

> Jeps, en selvskærende skrue....

Eller Araldit og beslægtede produkter :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Peter Sindrup

Dato : 12-09-05 23:02

> Eller Araldit og beslægtede produkter :)

Jeg kunne nu bedre tænke mig et seriøst svar på mit spørgsmål, da både
selvskærende skruer og lim reducerer gensalgsværdien på min bil med ca.
10.000,- - nemlig prisen på et nyt instrumentpanel.
Spørg selv enhver taxachauffør, der netop gjorde sådan for ca. 10 år siden -
og betalte prisen.

Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-09-05 05:16

Peter Sindrup skriver:

> Jeg kunne nu bedre tænke mig et seriøst svar på mit spørgsmål, da både
> selvskærende skruer og lim reducerer gensalgsværdien på min bil med ca.
> 10.000,- - nemlig prisen på et nyt instrumentpanel.

Det kommer an på, hvordan/hvor du laver skruehullerne.

Afleverede tidligere på året en Gofl III, hvor telefonholderen (Nokia
Carkit 91) har været skruet fast. Det var der altså ingen der kunne se.
Af med et blænddæksel og i med en hjemmelavet holder på bagsiden, der
kunne spændes skruer i. Da jeg skulla af med bilen, fjernede jeg holder
og satte blænddæksler i igen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-09-05 05:13

"Lars L. Hansen" skriver:

> Eller Araldit og beslægtede produkter :)

Nej, Mange instrumentpanlesoverflade duer ikke at lime på.... derfor
falder dimserne ned....

Fra : Peter Sindrup

Dato : 13-09-05 09:11

> Nej, Mange instrumentpanlesoverflade duer ikke at lime på.... derfor
> falder dimserne ned....

Det er ikke det problem jeg kæmper med, men at tapen "smelter" eller
"skiller på midten" - om du vil - når det bliver meget varmt.

Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-09-05 09:29

Peter Sindrup skriver:

> Det er ikke det problem jeg kæmper med, men at tapen "smelter" eller
> "skiller på midten" - om du vil - når det bliver meget varmt.

Gulvtæppetape, eller det tykke med skum i midten kan være effektivt.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-09-05 23:07

> [...]

> den gamle tape har givet efter her i sommervarmen.
>
> Er der nogen der kan anbefale en super-god tape - der bare holder - også

Kan du lave en pladejernsfod under skærmen, og få plads til nogle
supermagneter bag instrumentbrættet?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Peter Sindrup

Dato : 13-09-05 00:23

> Kan du lave en pladejernsfod under skærmen, og få plads til nogle
> supermagneter bag instrumentbrættet?

Jeg har en original fod, men den er blevet flyttet til en ny bil, og derfor
skal der "limes om". Den originale tape var i særklasse, men foden
kostede ca. 500,- så man køber ikke bare lige en ny fordi tapen
er gået sig en tur.

Materialet i foden er papirstyndt, så den duer ikke til at sætte fast
med magneter.

Peter

Fra : Janner

Dato : 13-09-05 07:41

Jeg har noget tror det er 3 M dette er fra en el tavle virksom hed og bliver
brugt til sætte lednings kanaler fast i tavle fronte ... Det holder sgu
glimrende...

Hvor i lander bor du ? Kunne vel godt undvære et lille stykke

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk

Fra : Peter Sindrup

Dato : 13-09-05 09:09

Hej Jan

> Hvor i lander bor du ? Kunne vel godt undvære et lille stykke

Tak for tilbuddet, jeg bor ved Haslev - midsjælland. Og du?

Peter

Fra : StrangeRover@gmail.c~

Dato : 13-09-05 14:30

Peter Sindrup wrote:
> [...]
> den gamle tape har givet efter her i sommervarmen.
>
> Er der nogen der kan anbefale en super-god tape - der bare holder - også når

3M laver noget velcro-lignende klæb - i modsætning til velcro er der
ikke tale om kroge og løkker men derimod T-formede "paddehatte" på
begge "sider". Ved montering varmes fladerne op med en hårtørrer
el.lign.

Har bl.a. brugt det til at fastholde min GPS (Garmin eMap) til
cockpittet på MC'en. Det holdt i årevis.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-09-05 18:51

Peter Sindrup wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale en super-god tape - der bare holder -
> også når solen bager på instrumentbrættet?

Jeg havde nogenlunde samme problem med min GPS/PDA'er.
Jeg kunne ikke finde noget dobbeltklæber (prøvede alle mulige slags incl 3M)
og endte så op med noget som bare sidder urokkeligt fast.
Rudelim det er bare noget der holder.
Men du skal tænke over 2 ting, inden du monterer.
1: Placeringen (du kan IKKE flytte rundt på det bagefter)
2: Det bliver siddende i bilen og svarer vel lidt til at man borer huller i
instrumentbordet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk