2 spørgsmål
Fra : frederik

Dato : 12-09-05 15:10

1.
På min hjemmeside www.hijack.frac.dk hvordan får jeg teksten i
celle2 op i venstre hjørne?

2.
Hvordan kan jeg få højre tabbel side, celle 2+3 ind og ramme
hindanden?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 12-09-05 15:37

"frederik" <frederikhecht@gmail.com> skrev i en meddelelse
> celle2 op i venstre hjørne?

> celle 2+3 ind og ramme hindanden?

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/propidx.html kan nogen gange være hurtigere
til at give simple svar )

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-09-05 16:18

Poul Erik Jensen skrev:

> [...]

Menes, der ikke at undgå »dobbelt« border?

I så fald er det

table {border-collapse: collapse}

Iøvrigt er der noget galt her:

<h1>celle3</h1></td>

Du har en ikke lukket <p> (hvilket ikke er obligatorisk i html)
med en <h1>, det er ikke tilladt, ud med <p>, du har alligevel
ikke noget at bruge den til,

Centrer så teksten i <h1> i stedet for.

Du har valgt at skrive doctypen som værende strict, kender du
forskellen på de transitional og strict html?

I strict er align ikke tilladt, brug css til at centrere teksten.
h1 {text-align: center}

width og height på <td> skal skrives med css og ikke i htmlkoden,
så det skal du altså definere i din css,

Et baggrundsbillede i en <td> skal også angives med css og ikke i
html.

#celle1 {background: url(logo_phpBB.gif; height: 85px) og så
kommer din htmlkode til at se sådan ud:

Du centrer hele tabellen med align, hvilket igen ikke er tilladt
i strict html, brug den metode, som jeg viste i mit eksempel,

Du mangler at angive karaktersæt, igen kig i headeren på det
eksempel, som jeg kom med.

metatags skal ikke lukkes i html.

Valider din kode på http://validator.w3.org/

--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-09-05 16:15

frederik wrote:
> 1.
> På min hjemmeside www.hijack.frac.dk hvordan får jeg teksten i
> celle2 op i venstre hjørne?

Med css:

td {
vertical-align: top;
}

Du kan eventuelt tildele venstre celle en id="venstrecelle" og så definere
topjusteret tekst i den celle alene:

#venstrecelle {
vertical-align: top;
}

> 2.
> Hvordan kan jeg få højre tabbel side, celle 2+3 ind og ramme
> hindanden?

Med css:

table {
border-collapse: collapse;