Dato på hjemmeside
Fra : Carlsen

Dato : 12-09-05 15:01

Hej NG...
Er der en som på en enkel måde kan forklare hvordan man får sat en dato ind
på sin hjemmeside med FP2003 - altså så der vises dato og evt. tid det er
"nu"?

På forhånd tak
-LC

--
Slet FJERN fra min e-mail adresse ved svar.
Remove FJERN from my e-mail address when replying.

"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 12-09-05 16:33

Carlsen skrev:

> Hej NG...
> Er der en som på en enkel måde kan forklare hvordan man får sat en
> dato ind på sin hjemmeside med FP2003 - altså så der vises dato og
> evt. tid det er "nu"?

På denne måde får du dato og klokkeslet
i ststusbaren:

<script language="JavaScript">
<!--
function runClock() {
theTime = window.setTimeout("runClock()", 1000);
var today = new Date();
var display = today.toLocaleString();
window.status = display;
}
runClock();
-->
</script>

> [...]
> Remove FJERN from my e-mail address when replying.
> Enlevez FJERN de mon adresse électronique pour me répondre.

Kunne man få dig til at læse dette link og indrette
din signatur efter etiketten.

Lars Fragstrup

Fra : Carlsen

Dato : 12-09-05 19:36

Lars Fragstrup wrote:
> [...]
> <!--
> function runClock() {
> theTime = window.setTimeout("runClock()", 1000);

OK...tak for det...men hvor i kildekoden skriver jeg det ind??? Jeg har ikke
gjort det i at skrive koder selv, har bare brugt FP som jeg bruger word :)
-LC

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 12-09-05 21:17

I mellem <head> og </head> i HTML/CODE View.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 13-09-05 16:56

Carlsen skrev:

> [...]
> Remove FJERN from my e-mail address when replying.
> Enlevez FJERN de mon adresse électronique pour me répondre.

Sjovt nok vælger du kun at fjerne det du
ikke ønsker at svare på, men never mind
nu må du så søge din hjælp andetsteds.

--
Lars Fragstrup

Fra : Carlsen

Dato : 14-09-05 07:17

Lars Fragstrup wrote:
> Sjovt nok vælger du kun at fjerne det du
> ikke ønsker at svare på, men never mind
> nu må du så søge din hjælp andetsteds.

Det var nu ikke min hensigt...Jeg var lidt ivrig for at prøve det med
datoen.

Er det fordi min signatur er 5 linier du vil have at jeg skullle ændre den
eller hvad? For så kan jeg da godt samle de sidste linier i en?!

-LC

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-09-05 00:18

Også skrev Vollert

> Sjovt nok vælger du kun at fjerne det du
> ikke ønsker at svare på, men never mind
> nu må du så søge din hjælp andetsteds.

Man går nok i små sko hva ?, det kunne jo være manden ikke lige havde set at
du havde skrevet unden hans sig, jeg så det heller ikke første gang men
først anden gang efter du skrev dette indlæg og jeg gik tilbage.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 18:35

"Carlsen" <FJERNcarlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en som på en enkel måde kan forklare hvordan man får sat en dato
> ind på sin hjemmeside med FP2003 - altså så der vises dato og evt. tid
det
> er "nu"?

Du sætter denne kodestump ind præcis der hvor du vil have din dato på
siden:

<script language="JavaScript">
var days = new Array("S&oslash;ndag", "Mandag", "Tirsdag", "Onsdag",
"Torsdag", "Fredag", "L&oslash;rdag");
var months = new Array("januar", "februar", "marts", "april", "maj",
"juni",
"juli", "august", "september", "oktober", "november", "december");
var now = new Date(); day = now.getDay(); date = now.getDate(); month =
now.getMonth(); year = now.getYear(); if (year < 1900) { year += 1900 }
document.write(days[day] + " den " + date + ". " + months[month] + " " +
year);
</script>

mvh
Ulrik

Fra : Carlsen

Dato : 14-09-05 07:18

Ulrik Friis wrote:
> [...]
> = now.getMonth(); year = now.getYear(); if (year < 1900) { year +=
> 1900 } document.write(days[day] + " den " + date + ". " +

Det vil jeg prøve...tak Ulrik.

-LC