Alfonser er OK
Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-05 13:00

Dejligt at så mange roser glædespiger som "helt OK".
Også deres kærester, alfonser, bør fredes af straffeloven, for fordommene
skyldes underholdningsfilm uden tilknytning til virkeligheden.

SF-lovforslaget om kriminalisering af kunder er komisk

I Holland kan man skrive "alfons" på sit visitkort, og myndighederne har
lagt viktorianismen bag sig

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro

Fra : Rune

Dato : 12-09-05 13:34

> [...]
>
> SF-lovforslaget om kriminalisering af kunder er komisk
>
> I Holland kan man skrive "alfons" på sit visitkort, og myndighederne har

Både prostitution og alfonseri var legalt og accepteret i viktoriatidens
England.

Det var i øvrigt i viktoriatidens England at massageapparatet blev opfundet.
Tidens læger havde fundet på at genopdage den old-ægyptiske diagnostik
hysteria, hvor livmoderen vandrede rundt i kroppen sådan lidt på må og få
(heraf navnet, hysteria = livmoder på græsk). Det mente de så kunne kureres
hvis damen troppede op hos lægen, som så masturberede hende til orgasme.
Lægerne satte dog som regel deres (kvindelige) klinikassistent til at gøre
dette trælse manuelle arbejde. Og snart effektiviserede de med automatiske
massageapparater - i første opgang dampdrevne.

Det var også en mode blandt victoriatidens damer at have piercede
brystvorter, det sagdes at løfte barmen, og i øvrigt at være glatbarberede
eller barberede så der var et lille hjerte tilbage. Ting som f.eks.
prostitution, sidespring og diverse affærer (både for kvinder og mænd) var
alment accepteret, så længe det blev gjort diskret.

Der er blevet drevet karaktermord på viktoriatiden. Vi er på sin vis meget
mere "viktorianske" end de var under viktoriatiden.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-05 13:47

"Rune" <slam@slam.slam> wrote in message

> [...]
>
> Der er blevet drevet karaktermord på viktoriatiden. Vi er på sin vis meget
> mere "viktorianske" end de var under viktoriatiden.

En ganske stor del af britisk over og mellem klasse var vist særdeles
frigjorte under dr Viktoria - det har jeg også læst.
Den velkendte "Prince Albert piercing" hvor en juvel hænger under mandens
urinrørsmunding (altså på pikspidsen) er opkaldt efter hendes foretrukne
kæreste.

Men så snart hun var død i 1901 , blev hendes tidsalder et for
journalisterne kærkomment "reaktionært/snerpet fjendebillede"

Hurra for Hellesen-batterier, dem med tigeren, og andre pionerer mht
tørelementer - jeg tror ikke at massageapparater har gjort ægte gavn for
nogens sexliv, men med fjerntstående kulfyret dampmaskine og drivremme hen
til surrogatpikken, der skal vibrere, må det have været træls.