Victoria og hendes husar
Fra : Jørgen

Dato : 12-09-05 12:55

Ach Joseph, Ach Joseph, Was bist du so keusch? -er en af sangene i "Victoria
og hendes Husar". Jeg vil prøve at finde noget om den på Nettet.
Hvem har lavet musikken, og
Hvad hedder operetten mon på tysk?
For jeg slipper nok ikke for at skulle til Tyskland for at købe CD'er med
musikken.
Mvh Jørgen

--
Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : The Nameless Dude

Dato : 13-09-05 18:54

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Nettet. Hvem har lavet musikken, og
> Hvad hedder operetten mon på tysk?
> For jeg slipper nok ikke for at skulle til Tyskland for at købe CD'er

Lydder som om at det kunne være noget fra danske Jodeladies.
www.jodeladies.dk/
De står også bag den nok noget så berømte: Kussefixirtes Fraülein
--
The Nameless Dude

Fra : Jørgen

Dato : 14-09-05 15:48

> [...]
> www.jodeladies.dk/
> De står også bag den nok noget så berømte: Kussefixirtes Fraülein

Jeg tror næppe den har noget med "Kussefixiertes Fräulein" eller
"Jodelladies" at gøre.
Jeg har fundet ud af, at det er en operette af Paul Abrahams. Et par af
numrene hedder "Meine Mama War aus Yokohama (aus Paris war der Papa)" og
"Reich mir zum Abschied noch einmal die Hände".

Hedder den noget så enkelt som "Victoria und ihr Husar" - Eller har den en
helt anden titel på tysk?

Jørgen

Fra : Ole Damgaard

Dato : 14-09-05 23:26

Jørgen skrev:

> Hedder den noget så enkelt som "Victoria und ihr Husar" - Eller har den en
> helt anden titel på tysk?
>
> Jørgen

Ja så enkelt er det såmænd. Det er den mest kendte wieneroperette
fra den ungarske komponist Paul Abraham. Google ham og du finder masser
af ham /men glem s'et i slutningen af hans navn.
Hvis du skal ha fat i CD'en hedder den Operettemelodien Abraham
Schröder Viktoria und ihr Husar Hochzeitsnacht im Paradies.
EMI - 5755482
mvh ole