MS Windows
briani 27239
Screenshot i dos program.
Fra : csm

Dato : 12-09-05 09:06

Hvordan gør man det ? er det muligt ?

Programmet kan ikke køre i en prombt under windows

Fra : Max

Dato : 12-09-05 11:40

Hej

> Hvordan gør man det ? er det muligt ?

Printscreen, men mange nye printere kan ikke forstå det.

Mvh Max

Fra : csm

Dato : 12-09-05 12:22

ok.

Jeg ville godt gemme de screenshot jeg laver.

Fra : Max

Dato : 12-09-05 12:41

Hej

> Jeg ville godt gemme de screenshot jeg laver.

Ok, så hent SnagIt på http://www.techsmith.com/

Mvh Max

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-09-05 15:33

csm wrote:
> Hvordan gør man det ? er det muligt ?
>
> Programmet kan ikke køre i en prombt under windows

Hvilket vil sige du kører det i en ren MS-DOS, uden nogen form for
Windows er kørende?

Så har du nok bedre held i dk.edb.system

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 12-09-05 17:30

Således skrev Robert Eriksen den Mon, 12 Sep 2005 16:33:03 +0200:

>Så har du nok bedre held i dk.edb.system

Som hedder <news:dk.edb.system.andre-systemer> i dag.

KNud
--
Grape jelly does not melt in hot tea.

Fra : Max

Dato : 13-09-05 07:25

Hej

> Som hedder <news:dk.edb.system.andre-systemer> i dag.

Lidt tragisk at DOS høre hjemme under "andre-systemer" .;)

Mvh Max

Fra : GB

Dato : 13-09-05 17:38

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen news:432670aa$0
$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Lidt tragisk at DOS høre hjemme under "andre-systemer" .;)

Ja, lige så tragisk, som at Jorden ikke er flad længere.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Max

Dato : 13-09-05 17:48

Hej

> Ja, lige så tragisk, som at Jorden ikke er flad længere.

Har den da været det ?

Mvh Max

Fra : GB

Dato : 13-09-05 20:00

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen news:432701e6$0
$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Har den da været det ?

Man kunne i hvert fald en gang blive brændt på bålet for at påstå, at den
ikke var.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-09-05 20:06

GB skrev:

>Man kunne i hvert fald en gang blive brændt på bålet for at påstå, at den
>ikke var.

Nej! Derimod er der mindst et tilfælde der *bl.a.* drejede sig om at
påstå at den roterede om solen. Og det er noget helt andet.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-09-05 20:09

Glemte at skrive at jeg har sat x-fut til

Beklager forglemmelsen!
http://huse-i-naestved.dk

Fra : GB

Dato : 13-09-05 20:37

Peter Loumann <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Nej! Derimod er der mindst et tilfælde der *bl.a.* drejede sig om at
> påstå at den roterede om solen. Og det er noget helt andet.

Nu må jeg korrigere. Al-Ashar-"universitetet" i Cairo, den islamiske
verdens ypperste læreanstalt, har år 2001 e.v.t. udtalt en fatwa mod folk,
som påstår, at jorden er rund, og bevæger sig rundt om solen.

Der står nemlig i koranen at det forholder sig sådan, at jorden er flad, og
at solen hver aften forsvinder i en mudderpøl til næste morgen. Dette tages
for gode varer af muslimer verden over.

GB

Fra : Per A. Hansen

Dato : 14-09-05 08:58

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]

En flok unge mennesker morede sig over vore "dumme" forfædre, der
troede Jorden var flad.
Jeg spurgte flokken, hvad det "mest flade" var.
Svaret var: "En vandoverflade".
Jamen så har I jo bevist, at Jorden er flad, sagde jeg!

Per A. Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-09-05 11:09

Per A. Hansen skrev:

> En flok unge mennesker morede sig over vore "dumme" forfædre, der
> troede Jorden var flad.

Det er en myte at vores forfædre troede det.

Jo, bevares for tusindvis af år siden var der nok nogle der
troede det, men i den periode hvor man kunne blive brændt på bål
som kætter, var der ingen synderlig tvivl om at jorden var rund.
Det der var kontroversielt, var påstanden om at Solen og ikke
Jorden var universets centrum.

--
Bertel

Fra : Per A. Hansen

Dato : 14-09-05 19:46

> Det er en myte at vores forfædre troede det.

Nej - det er ikke nogen myte. Vi skal ikke længere tilbage end til Galilæis
tid, hvor det
var almindelig udbredt tro på den flade jord. At Galileo faktisk havde det
ultimative bevis,
men ikke tænkte over det, er i grunden underligt. Han havde set Jordens
skygge på
Månen under en formørkelse - han fremstillede jo kikkerter.
Her i landet eksisterer der en en forening, vhis formål er at at udbrede
kendskabet til den
flade jord - og finde beviser og argumenter for samme.

> Jo, bevares for tusindvis af år siden var der nok nogle der
> troede det, men i den periode hvor man kunne blive brændt på bål
> som kætter, var der ingen synderlig tvivl om at jorden var rund.

Hmm. En illustration på en astronomisk bog viser en mand, der ligger på en
flad Jord
og stikker hovedet udenfor den halvbue, hvor stjernerne er placeret.
Den stammer fra Middelalderen.

> Det der var kontroversielt, var påstanden om at Solen og ikke
> Jorden var universets centrum.

Enig.

Per A. Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-05 00:33

Per A. Hansen skrev:

> var almindelig udbredt tro på den flade jord. At Galileo faktisk havde det
> ultimative bevis, men ikke tænkte over det, er i grunden underligt.

Hvorfor tror du ikke at han tænkte over det?

--
Bertel

Fra : Per A. Hansen

Dato : 16-09-05 08:29

> Hvorfor tror du ikke at han tænkte over det?

Det har jeg ingen bud på - heller ikke på at Ørsted ikke fandt ud af, at et
magnetfelt
kan inducere spænding og strøm. Den opdagelse gik desværre til Faraday.

At der hos "almuen" i nyere tid var en tro på at Jorden var flad, er der
vist ingen tvivl.
Se Holbergs "Erasmus Montanus", hvor det nævnes.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-05 10:22

Per A. Hansen skrev:

> Det har jeg ingen bud på

Jeg tror du misforstår. Hvilket bevis har du for at han ikke
tænkte over det?

--
Bertel

Fra : kjaer

Dato : 14-09-05 21:15

> Det er en myte at vores forfædre troede det.

Læs Ludvig Holberg om Per Degen og ridefogdens chicanerier.
Selv om Rasmus blev til grin havde han da ret "ingen lærde tvivler mer
derom!"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-05 00:32

kjaer skrev:

> Læs Ludvig Holberg om Per Degen og ridefogdens chicanerier.
> Selv om Rasmus blev til grin havde han da ret "ingen lærde tvivler mer
> derom!"

Jeg hævder ikke at man ikke altid har kunnet finde mennesker der
troede at jorden er flad. Det kan man formodentlig også i dag,
ligesom man kan finde folk der tror at der ikke har været
mennesker på månen, og at der kun blev affyret ét skud mod JFK.

Når jeg siger at vores forfædre ikke troede at jorden var flad,
så mener jeg at den videnskabelige og oplyste verden var klar
over sammenhængen.

--
Bertel

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-09-05 08:48

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> writes:

> Når jeg siger at vores forfædre ikke troede at jorden var flad,
> så mener jeg at den videnskabelige og oplyste verden var klar
> over sammenhængen.

Og enhver sømand der har set et skib forsvinde ned under horisonten,
jvf placeringen af udkigsposten.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/