underlig FF-fejl
Fra : MooreHojer

Dato : 12-09-05 07:46

Hej NG

Er der nogen der har en forklaring på hvorfor min FF pludselig ser sådan
her ud:
www.moorehojer.dk/ff.bmp

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-09-05 09:02

MooreHojer skrev:

> Er der nogen der har en forklaring på hvorfor min FF pludselig
> ser sådan her ud:
> www.moorehojer.dk/ff.bmp

Det ligner en fejl i en udvidelse - muligvis tabbrowser preferences
(den har andre meldt om fejl i for nylig).

Prøv at fjerne udvidelsen og se om fejlen stadig opstår.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-05 09:09

MooreHojer skrev:

> Er der nogen der har en forklaring på hvorfor min FF pludselig ser sådan
> her ud:

Jeg har ikke, men jeg har en idé om hvordan du en anden gang kan
undgå at bruge bitmap som er et af de tungeste grafikformater der
findes.

1. Hent programmet IrfanView: http://irfanview.com/
og instllér det.
2. Tag et skærmdump som normalt.
3. Åbn IrfanView og brug [Insert] (f.eks. Shift+Insert)
4. Gem billedet som JPG-fil.

--
Bertel

Fra : Janus

Dato : 12-09-05 13:24

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> og instllér det.
> 2. Tag et skærmdump som normalt.
> 3. Åbn IrfanView og brug [Insert] (f.eks. Shift+Insert)

Eller brug MSPaint og gem billedet som JPEG. Ingen grund til at
installere en masse gejl, når man udmærket kan gøre det med Windows'
egne værktøjer :) (Ja, jeg ved det godt: MSPaint er et ekstremt ringe
program. Bruger det dog også udelukkende til formattering af screen dumps)

Mvh Janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-09-05 13:34

Janus wrote:

> Eller brug MSPaint og gem billedet som JPEG. Ingen grund til at
> installere en masse gejl, når man udmærket kan gøre det med Windows'
> egne værktøjer :)

Windows' værktøjer = gejl, du ikke har ordentlig kontrol over.

Irfanview = et enkelt lille program med fremragende funktionalitet.

Mikkel

--
Guatemala travel, Spanish studies, volunteering:
http://lakjer.dk/mikkel/spanish.shtml

Fra : Janus

Dato : 12-09-05 15:12

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Windows' værktøjer = gejl, du ikke har ordentlig kontrol over.
>
> Irfanview = et enkelt lille program med fremragende funktionalitet.
>
> Mikkel

-og du valgte at ignorere min kommentar til MSPaint, blot for
diskussionens skyld? :)

/janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-09-05 16:12

Janus wrote:

> -og du valgte at ignorere min kommentar til MSPaint, blot for
> diskussionens skyld? :)

Jo, det...

Du kan have ret i, at det er et dårligt råd at installere et nyt program
for hver funktion - men netop Irfanview synes jeg samler mange nyttige
funktioner. Men så kan der vist heller ikke tæskes mere diskussion ud af
den lille ting...

Mikkel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-09-05 15:16

Janus skrev:

>Ingen grund til at installere en masse gejl, når man udmærket kan gøre det
>med Windows' egne værktøjer :)

Hvorfor bruger du så Thunderbird ?

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Janus

Dato : 13-09-05 12:50

Ivan V. Klattrup wrote:

> Hvorfor bruger du så Thunderbird ?

Hehe, endnu engang for diskussionens skyld :)
Du undlader også at medtage min kommentar om MSPaint. Det det drejer sig
om, er at man jo godt kan bruge et af Windows' egne crappy programmer,
når funktionaliteten der er behov for bliver understøttet på en
fornuftig og korrekt måde.

Dette er så ikke tilfældet med Outlook Express (eller Outlook, for den
sags skyld). Gider ikke komme ind på problemerne med programmerne (jo,
kan da lige trække lidt på intelligensen bag genvejen Ctrl + S (eller
A?)) i OE for at sende mailen. Gør man dette, sletter OE indholdet af
mailen inden den bliver sendt).

/janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-09-05 13:24

Janus skrev:

>Ctrl + S (eller A?)) i OE for at sende mailen. Gør man dette, sletter OE
>indholdet af mailen inden den bliver sendt).

Det har jeg så lige prøvet, og der slettede den ikke indholdet af mailen.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-09-05 13:37

Ivan V. Klattrup skrev:

>Det har jeg så lige prøvet, og der slettede den ikke indholdet af mailen.

og så er det Alt + s der sender mailen og ikke ctrl + s

Fra : Janus

Dato : 13-09-05 19:49

Ivan V. Klattrup wrote:

> og så er det Alt + s der sender mailen og ikke ctrl + s

Jeg undskylder mange gange! Tænk, at jeg har fejlet på denne måde!
Hvilken Gru!

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Janus

Dato : 13-09-05 19:47

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det har jeg så lige prøvet, og der slettede den ikke indholdet af mailen.

Nå, men det gjorde min udgave af OE.

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-05 20:43

Janus skrev:

> Eller brug MSPaint og gem billedet som JPEG. Ingen grund til at
> installere en masse gejl, når man udmærket kan gøre det med Windows'
> egne værktøjer :)

Jeg har ingen problemer med at bruge Pain (som det hedder på min
computer), men jeg er 'vokset op' med at det kun kan klare
bitmap.

IrfanView skal man jo bruge alligevel til alle de mange nyttige
ting det kan.

> (Ja, jeg ved det godt: MSPaint er et ekstremt ringe program.
> Bruger det dog også udelukkende til formattering af screen
> dumps)

Der bruger jeg IrfanView. Efter at det er blevet muligt at
justere på en vælgeramme, er det dejligt nemt at arbejde med.

--
Bertel

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 12-09-05 09:46

On 12-09-2005 08:45 MooreHojer wrote:
> Er der nogen der har en forklaring på hvorfor min FF pludselig ser sådan
> her ud:
> www.moorehojer.dk/ff.bmp

Ja. Den nyeste version af Tabbrowser Preferences (version 1.2.8.1)
virker ikke med danske udgaver af FF, da den ikke er blevet oversat.

Jeg skrev til manden bag udvidelsen og han svarede følgende: "That's
because the Danish localizer didn't get back to me in time; 1.2.8.1
doesn't have a Danish locale. Best advice I can give is to disable TBP
and wait.".

Så det har jeg gjort indtil videre... Måske giver jeg mig til at lave
oversættelsen selv, men det har jeg nu nok ikke tid til.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : MooreHojer

Dato : 12-09-05 14:37

> [...]
> because the Danish localizer didn't get back to me in time; 1.2.8.1
> doesn't have a Danish locale. Best advice I can give is to disable TBP

Det er er godt nok surt... det var en meget nyttig udvidelse...

> Så det har jeg gjort indtil videre...

Ditto her

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 01-10-05 19:40

> [...]
> because the Danish localizer didn't get back to me in time; 1.2.8.1
> doesn't have a Danish locale. Best advice I can give is to disable TBP

Nu har han udgivet 1.2.8.5 som også skulle understøtte DK... men nu får
jeg en ny fejl der minder om den gamle bare med ny tekst... ØV...

--
MooreHojer