jo færre regler,jo bedre. Udtynd lovjungle~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-05 22:37

Når rivaler i dyreverdenen skal til at slås, men de indser at det er for
risikabelt, så finder de på imponeregang, rensningsritualer og andet
skuespil. Deraf er regler opstået. Markedsfrihed afgør rette balance fraa
sag til sag. Vi må kompromisse med traditionen, men Glistrups mål - en
lovsamling på størrelse med Maos røde bog, er et godt mål.

" Alle regler distraherer vor opmærksomhed væk fra reglernes
egentlige mål og gør os tankeløse. Nietzsche

" At gøre vold mod sig selv for at forblive den tro, man elsker,
er ikke stort bedre end utroskab. La Rochefoucauld

" Den bedste måde at holde sit løfte på er ved ikke at give det.
Napoleon Bonaparte

" Det eneste, man kan gøre med gode råd, er at give dem videre.
Selv har man aldrig nytte af dem. Oscar Wilde

" Det ulovlige gør vi med det samme. Det grundlovsstridige tager
lidt længere tid. Henry Kissinger

" Det, vi kalder retfærdighed, er blot den uretfærdighed, vi er
flest om Steen Borbjerg

re Du må ikke røve. Du må ikke ihjelslå. Sådanne ord kaldte man engang
hellige. Dem bøjede man knæ og hoved for. Dem tog man skoene af for. Men jeg
spørger jer: Hvor var der nogensinde bedre røvere og drabsmænd i verden end
sådanne hellige ord selv har været det- ligger det ikke i alt liv selv at
røve og slå ihjel.Og derved at sådanne ord kaldtes hellige, blev SANDHEDEN
så ikke derved slået ihjel. Nietzsche

re Enhver tosse kan finde på regler, og alle tosser vil følge
dem. Henry David Thoreau

Re Fremskridtet er kun muligt, hvis man intelligent overtæder
reglerne. Boleslaw Barlog

Re Har man ingen karakter, må man skaffe sig leveregler.
Albert Camus

Re I have never
seen a situation so dismal that a policeman couldn´t make it worse. Brendan
Bean, Irish writer (Attrib.)

re Jeg holder mere af personer end af principper, og jeg holder mere af
personer uden principper end af noget andet i verden. Oscar Wilde

Re Jeg lytter ikke længere til gode råd om, hvordan man skal
opfører sig, og derfor er jeg også holdt op med at finde på nogen.
George Bernard Shaw

re Men når folk så skal opbygge deres glæde og se Otto Leisner i
farve-TV eller køre frem og tilbage langs hovedvej 1 fra Korsør til
København hver søndag, eller hvad det nu er, der giver folk glæde, eller gå
i deres sommerhuse og plante fyrretræer, for nu at tage tre typiske ting,
der glæder den danske befolkning, så er det nødvendigt, at der skabes de
bedst mulige økonomiske rammer ved anvendelse af færrest mulige af ugens 168
timer Glistrup

re p To make a vow for life, is to make oneself a
slave.Voltaire

Re Principper påvirker ikke engang forkynderne af principper; vi
taler om principper, men vi handler ud fra interesser. Walter Savage
Landor

Re The vow of fidelity is an absurd committment, but it is the
heart of marriage.Father RobertCapon

re Uret vinder ofte retskarakter, ganske enkelt fordi den ofte
forekommer. Bertoldt Brecht

re Vi lover overensstemmelse med vore forhåbninger og holder i
overensstemmelse med vores frygt. Francois de La Rochefoucauld

Re You can´t
learn too soon that the most useful thing about a principle is that it can
always be sacrificed to expediency.W. Somerset Maugham, The Circle,1921

reei Hvis der er et lige antal skridt hen til mit sæde, så får jeg
ikke mavepine i dag. Tolstoj

rehgREh The vow of fidelity is an absurd committment, but it is the heart
of marriage. Father Robert Capon

reimrz Mongoler har regler om at man ikke må skrabe sne af skoene med
en kniv, ikke spidde kul med kniv, ikke lægger jern i ilden - for at
opretholde vedvarende bevidsthed om moralens nærhed - den uafbrudte tvang
til at overholde moralen og bekræfte de store ord, som civilisationen
begynder med: "enhver moral er bedre end ingen moral".Nietzsche

reiyd Ikke at jeres slægt blev høvisk ved hoffet, og at I lærte at
stå, spraglede som flamingoer, i timevis i lavvandede damme.-For at kunne
stå udmærker netop hoffolk; og alle hoffolk tror, at der til det salige liv
efter døden hører - at få lov til at sidde! Nietzsche

relfløfte At være tro er ofte at lænke den anden. Sacha Guitry

repplov Man bør ikke på Christiansborg blande sig i, hvordan folk hygger
sig. Men man bør skabe bl. a. de økonomiske forudsætninger for, at folks
hyggetilværelse bliver bedst mulig. Glistrup

reto Hvis jeg havde fulgt alle reglerne, ville jeg aldrig være nået
nogen vegne. Marilyn Monroe

"Every law ever created, whether by your religious or secular
institutions, is fear-based. Hear that, dear ones, loud and
clear: EVERY law is based on FEAR!" - Chief Joseph

re "It is your rules that make unlawful beings. You would get along
better if you would just trust each other to treat each other
appropriately, but you don't. So you keep making laws -
- until you make criminals of everyone". - Abraham

visaleder Always listen to experts. They will explain what can't
be done
and why. Then do it. - Robert Heinlein