bluetooth 1.1 eller 2.0 headset til K750i
Fra : Martin Nielsen

Dato : 11-09-05 19:09

Hej

Jeg vil til at kigge efter et bluetooth headset til min k750. Jeg har i den
forbindelse set, at der nogle forskellige bluetooth version 1.1 og 2.0 Hvad
er forskellen?
Man bør vel gå efter et headset med den nyeste version. Men er der nogen
praktisk forskel ved alm. brug?

Mvh
Martin

Fra : Svar

Dato : 13-09-05 21:51

Hej Martin,

Der burde ikke være nogen praktisk forskel på BluetoothT 2.0 eller 1.1 eller
1.2, for såvidt angår Headset Profile (HSP), men det er der desværre med
SonyEricsson K750i

SonyEricsson K750i benytter jo Bluetooth 2.0+EDR (Enhanced Data Rate),
hvilket giver et boost i data hastigheden fra 1 til 3 Mbps. Bluetooth 2.0 er
også langt mere power effiktiv, hvilket igen betyder bedre batteri tider med
bluetooth tændt. En anden forbedring i bluetooth 2.0 er evnen til at
forbinde til flere enheder, der med bluetooth 1.2 er noget skrøbelig.

Dette betyder desværre, at SonyEricsson K750i, der jo benytter Bluetooth
2.0+EDR, bliver ved med at søge efter andre EDR enheder. Et Bluetooth 1.2
headset fx SonyEricsson AkonoT HBH-662-headset'et kan så få SonyEricsson
K750i til at crash'e (hvid skærm og genstart).
Der skulle dog nu være en ny software fra SonyEricsson, der løser dette
problem (R1N035).

Når SonyEricsson har klaret problemerne med softwaren i K750i, så kan jeg
kun anbefale SonyEricsson AkonoT HBH-662-headset'et .

L@rs

Fra : Martin Nielsen

Dato : 14-09-05 19:06

Hej

Tak for det fine svar. Der er dog lige et par ting som jeg skal have slået
fast.

> [...]
>få SonyEricsson K750i til at crash'e (hvid skærm og genstart).
> Der skulle dog nu være en ny software fra SonyEricsson, der løser dette

Denne SW ændring galder vel ikke kun SE headsets? Jeg vil kunne bruge hvilke
som helst andet mærke også? Både Bluetooth 1.1 og 1.2?

Fra : Svar

Dato : 14-09-05 21:24

Hej

Opdateringen "R1N035" gælder alene SonyEricsson K750i!Og retter flere
problemer med telefonen, herunder bla. Bluetooth.

Du kan bruge lige det Bluetooth (1.1, 1.2 eller 2.0) headset du kan lide!

L@rs