Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Røvfulde/dummeflade modtages gerne på en M~
Fra : HpeA

Dato : 11-09-05 17:53

Så dum som jeg er, vil jeg gerne høre kritik til min teknik!. Der er kun
en
måde til at blive en bedre fotograf, og det går igennem de folk med
erfaring
!. Jeg har sikkert vovet mig ud et sted jeg sikkert ikke høre til, men det
tager jeg i stiv arm .

Kameraet er et Olympus C 4040 Z
Dertil B & W nærlinse +4 og Olympus egen makro konverter.

Kamera tilstand:
Brændevidde : 105 mm
Blænde 2,6
Lukkertid 1/200
Spot måling
Iso 100
WB : Overskyet
Manuelt
EV -0,3

Mvh.

Hp
--

Hans Peter Erenskjold Aalling
www.hpea.farmands.dk

MSN Messenger---> hpaalling@hotmail.com

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-09-05 18:30

HpeA wrote:
> [...]
> erfaring
> !. Jeg har sikkert vovet mig ud et sted jeg sikkert ikke høre til, men det

Ja, jeg skal komme efter dig...

Hvad med at give en link til "problemet"

Bo //
-overskyet

Fra : HpeA

Dato : 11-09-05 19:15

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse > HpeA wrote:

> Ja, jeg skal komme efter dig...
>
> Hvad med at give en link til "problemet"
>
> Bo //

Hov, undskyld men jeg prøvede at slette indlægget igen. Netop pga af
mangel
på link.

Men her er det

http://www.hpea.farmands.dk/hpeafoto/billedsider_makro/makro0005.htm

Hp

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-09-05 19:20

HpeA wrote:

> Men her er det
>
> http://www.hpea.farmands.dk/hpeafoto/billedsider_makro/makro0005.htm

Har du osse et, der er skarpt, og ikke bare viser røven af dyret?

-sådan een, der er beskæftiget med at æde, burde du kunne gøre meget
bedre. Meget midre blænd-åbning vil give større dybdeskarphed, og lidt
ekstra kontrast mangler der også. Du har masse af grønne arealer til
venstre og forneden, der ikke indeholder noget.

Bo //

Fra : HpeA

Dato : 11-09-05 19:33

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse

> Har du osse et, der er skarpt, og ikke bare viser røven af dyret?

Jow da, men det er for overbelyst og nærmest et chok-billede !. Krapylet
angreb linsen der var probbet i dens fjæs, mens den pakkede sin madpakke
ind.

> [...]
> ekstra kontrast mangler der også. Du har masse af grønne arealer til
> venstre og forneden, der ikke indeholder noget.

Du siger mindre blænde-åbning, og mener størrer blændetal ikke sandt ?.
Resten skal jeg huske på, da modellen sikkert er hjemme imorgen og har tid
til at snuppe en session .

> Bo //

Takker for opmærksomheden

Mvh.

Hp

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-09-05 20:12

HpeA wrote:

> Du siger mindre blænde-åbning, og mener størrer blændetal ikke sandt ?.
> Resten skal jeg huske på, da modellen sikkert er hjemme imorgen og har tid
> til at snuppe en session .

For lige at "genere" dig lidt, gik jeg i arkivet, og fandt et par stykker.

http://bd10.dk/billeder/edderkop_1.JPG
http://bd10.dk/billeder/edderkop_2.JPG

Meget modlys, og taget tidligt på dagen, mens der endnu var lidt dug til
at vise hvor trådene var.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-09-05 20:16

Bo Bjerre wrote:
> For lige at "genere" dig lidt, gik jeg i arkivet, og fandt et par stykker.
>
> http://bd10.dk/billeder/edderkop_1.JPG
> http://bd10.dk/billeder/edderkop_2.JPG

Da du er i lærefasen, skal jeg lige tilføje lidt om teknik:

normaloptik (35mm), ingen macro, ingen mellemringe. Begge taget på bl. 8

God jagt.

Bo //

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-09-05 20:22

Bo Bjerre skrev:

> Da du er i lærefasen, skal jeg lige tilføje lidt om teknik:
>
> normaloptik (35mm), ingen macro, ingen mellemringe. Begge taget på bl. 8
>
> God jagt.
>
> Bo //
Hvor er det synd at 2 mangler det sidste (endnu mere uskarp plante-
baggrund og helt skarpt insekt) Så havde det været en perle (undskyld).
Men hvad er det for en billig optik, der kun har 7 blade i blænden?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-09-05 20:41

Ole Larsen wrote:

> Hvor er det synd at 2 mangler det sidste (endnu mere uskarp plante-
> baggrund og helt skarpt insekt) Så havde det været en perle (undskyld).
> Men hvad er det for en billig optik, der kun har 7 blade i blænden?

Billig og billig.. Det er en ca 20 år gammel 35mm/1.4 Nikkor.

Og skal du lige lære lidt zoologi: insekter har 6 ben og 2 vinger.
Edderkopper har 8 ben og ingen vinger.

Bo //

Fra : HpeA

Dato : 11-09-05 20:31

> [...]

> Da du er i lærefasen, skal jeg lige tilføje lidt om teknik:
>
> normaloptik (35mm), ingen macro, ingen mellemringe. Begge taget på bl. 8

Og da jeg skrev " 105 mm brændevidde " var det faktisk kun 21,7 mm
omregnet
til lommekam´

MvH.

Hp

Fra : HpeA

Dato : 11-09-05 20:37

> [...]
> http://bd10.dk/billeder/edderkop_2.JPG
>
> Meget modlys, og taget tidligt på dagen, mens der endnu var lidt dug til

Mig kan du ikke genere´, så kom igen . Det er ellers nogle gode
billeder, og taget på det rigtige tidspunkt !.
Men det jo det, om man ikke har kameraet med sig så må man lide.......
Og så føle sig dum-grim over at stå med en morgenstund inkl. en græsmark
med
masser af dug-ramte væv fra ende til anden !.

Man lære det sikkert en dag, at have kameraet med, og kunne bruge det ! !
!
:oS.

Hp

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-09-05 21:24

HpeA wrote:

> [...]
> masser af dug-ramte væv fra ende til anden !.
>
> Man lære det sikkert en dag, at have kameraet med, og kunne bruge det ! !

Nu er det jo desværre blevet forbudt at have sin schweitzer kniv med, da
den går ind under våbenloven. Men kameraet bør være en
bekldningsgenstand, ligesom en lommekniv og en primus.

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-09-05 22:32

Bo Bjerre wrote:

> Nu er det jo desværre blevet forbudt at have sin schweitzer kniv med, da
> den går ind under våbenloven.

Hva... har de nu igen lavet om på reglerne, så en bette lommekniv også er
forbudt...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 15-09-05 20:11

> Nu er det jo desværre blevet forbudt at have sin schweitzer kniv med, da
> den går ind under våbenloven.

Sikke noget vrøl...
KsK

Fra : Brian Lund

Dato : 11-09-05 20:21

> Du siger mindre blænde-åbning, og mener størrer blændetal ikke sandt ?

Netop, mindre blændeåbning = større blændetal.

Brian

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-09-05 19:41

HpeA wrote:

> Men her er det
>
> http://www.hpea.farmands.dk/hpeafoto/billedsider_makro/makro0005.htm

Det er ikke ordenligt skarpt, prøv at se her hvordan det kan gøres..
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/insekter/_korsedderkop-02.html

MVH NRE

--
Hvis du står og skal bruge nogle gode fotos til til annoncer, tyksager
eller websites, så tag et kig på www.photo-gallery.dk - det rummer mere

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-09-05 19:46

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det er ikke ordenligt skarpt, prøv at se her hvordan det kan gøres..
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/insekter/_korsedderkop-02.html

Tjah.. lidt godt modlys i de små hår på benene, kan jo fremhæde det
yderligere...

Bo //

Fra : HpeA

Dato : 11-09-05 19:54

"Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse
> Det er ikke ordenligt skarpt, prøv at se her hvordan det kan gøres..

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/insekter/_korsedderkop-02.htm

> MVH NRE

Ja, det var det jeg gerne ville ha´, men der er en runde planlagt imorgen
med det lodne krapyl. Jeg prøver samme opsæt, med linser og vil prøve
teleforsatsen osse. Så om jeg kan lave noget der virker, forstyrre jeg
sikkert igen.

MvH.

Hp

Fra : ksk

> [...]