"Låse" sig til en mast
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 11-09-05 17:49

Hej!

Jeg har det problem, at jeg bor et sted hvor 2(måske3) master* dækker ca
lige godt/dårligt. Det betyder at min mobil konstant skifter mellem
disse master, hvorfor signalet falder ud og kommer igen. Dette giver en
masse huller i samltaler, hvor jeg halvdelen af tiden ikke kan høre hvad
andre siger..
Findes der nogen måde at lave en prioritering/låse fast, til hvilke
master man vil bruge.
Min mobil er en T630 og jeg bruger TDCs net(telmore)
*Baseret udfra hvad celleinfo skriver ud.

--
/Bjarke

Fra : Mikael

Dato : 11-09-05 18:37

Hej

Kender til problemet og har snakket med TDC kundeservice. De havde en
teknikker ude på min addresse for at måle, samt "overvåget" min telefon
lidt mere en normalt for at finde ud af, hvorfor den tit-og-ofte faldt ud.
Forklaringen skulle være, at de master min telefon hopper rundt mellem
(4-6 forskellige) var placeret i 2-3 forskellige "celler", og det var
skift mellem cellerne der gav problemet.

Når min telefon faldt ud, var det 10-30 sekunder af gangen (så vidt jeg
kunne se på displayet), men jeg fik også at vide at der var skift hvor
den faldt ud i 2-4 sekunder, men det var ikke noget jeg så på displayet.
Forsøg på at modtage samtaler i denne korte periode, ville i mit
tilfælde viderestille samtalen til mobil svar.

Problemet er stadigvæk ikke løst.. da det var værst mistede jeg en aften
2 ud af 4 opkaldt. Holdt jeg øje med telefonen faldt den ud inden for 15
minutter.

Egentlig utroligt, når de påstår der er "seamless roaming"..

Jeg ved ikke hvordan man kan låse den til en bestemt TDC mast, men man
kunne jo skifte udbyder - er det kun hos TDC (og dermed også Telmore) at
der er dette problem ?

mvh

Mikael

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-09-05 13:07

"Mikael" <mcfjerndette@fjerndetteuniversus.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvordan man kan låse den til en bestemt TDC mast, men man
> kunne jo skifte udbyder - er det kun hos TDC (og dermed også Telmore) at

Har samme prob med tdc/unotel - ingen problemer hvis man skifter fx til
sonofon, men om det er tilfældigt .. tja radiobølgers udbredelse er jo lidt
en gåde...