MS Windows
briani 27239
IE runtime error
Fra : rasmus carlsen

Dato : 11-09-05 16:45

Hejsa,

Når jeg åbner Internet Explore får jeg følgende fejlmeddelelse:

Microsoft Visual C++ Runtime Library. (i den blå linje)

Runtime Error.
Program C:\programmer\Internet Explore\iexplore.exe

This application has requested Runtime to terminate it in an unsusual way.

Please contact application's support for more information.

Hvad hulan er det for noget?

Fejlen opstod efter en diskfragmentering, men ikke første gang jeg åbnede IE
efter fragmentering ...

ras

Fra : John

Dato : 11-09-05 18:18

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg åbner Internet Explore får jeg følgende fejlmeddelelse:
>
> This application has requested Runtime to terminate it in an unsusual way.

'Unusual way'...prøv evt at scanne for virus og spyware, samt opdatere via
windowsupdate.

Mvh John

Fra : rasmus carlsen

Dato : 12-09-05 07:54

> 'Unusual way'...prøv evt at scanne for virus og spyware, samt opdatere via
> windowsupdate.

- ad-aware fant et par ting og agv fandt en trojansk hest. Alt er nu fjernet
og jeg har også opdateret, en får stadig samme fejl ...

ras

Fra : John

Dato : 12-09-05 23:10

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> og agv fandt en trojansk hest. Alt er nu fjernet

Glimrende! Hvad hed hesten?

> og jeg har også opdateret, en får stadig samme fejl ...

Prøv evt at afbryde 'system gendannelse', start op i 'fejlsikker tilstand'
(tryk F8 under opstart) og scan igen, fordi:

'Windows ME and XP utilize a restore utility that backs up selected files
automatically to the C:\_Restore folder. This means that an infected file
could be stored there as a backup file, and VirusScan will be unable to
delete these files. You must disable the System Restore Utility to remove
the infected files from the C:\_Restore folder.'

Mvh John

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-09-05 07:42

> Glimrende! Hvad hed hesten?

- der var tre ... den ene hed noget med xxx.C de andre kan jeg sgu ikke
huske.

> Prøv evt at afbryde 'system gendannelse', start op i 'fejlsikker tilstand'
> (tryk F8 under opstart) og scan igen, fordi:

- ahhh så selv om jeg har bedt mit virus program om at slette dem, genskaber
xp dem ...? Jeg prøver som du forslår.

- sådan noget skod

ras

Fra : rasmus carlsen

Dato : 12-09-05 09:31

- men den gør det kun på den ene af de to bruger-konti!?

ras

Fra : peter hansen

Dato : 12-09-05 15:50

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> - men den gør det kun på den ene af de to bruger-konti!?

Selvom der står unusual way betyder det altså ikke at der er virus eller
andet geil - det har jeg meget svært ved at tro ihvertfald. Det er bare C++
der fåkker lidt op hvis du spørger mig - ehm har du prøvet at geninstallere
IE? www.microsoft.com/ie <--- link til IE hvor du også kan finde downloads
til det - umiddelbart ville jeg tro en geninstallation ville hjælpe lidt

// peter

Fra : rasmus carlsen

Dato : 12-09-05 20:22

"peter hansen" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> [...]
> geninstallere IE? www.microsoft.com/ie <--- link til IE hvor du også kan
> finde downloads til det - umiddelbart ville jeg tro en geninstallation

- jeg har forsøgt at hente IE 6.0 men så påstår skidtet jo at jeg har en
nyere version på maskinen. Og jeg kan jo ikke afinstallere IE ... men måske
jeg skulle prøve IE 7 (beta)

ras

Fra : John

Dato : 12-09-05 21:02

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - jeg har forsøgt at hente IE 6.0 men så påstår skidtet jo at jeg har en
> nyere version på maskinen.

Måske kan du reparere:
http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm

> Og jeg kan jo ikke afinstallere IE ...

Joo..:
http://majorgeeks.com/download4324.html

Mvh John

Fra : rasmus carlsen

Dato : 12-09-05 23:04

> Måske kan du reparere:
> http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm

- den bad om cd'en og den havde jeg ikke lige ved hånden. JEg prøver igen i
morgen ... også at afinstallere

ras

Fra : John

Dato : 13-09-05 13:10

"peter hansen" skrev i en meddelelse

> Selvom der står unusual way betyder det altså ikke at der er virus eller
> andet geil

Næh, men truslerne fra nettet er mangfoldige og udspekulerede, så
sandsynligheden er uhyggelig stor, især når windows ikke er opdateret.
Derfor er scanning for snavs (virus, spyware) et godt sted at starte, når
underlige fejl melder sig.

Tilfældigt eksempel på 'runtime error':
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/pwsteal.likmet.a.html

Hver dag nye og spændende vira:
http://www.symantec.com/avcenter/vinfodb.html

Flere trusler:
http://csis.dk/default.asp?page=nyheder.asp

Windowsupdate/microsoftupdate er et godt første-værn mod meget snavs.

Mvh John

Fra : John

Dato : 12-09-05 23:12

"rasmus carlsen" skrev i en meddelelse

> - men den gør det kun på den ene af de to bruger-konti!?

Hmm... prøv evt at slette den syge konto, genstart, og opret den igen.

Mvh John

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-09-05 07:43

> Hmm... prøv evt at slette den syge konto, genstart, og opret den igen.

- så skal jeg vel tage backup af alt hvad der hidrører den konto? Jeg kan
vel lige så godt geninstallere XP efterhånden (det vil den sikkert også have
godt af)

ras

Fra : John

Dato : 13-09-05 12:49

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan vel lige så godt geninstallere XP efterhånden (det vil den sikkert
> også have godt af)

Uden tvivl... og det kan nogle gange være den hurtigste (og bedste) løsning,
hvis 'puteren er griset godt til..:)

Gode trin-for-trin rensetips fra AVG-forum moderator:
http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?4,27725

Mvh John

Fra : No Name

Dato : 13-09-05 13:12

> [...]
>
> This application has requested Runtime to terminate it in an unsusual way.
>
> Please contact application's support for more information.

Har du google toolbar installeret? Fjern den via kontrolpanelet, og
problemet forsvinder.

Fra : FJ

Dato : 13-09-05 20:22

Hej

Jeg havde samme fejl, og dit forslag virkede perfekt.
Jeg havde også fået rådet om at formaterer. Godt jeg ikke gjorde det, når
der skulle så lidt til.
Mange tak for rådet.

v.h.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-09-05 21:36

"No Name" <no@dressfor.you> skrev i en meddelelse

> Har du google toolbar installeret? Fjern den via kontrolpanelet, og
> problemet forsvinder.

-ja det har jeg vist faktisk ... men hvor i "kontrolpanel" fjerner jeg den?

ras

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-09-05 21:38

"No Name" <no@dressfor.you> skrev i en meddelelse

> Har du google toolbar installeret? Fjern den via kontrolpanelet, og
> problemet forsvinder.

- aaah der var den! Jubiii det virkede. Tak for hjælpen alle mand!

ras