mozilla firefox
Fra : morten nielsen

Dato : 11-09-05 15:40

hej

jeg bruger mozilla firefox, men vil godt skifte den over til Internet
explorer-browser, jeg har prøvet, men kunne ikke finde ud af det.
har windows xp.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-09-05 16:11

slet R0LZY skrev:

>jeg bruger mozilla firefox, men vil godt skifte den over til Internet
>explorer-browser, jeg har prøvet, men kunne ikke finde ud af det.

Åbn IE => Funktioner => Internetindstillinger => Programmer =>
Nederst => sæt et flueben ved at IE skal kontrollere, at det er
standardbrowser.

Luk => IE => Åbn IE igen => Sig ja til at IE skal være
standardbrowser.
--
Knud

Fra : morten nielsen

Dato : 11-09-05 16:43

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

>Åbn IE => Funktioner =>
> [...]

det hjælper ikke. har gjort det du sagde

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-09-05 18:29

Den 11-09-05 17.43 skrev morten nielsen følgende:

> det hjælper ikke. har gjort det du sagde

Har du haft genstartet Internet Explorer?

Du kan også prøve følgende:
Start-knappen => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => Angiv
programadgang og -standarder => Brugerdefineret => Vælg en
standardwebbrowser => sæt mærke ud for Internet Explorer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : morten nielsen

Dato : 11-09-05 20:07

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:
>Den 11-09-05 17.43 skrev morten
>nielsen følgende:

>Har du haft genstartet Internet Explorer?

> [...]

ved ikke hvordan man genstarteter internet explorer!!

har nu prøvet det du siger, men nå jeg åbener ie så siger den Siden
kan ikke vises, nå jeg gå ind i "Start-knappen => Kontrolpanel =>
Tilføj eller fjern programmer => Angiv
programadgang og -standarder =>
Brugerdefineret => Vælg en
standardwebbrowser" så ser jeg at der står udenfor "brug min
nuværende
webbrowser", er mækeret og "aktiver adgang til dette program" er
mærkeret, både ie og mozilla firefox.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-09-05 00:32

Den 11-09-05 21.06 skrev morten nielsen (slet 2C82Z) følgende:

> ved ikke hvordan man genstarteter internet explorer!!

Man lukker alle vinduer med Internet Explorer, og så åbner man et vindue
igen. Hvis man er usikker på, om alle vinduer er blevet lukket, kan man
genstarte Windows.

> har nu prøvet det du siger, men nå jeg åbener ie så siger den Siden
> kan ikke vises,

Hvilken side er det, der ikke kan vises? Er det startsiden? Har du
forbindelse til internettet, når du åbner IE?

> standardwebbrowser" så ser jeg at der står udenfor "brug min
> nuværende
> webbrowser", er mækeret og "aktiver adgang til dette program" er
> mærkeret, både ie og mozilla firefox.

Sæt mærke ud for Internet Explorer, og fjern eventuelt fluebenet ud for
Firefox.

PS. Prøv at se, hvordan jeg har svaret her. Jeg citerer lidt fra dit
indlæg, men kun det jeg svarer på, og så skriver jeg mit svar under det
citerede. På den måde er det meget nemmere for alle at følge med i
debatten.

Du må meget gerne bruge samme metode i stedet for bare at citere det
hele under dit svar. Dels risikerer du, at andre opgiver at følge med,
og derfor ikke kan svare, og dels risikerer du at andre simpelthen ikke
vil svare, fordi du ikke følger netiketten. Se også

Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.
http://kimludvigsen.dk

Fra : morten nielsen

Dato : 12-09-05 07:12

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:
> [...]
ja det har jeg gjort, men det viker staig ikke.

>Hvilken side er det, der ikke kan
>vises? Er det startsiden? Har du
>forbindelse til internettet, når du åbner IE?

Altsa det står sådan her:

[x]brug min nuværende webbrowser

[ ]Internet Explorer [x]aktiver adgang til dette program
[ ]Mozilla Firefox [x]aktiver adgang til dette program

og så sætter jeg den til at se sådan ud:

[ ]brug min nuværende webbrowser

[x]Internet Explorer [x]aktiver adgang til dette program
[ ]Mozilla Firefox [ ]aktiver adgang til dette program

,så genstarter jeg computtern prøver at åbne Internet Explorer og så
skiver den "siden kan ikke vises", så går jeg ind i brugerdefineret
igen så ser den sådan her ud:

x]brug min nuværende webbrowser

[ ]Internet Explorer [x]aktiver adgang til dette program
[ ]Mozilla Firefox [x]aktiver adgang til dette program

,men firefox viker stadig

Fra : morten nielsen

Dato : 12-09-05 11:56

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:
>slet U33CZ skrev:
>

>O.k. - der er måske noget galt med dine indstillinger for
>netforbindelse.
>
>Prøv at vælge Funktioner => Internetindstillinger => Forbindelser
>og tjek så om det ser fornuftigt ud.
>
>Hvis du ikke kan afgøre om indstillingerne er o.k., så prøv at
>fortælle lidt mere om dit system - hvilket styresystem, hvilken
>type internetforbindelse, evt. firewall/virus-programmer mv.

okay min internet forbinelse, (efter hvad jeg kan se) står der at det
er prpi-forbinelse og der er et flueben ude for "Ring aldrig til en
forbindelse og under LAN-indstillinger og der er der et flueben ude
for automatisk registrering af indstillinger. jeg har windows xp
(home
edition). min firewall er zoneAlarm og virus program er ad-aware se.

Fra : Janus

Dato : 12-09-05 13:19

morten nielsen (slet 7MIQP) wrote:

> [...]
> (home
> edition). min firewall er zoneAlarm og virus program er ad-aware se.

Så kan du jo prøve at eliminere alle fejlkilder, dvs. lukke din
ZoneAlarm firewall (og også Windows' indbyggede, hvis den skulle være
aktiveret).
Under LAN-indstillinger i IE er der vel ikke flueben i Proxy-afsnittet,
vel? Under Sikkerheds-fanebladet kan du lige se, om Sikkerhedsniveauet
for Internet er standad. (Jeg bruger IE på engelsk, så jeg er ikke helt
sikker på oversættelserne)

Mvh Janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : morten nielsen

Dato : 12-09-05 13:59

Janus <nospam@nomail.com> skrev:

>Så kan du jo prøve at eliminere
>alle fejlkilder, dvs. lukke din
>ZoneAlarm firewall (og også
>Windows' indbyggede, hvis den
>skulle være
>aktiveret).

nu har jeg prøvet at slå dem fra og hjalp heller ikke!!!

>Under LAN-indstillinger i IE er der
>vel ikke flueben i Proxy-afsnittet,
>vel?

det er der ikke.

> Under Sikkerheds-fanebladet
>kan du lige se, om
>Sikkerhedsniveauet
>for Internet er standad. (Jeg
>bruger IE på engelsk, så jeg er ikke helt
>sikker på oversættelserne)

den er på standad

mvh.
morten nielsen

Fra : morten nielsen

Dato : 12-09-05 09:31

> [...]

>Prøv også at åbne et par andre adresser - fx www.dr.dk eller
>www.krak.dk

>Det er også korrekt nok. Dialogen tilbyder dig at fortsætte med
>hvad du har, eller at vælge en specifik browser. Der står ikke om
>det er IE eller Firefox der er den nuværende browser.
>
>Hvis du skal tjekke om indstillingen virker, skal du prøve at
>klikke på et link i en mail, eller fx bare skrive en webadresse i
>Start=>Kør. I disse tilfælde skal standardbrowseren åbne, og her
>vil du kunne se om det er IE eller Firefox.

nå jeg gør det åbner den det med IE, men så skiver den stadig at
siden
kan ikke vises.(jeg brugte www.dr.dk som ex.)og det er lige meget
hvad
for en hjemmeside jeg går ind på så siger den siden kan ikke vises

>Hvis du vil have Firefox til at holde op med at virke, kan du
>afinstallere den helt.

jeg er bare bange for at nå jeg har afinstalleret firefox at så viker
IE stadig ikke, og så kan jeg slet ikke komme på internettet

Hvis du bare undrer dig over hvorfor Firefox
>viser en fungerende webside, mens IE ikke gør det når browserne
>åbnes, skal du i stedet kigge på hvilken startside de to browsere
>er sat op til at vise.

både IE og firefox var sat op til den samme startside, men nu har jeg
ænderet den til at de ikke er den samme.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-09-05 10:01

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-09-05 09:10

slet F52K2 skrev:

> [...]

vil du kunne se om det er IE eller Firefox.

> ,men firefox viker stadig

Hvis du vil have Firefox til at holde op med at virke, kan du
afinstallere den helt. Hvis du bare undrer dig over hvorfor Firefox

Fra : N/A

Dato : 12-09-05 09:31

Fra : N/A

Dato : 12-09-05 11:56