Warning: mysql_num_rows(): supplied argume~
Fra : COZ

Dato : 11-09-05 14:51

Jeg får denne fejl:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result
resource in /xww/xxx/funktion/xxx/counter.php on line 20

Her e koden:
$fetchday = mysql_query("select day from $tablecount where day='$dag'");
$daghit = mysql_num_rows($fetchday);

Hvorfor kan jeg ikke bruge funktionen: mysql_query?
Hvad kan det skyldes?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-09-05 15:54

COZ submitted this idea :
> [...]

> $daghit = mysql_num_rows($fetchday);

> Hvorfor kan jeg ikke bruge funktionen: mysql_query?

Du har ikke oprettet forbindelsen til databasen eller den er fejlet da
du prøvede at oprette den. Derfor $fetchday ikke en gyldig MySQL
resource. Det kan også være dit SQL statement der fejler men det ser
ikke umidelbart forkert ud.

Fra : COZ

Dato : 11-09-05 16:29

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> du prøvede at oprette den. Derfor $fetchday ikke en gyldig MySQL
> resource. Det kan også være dit SQL statement der fejler men det ser

Men hvis der tidligere i scriptet har været forbindelse til db'en,
hvorfor er forbindelsen så væk nu, det kan jeg ikke forstå.

Her er hele scripet, dog mangler db-forbindelsen:
--------------------------

<?
// Angiv hvilken da, måned, år og dato
$dag = "d".date("dmy");
$maaned = "m".date("my");
$aar = "y".date("y");

/* Brugerens ip-adresse gemmes i variablen $ip. */
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

/* Vi tjekker om brugeren har været her indenfor de sidste 24 timer, har
brugeren ikke det, lægges brugeren ind i tabellen. Man kan også tælle
unikke besøgende pr. 20 min, ved at ændre 24 HOUR til 20 MINUTE osv. */
$besoegt_idag = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS antal FROM $tablecount
WHERE ip='$ip' AND
date_add(time,interval 24 HOUR) > NOW() ORDER BY id DESC LIMIT 0,1") or
die(mysql_error());
// Hvis brugeren ikke har været inden for 24 timer så tilføj.
if (!mysql_result($besoegt_idag,0)) {
mysql_query("insert into $tablecount (time, ip, dag, maaned, aar) values
(NOW(),'$ip', '$dag', '$maaned', '$aar')");
}

// Hent antal hits der har været i dag
$fetchday = mysql_query("select day from $tablecount where day = '$dag'");
$daghit = mysql_num_rows($fetchday);

// Hent antal hits der har været denne måned
$fetchmonth = mysql_query("select month from $tablecount where month =
'$maaned'");
$maanedhit = mysql_num_rows($fetchmonth);

// Hent antal hits der har været i år
$fetchyear = mysql_query("select year from $tablecount where year =
'$aar'");
$aarhit = mysql_num_rows($fetchyear);

// Hent antal hits der har været ialt
$besoeg_ialt = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS antal FROM $tablecount");
$ny_count = mysql_result($besoeg_ialt,0);
// Lukker database
mysql_close($hopap);

print("I dag: ".$dag);
print("<br>");
print("Måned: ".$maaned);
print("<br>");
print("I år: ".$aar);
print ("<br>");
print ("Ialt: ".$ny_count);
print("<br>");
?>

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 11-09-05 22:23

"COZ" <kofo@spamspamspam.org> skrev i en meddelelse
> [...]

Så vidt jeg kan se sætter du ikke variablen $tablecount til noget?

-Michael

Fra : Martin

Dato : 12-09-05 23:23