Meta - hvad skal man bruge?
Fra : Peter

Dato : 11-09-05 11:19

Jeg vil gerne have lidt mere info om meta ord.

Hvilke skal man bruge for bedst at blive set i søgemaskinerne, og hvad
skal
der stå i dem?

Kigger man på diverse sites om emnet, mener de jo at man skal skrive om
alt
fra hvad for et program der er brugt til siden, til hvad størrelse sko
brugerne anvender (mildt overdrevet)

Hvad er der behov for?

Peter!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-09-05 15:08

Peter wrote:

> Hvilke skal man bruge for bedst at blive set i søgemaskinerne, og hvad
> skal
> der stå i dem?

Hvis du specielt tænker på Google, så kan du godt helt undlade den slags.
Google bruger det ikke.

Tænk i stedet på at give siden en fornuftig, relevant titel ( i head =>
<title></title> ). Dernæst skal du lave nogle gode afsnitoverskrifter.

Endelig kan det have nogen effekt, om du i din signatur her i grupperne
medtager et link til din side - det får Google til at tjekke din side.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Peter

Dato : 12-09-05 08:45

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
>
> Endelig kan det have nogen effekt, om du i din signatur her i grupperne
> medtager et link til din side - det får Google til at tjekke din side.

Hvad bruges meta så til, hvis ikke det anvendes til indeksering i
søgemaskinerne?

Peter!

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-09-05 09:32

Peter wrote:

> Hvad bruges meta så til, hvis ikke det anvendes til indeksering i
> søgemaskinerne?

Ikke noget ... mere. Engang blev de brugt af søgemaskiner, men bl.a. på
grund af for mange falske søgeord bruges de ikke mere.

--
Benny Nissen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 13-09-05 20:59

In news:<43253cea$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
Benny Nissen typed:

> Ikke noget ... mere. Engang blev de brugt af søgemaskiner, men bl.a.
> på grund af for mange falske søgeord bruges de ikke mere.

Hvis altså vi ser bort fra Yahoo Jubii mfl der stadig bruger metatags.
Verden er alså andet og mere end Google.

Der savnes i øvrigt stadig dokumentation for at Google ikke bruger
metatags.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-09-05 21:02

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Hvis altså vi ser bort fra Yahoo Jubii mfl der stadig bruger metatags.
> Verden er alså andet og mere end Google.

Måske, men ikke nogen af betydning

--
Benny Nissen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 13-09-05 21:28

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Hvis altså vi ser bort fra Yahoo Jubii mfl der stadig bruger metatags.

Gør de?

Jeg tvivler, men det kunne selvfølgelig være en del af forklaringen på,
at de søgemaskiner kommer op med så mange flere dårlige søgeresultater
end Google.

> Verden er alså andet og mere end Google.

Ja, men i Danmark har jeg indtryk af at Google er næsten altdominerende
blandt folk, der har lidt internetkompentence, og meget dominerende hos
resten. Det kunne være interessant at se nogle tal, men det er næsten
umuligt at rense dem for fejlkilder.

> Der savnes i øvrigt stadig dokumentation for at Google ikke bruger
> metatags.

Jeg kender ingen med forstand på området, som mener at Google gør.

Der er tværtimod mange med forstand på sagen, der siger at Google ikke
gør, og som ikke anvender keywords på deres sider.

Mikkel

--
Guatemala travel, Spanish studies, volunteering:
http://lakjer.dk/mikkel/spanish.shtml

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 14-09-05 18:01

In news:<4327365a$0$18642$14726298@news.sunsite.dk>
Mikkel Moldrup-Lakjer typed:

> Gør de?
>
> Jeg tvivler, men det kunne selvfølgelig være en del af forklaringen
> på, at de søgemaskiner kommer op med så mange flere dårlige
> søgeresultater end Google.

Fordi webdesignere snyder på vægten.

Yahoo og Ubii og mange andre kataloger er menneske baseret, dvs. at din
side først optages i systemet når et menneske har kigget din side
igennem. Det kan tage fra et par uger og op til et par måneder, før
nogen får tid til at se din side igennem. og hvis du har snavs i
metatags eller skjulte tekster eller lignende så får du en mail der
fortæller dig at de ikke vil indeksere dig.

Men når du først er optaget, så kan du lave snavs på siderne
efterfølgende, der går et stykke tid, men det bliver opdaget og siderne
fjernet fra indekset.

Hvis kataloger giver dårligere resultater så er Googles ikke bedre, for
de indekserer nemlig også links i kataloger, ligesom de indekserer links
i nyhedsgrupper, Jeg tvivler på at sider der administreres af mennesker
er så meget ringere end sider der administreres af en robot.

Selv Google har set lyset og dele af Google er faktisk et katalog,
administreret af mennesker. Det skib havde de næppe sat i søen, hvis
ikke mennesker kunne noget, som robotter ikke kan

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 14-09-05 18:12

Johnny Winther Ronnenberg wrote:
> In news:<4327365a$0$18642$14726298@news.sunsite.dk>
> Mikkel Moldrup-Lakjer typed:

> Fordi webdesignere snyder på vægten.

Ja, og det er Google langt bedre til at gennemskue end de andre store.
Det har været en væsentlig årsag til Googles succes.

> [...]
>
> Men når du først er optaget, så kan du lave snavs på siderne
> efterfølgende, der går et stykke tid, men det bliver opdaget og siderne

Det er ikke nemt at vide, hvad du taler om, når du taler om både
søgemaskiner og kataloger på samme tid.

Yahoos søgeindeks er ikke håndredigeret og dermed ikke bedre end
Googles. Tværtimod har Yahoos en masse spamsider med, som Google ikke
har, fordi Yahoo grønthøster sider for at kunne påstå at være mere
omfattende end Google.

> [...]
> administreret af mennesker. Det skib havde de næppe sat i søen, hvis
> ikke mennesker kunne noget, som robotter ikke kan

Google har ikke sat noget katalog i søen. Det er ikke Googles katalog.

Google bruger bare det "gratis" katalog Open Directory http://dmoz.org,
som man gerne må kopiere fra under visse betingelser. Mig bekendt føjer
Google ikke noget til DMOZ, men kopierer det bare, men det er da muligt
jeg tager fejl.

Dette katalog er rigtignok håndredigeret. Jeg er selv redaktør for
kategorien 'dansksprogede sider om Guatemala', så hvis nogen har et godt
link, så kom bare med det!

Mikkel

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 14-09-05 19:13

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> [...]
>
> Dette katalog er rigtignok håndredigeret. Jeg er selv redaktør for
> kategorien 'dansksprogede sider om Guatemala', så hvis nogen har et godt

Nå ja, så glemte jeg lige at nævne at DMOZ-kataloget jo bygger på
indhold og relevans, mens Yahoos bygger på, hvem der har lyst til at
betale et par hundrede dollars om året for optagelse.

Yahoos katalog er godt nok menneskeredigeret - men kun for at sikre cool
cash.

Mikkel

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 18-09-05 03:32

"Johnny" == Johnny Winther Ronnenberg <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> writes:

> In news:<43253cea$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
> Benny Nissen typed:

> Hvis altså vi ser bort fra Yahoo Jubii mfl der stadig bruger
> metatags. Verden er alså andet og mere end Google.

Er den?

Links from an Internet Search Engine - Full list
- Google 1479 1479
- MSN 37 37
- Jubii 15 15
- Google (Images) 10 11
- Yahoo 6 6
- Netscape 3 3
- AltaVista 2 2

Fra statistikken for http://wiki.wegge.dk i indeværende år.

Til sammenligning ser antallet af indekseringer sådan ud:

Googlebot 5721+520
Yahoo Slurp 2867+3090
MSNBot 2477+980
WISENutbot 391+44
Harvest 91+110
GigaBot 65+51

Det er iøvrigt underligt at Yahoo er så usikre på deres programmering
at deres robot henter robots.txt mere end en gang for hver side der
indekseres

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>