Indhente tilfædigt css
Fra : Lou

Dato : 11-09-05 08:00

Bare for sjov...
Jeg koder alt i xhtml strict + css, og jeg eksperimenterer med at lave
forskellige stylesheets til samme side.
Er der nogen, der kender en stump kode, der kan hente et tilfældigt css (ud
af dem jeg har tilknyttet) til en bestemt side???

Louise

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 11-09-05 08:30

Lou wrote:
> [...]
> Er der nogen, der kender en stump kode, der kan hente et tilfældigt css (ud
> af dem jeg har tilknyttet) til en bestemt side???

Du kan bruge Firefox med Web Developer Toolbar. Den har den funktion du
efterlyser. https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=60

Mikkel

--
Guatemala travel, Spanish studies, volunteering:
http://lakjer.dk/mikkel/spanish.shtml

Fra : Lou

Dato : 11-09-05 11:40

> Du kan bruge Firefox med Web Developer Toolbar. Den har den funktion du
> efterlyser. https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=60

Jeg efterlyser ikke noget, som brugerne skal installere for at få det til at
virke.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 11-09-05 11:46

Lou wrote:

> Jeg efterlyser ikke noget, som brugerne skal installere for at få det til at
> virke.

Så kan jeg ikke hjælpe dig.

På en tom harddisk tror jeg det bliver svært

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 11-09-05 11:50

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Så kan jeg ikke hjælpe dig.
>
> På en tom harddisk tror jeg det bliver svært

Måske misforstod jeg dig. Er det du har brug for en random-funktion så
der vælges et nyt stylesheet, hver gang siden loades/en bruger besøger
siden?

Mikkel

Fra : Lou

Dato : 11-09-05 11:53

Mon ikke de fleste har et operativsystem og en browser på apperatet

> Måske misforstod jeg dig. Er det du har brug for en random-funktion så der
> vælges et nyt stylesheet, hver gang siden loades/en bruger besøger siden?

Jeps...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-09-05 15:03

Lou wrote:

> Jeps...

Du kunne også vælge at lade brugeren selv vælge et design, som der skiftes
til via et link. Prøv at se i kildekoden, hvordan jeg har lavet denne side:

http://hjemmesideskolen.dk/html/elementer.asp?liststyle0.css

På siden bruger jeg funktionen til at tænde eller slukke nogle elementer,
men det kan også bruges til at skifte hele css'en.

Du kan også prøve at kigge på http://csszengarden.com/ - den side bruger i
udstrakt grad at skifte css og dermed design, idet siden handler om
mulighederne for at ændre sidens design alene med css.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-09-05 13:41

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> writes:

> Måske misforstod jeg dig. Er det du har brug for en random-funktion så
> der vælges et nyt stylesheet, hver gang siden loades/en bruger besøger
> siden?

Det lyder som noget der bør gøres på server-siden.
Hvis du alligevel vil bygge det ind i web-siden, så tjek den her
style-switcher:
<URL:http://www.alistapart.com/articles/alternate/>
Den er sat til at huske hvad du valgt sidst med en cookie, men du
kan sikkert bruge noget random på den i stedet.

Jeg ved ikke hvor mange browsere den virker i.

Held og lykke.
/L

Fra : Lou

Dato : 11-09-05 15:57

så tjek den her

Jeg kender den godt. Har selv brugt den på http://www.damebadet.dk

> Jeg ved ikke hvor mange browsere den virker i.

Den virker fint i IE og Firefox, men er desværre ikke stabil i Opera.

Grunden til at jeg spørger om nogle kender en stump kode, der kan klare at
hente et tilfældigt css ind, er, at jeg ikke har meget forstand på
"java-ting". Jeg har prøvet at fedte lidt med at ændre styleswitcheren, men
det er ikke lykkedes.

Louise