Et dyreværnsparti
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-09-05 06:37

http://www.dyrevaernspartiet.dk/index.html

De skal bruge 20.000 underskrifter for at kunne stille op til folketinget,
der er en erklæring på hjemmesiden man kan udfylde og sende til sin kommune,
det at man udfylder en erklæring, betyder ikke at man SKAL stemme på dem,
det giver dem blot muligheden for at stille op til valg. Så skulle det vise
sig at de måske ikke lever op til ens forventninger jamen så lader man bare
være med at stemme på dem. Jeg personligt er villig til at gøre "næsten"
alt for at bedre vilkårene for dyr i DK og jeg ved at der sidder mange der
tænker som mig, derude så her er muligheden for at de i det mindste for
chancen.

Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her
www.kattehandel.dk

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 10:37

In article <4323c28c$0$238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
hellemose@kabelmail.dk says...
> http://www.dyrevaernspartiet.dk/index.html
> De skal bruge 20.000 underskrifter for at kunne stille op til folketinget,

Jamen så synes jeg da bare at de skal få lettet rø... og få dem samlet
:0)

Jeg kan ikke se hvad alle de her underskriftsinsamlinger har med denne
gruppe at gøre. Ja en kat er et dyr, men så kan alt mellem himmel og
jord jo postes i denne gruppe.

Hvad med at bruge dk.opslag til den slags hvervning det må være i den
gruppe det hører hjemme.

> der er en erklæring på hjemmesiden man kan udfylde og sende til sin kommune,
> det at man udfylder en erklæring, betyder ikke at man SKAL stemme på dem,
> det giver dem blot muligheden for at stille op til valg.

hvad med at poste i dk.politik istedet ?

> sig at de måske ikke lever op til ens forventninger jamen så lader man bare
> være med at stemme på dem.

Må sige at jeg kunne aldrig finde på at stemme på et parti der kun har
dyrs velfærd på programmet, for mig er det næsten at gøre grin med
folkestyret, men ok det er jo en personlig sag.

> Jeg personligt er villig til at gøre "næsten"
> alt for at bedre vilkårene for dyr i DK

Jamen hvorfor melder du dig så ikke ind i et parti der gør noget og
prøver at påvirke det indefra. Det parti du her omtaler er jo en
dødsejler som parti, men kunne måske fungerer som en
interesseorganistation. Men nu er jeg begyndt at diskutere politik og
det har jo ikke en skid med katte at gøre så indlægget er bare
fejlplaceret her.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Denise

Dato : 11-09-05 10:51

Jakob wrote:
> [...]
>
> Jeg kan ikke se hvad alle de her underskriftsinsamlinger har med denne
> gruppe at gøre. Ja en kat er et dyr, men så kan alt mellem himmel og

Jeg er så uenig, jeg er glad for der postes sådanne underskriftsindsamlinger
her i gruppen. Så man har mulighed for at følge med hvad der foregår på
dyrevelfærdssiden. Om man så er enig eller ej, man kan jo bare lade være med
at skrive under. Og hvis dyrerelaterede ting ikke skulle postes i en
kattegruppe.

> Hvad med at bruge dk.opslag til den slags hvervning det må være i den
> gruppe det hører hjemme.

Det er f.eks. ikke en gruppe jeg og sikkert mange andre katte interesserede
læser med i, men det gør vi jo her.

> hvad med at poste i dk.politik istedet ?

se ovenfor

> Må sige at jeg kunne aldrig finde på at stemme på et parti der kun har
> dyrs velfærd på programmet, for mig er det næsten at gøre grin med
> folkestyret, men ok det er jo en personlig sag.

ja, det er en personlig sag, og jeg er glad for man selv kan få lov til at
træffe sit egen valg og ikke skal dikteres af andres mening.

> [...]
> interesseorganistation. Men nu er jeg begyndt at diskutere politik og
> det har jo ikke en skid med katte at gøre så indlægget er bare

Næsten alt, man behøver jo ikke være politisk interesseret for at ville gøre
så meget som muligt for dyrene vel.
Kom til at tænke på Jacob Haugård, det var også en dødssejler med medvind på
cykelstierne eller hvad, han kom trods alt ind. Havde det nu været dette
parti kunne de sikkert have gjort meget gavn, uanset om det kun var en
enkelt periode de var inde.

--
Hilsen Denise

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 12:00

In article <4323fe2a$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
reindel@*NOSPAM*c.dk says...

> Jeg er så uenig,

OK

> Det er f.eks. ikke en gruppe jeg og sikkert mange andre katte interesserede
> læser med i, men det gør vi jo her.

Nu er det jo en kattegruppe, hvad så med at forsøge at oprette en gruppe
om dyrevelfærd generelt hvis det er så presserende et emne. Det mener
jeg da så kunne være relevant.

> ja, det er en personlig sag, og jeg er glad for man selv kan få lov til at
> træffe sit egen valg og ikke skal dikteres af andres mening.

Øhh hvem dikterer nogensom helst, håber da ikke du antyder at jeg
forsøger at diktere hvad du skal mene, men jeg forebeholder mig da ret
til at give min egen til kende.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 11-09-05 11:27

On Sun, 11 Sep 2005 11:36:46 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

> [...]
>jord jo postes i denne gruppe.
>
>Hvad med at bruge dk.opslag til den slags hvervning det må være i den

Der er ingen der forbyder dig at lade være med at læse i denne her
gruppe Jakob siden du ikke kan forholde dig til de meninger,
holdninger, inlæg m.m der bliver postet her i den her gruppe !

Kors hvor er du da pessimistisk !!!!!

Fra : DK-Pisik Katteri

Dato : 11-09-05 11:35

Camilla skrev til Jacob :

< Kors hvor er du da pessimistisk !!!!!>

tja man kan jo tænke på om han selv er "bange" for noget ??? Jeg kender ikke
manden, men tanken strejfede mig da.

venlig hilsen
Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk - killinger til salg

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 12:02

In article <43240839$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
tumling@gmx.net says...
> Camilla skrev til Jacob :
>
> < Kors hvor er du da pessimistisk !!!!!>
>
> tja man kan jo tænke på om han selv er "bange" for noget ??? Jeg kender ikke
> manden, men tanken strejfede mig da.

Det er da en slående bemærkning. Du starter med at konstatere at "du
ikke kender mig" men fortsætter med en fed fordom.

Jeg synes det er slående at hvis man giver sig kritisk til kende så
bliver man lynhurtigt smidt i en eller anden "dyrehader" skuffe.

Men jeg synes faktisk du skylder mig en forklaring på hvad det er du
mener jeg er "bange" for når du nu smider sådan en antydning om min
person på banen, så det ser jeg frem til.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 12-09-05 18:28

In article <MPG.1d8e2d1583d68f26989ed5@news.sunsite.dk>, no@mail.com
says...

> Men jeg synes faktisk du skylder mig en forklaring på hvad det er du
> mener jeg er "bange" for når du nu smider sådan en antydning om min
> person på banen, så det ser jeg frem til.

Nej det tænkte jeg nok

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 11:57

In article <th18i1hrakqrbr3lhoap8jiuumqks7o2l6@4ax.com>, pepperNOSPAM1
@albertsen.org says...

> Der er ingen der forbyder dig at lade være med at læse i denne her
> gruppe Jakob siden du ikke kan forholde dig til de meninger

OK nu ved jeg ikke hvad du baserer dine fordomme på men tydeligvis ikke
kendskab til mig.

Jeg har faktisk kommenteret alle indlæg af den her type og tydeligt og
sagligt givet min holdning til kende.

> Kors hvor er du da pessimistisk !!!!!

Kors hvor er du fordomsfuld overfor personer der ikke er ukritisk enig i
at alt der bliver foreslået af underskriftsindsamlinger etc.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-09-05 11:31

Jakob skrev
<Jeg kan ikke se hvad alle de her underskriftsinsamlinger har med denne
gruppe at gøre. Ja en kat er et dyr, men så kan alt mellem himmel og jord
jo postes i denne gruppe. >

Tjaa at du ikke kan se hvad katte/dyrevelfærd har at gøre i en kattegruppe
er efter min mening _dit_
problem.

Lige fra denne NG startede, har ting der kunne gøre livet bedre/nemmere for
katte været velkomment her, og der skal altså mere end én "nyere" utilfreds
til, før jeg ændrer på hvad jeg sender her.

At vores katte/dyrevelfærd nærmest er en by i Rusland er for en stor dels
skyld politisk, så hvad enten du bryder dig om det eller ej, så hænger det
sammen.

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 12:14

In article <4324077a$0$178$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
hellemose@kabelmail.dk says...

> Tjaa at du ikke kan se hvad katte/dyrevelfærd har at gøre i en kattegruppe
> er efter min mening _dit_
> problem.

Hvad godt gør dette forslag for katte ? Jeg ser på siden henvisninger
til landbrugsdyr og det er fair nok men der er et godt stykke vej til
katte.

> Lige fra denne NG startede, har ting der kunne gøre livet bedre/nemmere for
> katte været velkomment her, og der skal altså mere end én "nyere" utilfreds
> til

Jamen det er da et helt godt argument. Vil det så sige at ens meninger
her i et offentligt forum skal vægtes efter hvor lang tid man har
deltaget ?.

Nu er det her jo ligesåmeget mit forum som det er dit, uagtet at du nok
har brugt det noget længere end jeg da jeg ikke så grund til at følge
med før jeg rent faktisk havde en kat.

> At vores katte/dyrevelfærd nærmest er en by i Rusland er for en stor dels
> skyld politisk, så hvad enten du bryder dig om det eller ej

Det er da ikke et spørgsmål om jeg bryder mig om det eller ej, det er et
spørgsmål om alle de her underskriftsindsamlinger høre til her.

Men ok jeg vil da ikke gøre en stor "sag" ud af det. Det jeg dog finder
meget slående er at jeg klart fornemmer på tonen i en sådan tråd som
denne at jeg nu har bevæget mig over på "fjendesiden".

Jeg finder det ufatteligt snæversynet at man ikke kan ytre kritik uden
at man skal stoppes i en eller anden kasse, men det helst skal fungere
som sådan en rygklappergruppe hvor andre synspunkter kun kan skyldes at
man er latent dyrefjendsk. Det er beskæmmende i mine øjne.

Men for dem der er bekymret så kæler jeg længe med min kat hver dag, den
er sund og velnæret og jeg er god ved børn.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Leyna

Dato : 11-09-05 13:23

On Sun, 11 Sep 2005 13:13:58 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvad godt gør dette forslag for katte ? Jeg ser på siden henvisninger
>til landbrugsdyr og det er fair nok men der er et godt stykke vej til

Okay, jeg fandt altså kun et par billeder med henvisninger til
konkrete sager, og lige netop disse to sager var om landbrugsdyr. Men
dyreværnsloven beskytter jo andre end landbrugsdyrene... eller det
burde den gøre. Det er jo netop fordi dennelov ikke pt bliver
håndhævet at et sådant parti har sin berettigelse.

Du har selvfølgelig ret i at dette indlæg ikke KUN er til gavn for
katte, men da katte må komme ind under kategorien "dyr", så mener jeg
ikke at indlægget er fejlplaceret. Det informerer alle os der er
kattetossede om hvad der foregår rent politisk i sammenhæng med vores
interesse for katte/dyr.

>Men ok jeg vil da ikke gøre en stor "sag" ud af det. Det jeg dog finder
>meget slående er at jeg klart fornemmer på tonen i en sådan tråd som
>denne at jeg nu har bevæget mig over på "fjendesiden".

Sådan ser jeg det nu ikke. Du har jo blot stillet spørgsmåltegn ved om
sådan indlæg ikke skal postes andetsteds, og personligt mener jeg da
godt at det kan passe ind i andre grupper, men syntes da det er vældig
rart, at der er nogen der holder os andre informerede om hvad der
foregår. Det kan godt være at det er politisk, men hvor meget i vores
tilværelse er fuldstændig fri for politik?
For os der ikke går særlig meget op i politik, men er vældig
interesserede i dyrevelfærd i almindelighed, er det en rigtig god
oplysning at få.

Et godt eksempel på "forkert" postning er når nogen forsøger at
omplacere en kat i denne gruppe. Fordelen ved at placere indlægget her
er, at her sidder alle de andre kattetosser (tosser er i denne
forbnindelse altså kærligt ment fra min side. Bare så der ikke er
nogen der misforstår mit ordvalg), og det kunne være en af dem ville
have ens elskede misser. Disse mennesker har vi lært lidt at kende,
fordi mange af os skriver og læser i gruppen dagligt. Hellere overlade
dyret til en vi kender end til en fuldstændig fremmed. Og i bund og
grund handler gruppen jo om katte, så selv om vi har slagsgrupperne,
så er en kattegruppe vel det oplagte valg... Også selvom det måske
ikke helt er efter bogen, hvis du forstår hvad jeg mener?

>Men for dem der er bekymret så kæler jeg længe med min kat hver dag, den
>er sund og velnæret og jeg er god ved børn.

Og følger gamle damer over gaden?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 13:25

In article <7j78i152ggsj59c4vcq439c1u8j9dtb3b4@4ax.com>, leyna@leyna.dk
says...
> Og følger gamle damer over gaden?

Selvfølgelig, og taskerne nupper jeg også lige så de er fri for at slæbe
på dem ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-09-05 11:42

"DK-Pisik Katteri" <tumling@gmx.net> writes:

> tja man kan jo tænke på om han selv er "bange" for noget ??? Jeg
> kender ikke manden, men tanken strejfede mig da.

Faktisk er jeg ganske enig med ham. Og jeg håber da ikke at der er
nogen der mistænker mig for at mishandle mine dyr. Jeg så skam helst
meget hårde straffe og mener heller ikke at dyr skal behandles så det
giver bedst profit, men så det passer bedst med dyrenes natur.

Men at forsøge at komme i folketinget med det ene mål, mener jeg er at
gøre lidt grin med demokratiet. Giver vi en stemme til det parti, så
har vi INGEN anelse om hvad han/hun ellers vil stemme på. Er
vedkommende til Enhedslisten eller DF. Man stemmer jo reelt set
blindt på alle andre punkter end lige dyreværnsmæssigt.

Da man kun må skrive under på en sådan seddel i en valgperiode vælger
jeg at lade være, så jeg kan skrive under på en mere seriøs/reel
mulighed.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 11-09-05 11:52

On Sun, 11 Sep 2005 12:42:11 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>meget hårde straffe og mener heller ikke at dyr skal behandles så det
>giver bedst profit, men så det passer bedst med dyrenes natur.

Jamen hvordan vil du da have de hårdere straffe bliver en realitet,
når de nuværende partier i forvejen nedprioriterer dyr og dyrevelfærd.
Som det er lige nu er der kun kommet en hundelov, som faktisk kun
bliver brugt hvis politiet/myndigheder bliver presset dertil. Som
landet ligger idag er det helt til grin med dyrevelfærden, vi har
indtil videre set flere sager på vanrøgt og dyremishandling så det
brager og her er der også inkluderet dyrlæger som i den grad misbruger
deres erhverv og dens etiske formål.

> [...]
>vedkommende til Enhedslisten eller DF. Man stemmer jo reelt set
>blindt på alle andre punkter end lige dyreværnsmæssigt.

Tjaa hvilke andre partier har virkelig dyrevelfærd på dagsordenen og
reelt noget ved det..ikke mange, så jeg synes personligt at et parti
der har dette udenlukkende som partiprogram vil være et frisk pust i
dansk politik.

Fra : Jakob

Dato : 11-09-05 12:05

In article <5r28i1hsdh8rjnff18defn0ktoviqt7u4e@4ax.com>, pepperNOSPAM1
@albertsen.org says...

> [...]
> reelt noget ved det..ikke mange, så jeg synes personligt at et parti
> der har dette udenlukkende som partiprogram vil være et frisk pust i

Ja det er så i mine øjne uendeligt blåøjet at forestille sig at det
skulle ske, og derfor fantastiske spildte kræfter der kunne have været
brugt på at arbejde for dyrs rettigheder.

Men fair nok, det er absolut demokratisk at hvis man vil så kan man
forsøge at komme i folketinget og den proces er jeg selvfølgelig
tilhænger af 100 %. Men det bliver ikke med min stemme :0).

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-09-05 22:46

Jakob skrev
<og derfor fantastiske spildte kræfter der kunne have været brugt på at
arbejde for dyrs rettigheder.>

Nu udelukker det ene jo ikke det andet, vel... en af "bagmændene" bag
Dyreværnspartiet, er Axel Sørensen fra "Alle dyrs ret" og hvad enten man
bryder sig om ham eller ej, kan man vist ikke komme uden om at han har gjort
og gør meget for dyrene.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 12-09-05 08:02

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> bryder sig om ham eller ej, kan man vist ikke komme uden om at han har gjort

Nu skal vi passe på ikke at blive partipolitiske her - skønt det er det
vel bogstaveligt talt allerede

Problemerne ved at oprette et dyreværnsparti er mange og jeg ville
desværre ikke kunne stemme på det, hvor sympatisk det end er.

Der er to muligheder:

Enten har partiet en holdning til andre spørgsmål og vil stemme for og
imod forslag om krig, privatisering, flere sommerhuse i naturen etc.
Hvis det er tilfældet, har partiet ingen særlig eksistensberettigelse,
med mindre partiet f.eks. står for en økonomisk politik som f.eks.
Venstre, men samtidig for en dyrevelfærdspolitik, som ikke kan forliges
med storbønderne i Venstre.
Det var bare et eksempel, det kunne også være en udbrydergruppe af
socialdemokraterne, altså socialdemokrater, hvis holdning til dyr ikke
kan rummes i SD.

Eller også skal partiet fra starten definere sig meget snævert og
garantere, at man er totalt neutral i alle andre spørgsmål end dem, man
bliver valgt på. Og det, som man bliver valgt på, skal defineres ret
nøjagtigt.
Resultatet ville være, at partiets medlemmer i 99 % af Folketingets tid
ville være absolut tavse og afholde sig fra at stemme.
Det ville være et parti for dem, som ellers ville være sofavælgere,
fordi de forkaster alle andre partiers politik.
Men desværre ikke et parti for mig, fordi jeg ikke kan give afkald på at
bruge min indflydelse i forhold til trafikpolitik, privatisering, miljø,
EU, krig/fred etc.

Valgkampen er over os, og det er ikke for sent at gøre dyrevelfærd til
et tema i valgkampen!

En ud af mange muligheder kunne være at lave et minimumsprogram for
dyrevelfærd - svarende til dyreværnspartiets - og bede hver eneste
kandidat i hele landet om en forpligtende tilkendegivelse.

Derefter kunne man via hjemmesider og annoncer opfordre til at stemme på
de pågældende kandidater uden hensyn til deres partitilhørsforhold i
øvrigt. Og samtidig opfordre til, at man undlader at stemme på de øvrige
kandidater, uanset hvor enig man i øvrigt er med deres politik.

vh
Bjarne

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-09-05 11:57

Trine skrev
<Er vedkommende til Enhedslisten eller DF. Man stemmer jo reelt set blindt
på alle andre punkter end lige dyreværnsmæssigt.>

Nu er det her jo _ikke_ en stemme på dem som parti, at jeg gerne giver min
underskrift for at de skal have en chance, er da ikke ensbetydende med at
jeg vil stemme på dem, det vil jeg slet ikke tage stilling til før jeg har
set noget mere konkret

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-09-05 12:27

Camilla Sabroe <pepperNOSPAM1@albertsen.org> writes:

> Jamen hvordan vil du da have de hårdere straffe bliver en realitet,
> når de nuværende partier i forvejen nedprioriterer dyr og dyrevelfærd.

Ved at befolkningen sætter krav om større dyrevelfærd, at vi presser
politikerne til at sætte sig ind i det. Jeg mener at energien vil
blive brugt bedre på den måde.

> [...]
> reelt noget ved det..ikke mange, så jeg synes personligt at et parti
> der har dette udenlukkende som partiprogram vil være et frisk pust i

Det er rigtigt, at partierne ikke ligefrem råber op om deres holdning
til dyrevelfærd. Men tør du virkelig stemme på en person, hvor det
eneste du ved er at han/hun mener at dyrene skal have det bedre? Jeg
tør ikke.

Og er energien ikke bedre brugt ved at oplyse de eksisterende partier
om dyrevelfærd, end ved at forsøge noget der er dømt dødt fra starten?

Hvis den danske befolkning virkelig begyndte kun at købe kød fra dyr
der har det godt, i stedet for at se på prisen, så tror jeg vi vil
komme en lang vej.

Mvh Trine

Fra : fam. Ager

Dato : 11-09-05 13:30

> Hvis den danske befolkning virkelig begyndte kun at købe kød fra dyr
> der har det godt, i stedet for at se på prisen, så tror jeg vi vil
> komme en lang vej.
>
> Mvh Trine

--------------------------------

hvor har du ret!
det er så dobbeltmoralsk og ynkeligt,at se folk, der er åhh så glade for
dyr, og så meget ind for dyrevelfærd , og åhh hvor er det forfærdeligt med
de mange svin og de stakkels køer, at de mennesker gladeligt køber kød netop
fra sådanne dyr. istedet for at være lidt kritisk, se det ville hjælpe...
men hellere spare lidt penge, end at gøre noget aktivt.
nu køber vi kød fra vores slagter, der får kød fra gode steder, altså svin
der har haft ordenlige forhold, kødkvæg der har gået og hygget sig på marken
osv. med garanti, deres leverandører af dyr, står til frit skue i butikken,
så folk kan se med egne øjne. altså ikke noget med lange transporter, og
fabriksdyr her.
og faktisk er det ikke mange kroner dyrere end samme mængde i feks. netto.
der er ofte tilbud på feks. oksekød, 8-10% fedt, 3 kg. for 150,- det er da
billigt!
så med mindre man vælger at leve af oksefillet og mørbrad, behøver man ikke
at blive ruineret af den grund.
mine hunde bliver barfet, og får også kød samme sted fra, og jeg har det
rigtigt godt med det, og kunne ikke drømme om, at købe tilbudsmedister fra
brugsen mere.
det har heller ikke meget med katte at gøre, men du ramte et ømt punkt,
Trine..

mvh. marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-09-05 12:28

"Marianne Hellemose" <hellemose@kabelmail.dk> writes:

> [...]
> jeg vil stemme på dem, det vil jeg slet ikke tage stilling til før jeg har

Nej, men har du først skrevet under på deres opstillingsseddel kan du
IKKE skrive under på andre i denne valgperiode.

Mvh Trine

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-09-05 14:53

Trine skrev
>Nej, men har du først skrevet under på deres opstillingsseddel kan du IKKE
>skrive under på andre i denne valgperiode.<

Næh men nu er det jo ikke hver måned, ikke engang hvert år at der kommer nye
partier til, så den chance tør jeg godt tage

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 11-09-05 15:19

<klip> http://www.dyrevaernspartiet.dk/index.html
</klip>

Jeg vælger at se opstillingen af et dyreværnsparti som et vink med en
vognstang til de politiske partier om at der faktisk findes mange mennesker
(og dermed stemmer) der tager dyrevelfærd seriøst og alvorligt.
Det burde få flere "skrivebordspolitikere" op af stolen og få fart på med at
gøre noget for at bedre forholdene, både for kæledyr og produktionsdyr.
Hvis ingen råber op i befolkningen, tror politikerne jo at alt er ok, og
_det er det ikke_ når det kommer til vores behandling af dyr og manglende
sanktionsmuligheder for dyremishandlere.

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-09-05 15:33

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_x@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43243caf$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> _det er det ikke_ når det kommer til vores behandling af dyr og manglende
> sanktionsmuligheder for dyremishandlere.

Jeg holder med i, at dyrevelfærden i Danmark har trange kår, så jeg ville
personligt hilse et Dyreværnsparti velkommen.
Jeg kan imidlertid ikke trykke på "erklæring", så jeg kan få skemaet, der
skal udfyldes, frem.
Det enenste, jeg kan trykke på, er det der hedder "Links".

mvh Eva

Fra : johny møller

Dato : 11-09-05 17:45

med farer for at blive seriøst upopulær vælger jeg at tilkendegive MIN
mening.
underskrift indsamlinger rør mig ikke hvis jeg ikke syntes om dem lader
jeg
være at skrive under. men at der startes en underskrift indsamling og så
tråden bliver ekstrem lang pga folk lige skal "nu har jeg i hvert fald sat
min underskrift" finder jeg meget latterligt trænger i til opmærksomhed
eller er det for at jorde de mennesker der ikke vil skrive under?

dernæst at starte et parti som står for dyrevelfærd er da ikke af vejen
men
helt ærlig hvad kan det parti ud over finde bange syge dyr og få dem i en
god stald (hjem)???
selvfølgelig skal man være god mod dyr om det er husdyr eller kæledyr er
uden betydning. men et parti der ikke tager stilling til andet end
dyrevelfærd har ikke ret store chancer i dk.
var det ikke bedre at lave en kampagne for politikkerne og VIRKELIG gøre
dem
opmærksom på problemet.

GO´ SØNDAG!!!

JOBE

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 11-09-05 18:25

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> tænker som mig, derude så her er muligheden for at de i det mindste for

Jeg synes, at det er en overordentligt sympatisk tanke, men er
betænkelig ved denne form.

Hvis partiet skulle blive valgt, så vil det også have mindst 4 mandaters
indflydelse på Irak, afgiftspolitik, skatter,plejehjem og meget andet,
som det måske ikke er valgt på.

Omvendt skal jeg stemme i blinde i forhold til alle andre vigtige
spørgsmål for at stemme på på dyreværnspartiet.

I stedet vil jeg opfordre alle til at opsøge partierne og spørge dem ud
om dyrevelfærd og få deres holdninger frem i lyset. Spørg dem ud, ring
til debatprogrammer osv.
Ring eller email til jeres lokale kandidater og prøv at få dem til at
love noget skriftligt.

En anden mulighed er at lave en meningsmåling blandt samtlige kandidater
og offentliggøre resultatet på en hjemmeside!

Og prøv at tjekke partiernes hjemmesider og programmet. En hurtig
søgning på www.enhedslisten.dk gav utallige hits om 'dyrevelfærd'.
Tilsvarende kan man gøre ved alle partier.

vh

Bjarne

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 11-09-05 23:16

Marianne Hellemose wrote:
> http://www.dyrevaernspartiet.dk/index.html
>
> De skal bruge 20.000 underskrifter for at kunne stille op til
> folketinget, der er en erklæring på hjemmesiden man kan udfylde og

Tak for det, Marianne. Mange indlæg i gruppen her, og vil da lige tilføje at
DE GRØNNE også startede med en hel masse miljøpolitik som idag er indsluset
i nærmest ethvert parti. Det er da glædeligt. Og personligt er jeg ikke i
tvivl om at der netop er brug for enten et dyreværns parti / eller / og / et
dyreværnspoliti. Så det skal nok skabe noget debat. Måske det kunne være til
inspiration i EU? Det er jo der de store og vigtige regler for fx
dyretransport besluttes.

www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk
Måske han også skulle skrive under? :)

Jamen - hvor er det fedt:
http://www.dyrevaernspartiet.dk/program/program.html
1 )
Vi vil have dyreværnsloven håndhævet - det bliver den ikke i dag,
dyreværnsregler skal ikke fortsat blot være hensigtserklæringer som ingen
følger, - præcisering er nødvendig i lov og regler.

2 )
Vi vil have et dyreværnspoliti / dyreværnsinspektorat - som kender til dyr
og varetager dyrenes tarv (tilsvarende kendes fra bl.a. England, Sverige,
U.S.A).

3 )
Dyreværnsforeninger skal have aktindsigt i de sager de selv anmelder, og
være retlig part i disse sager.

4 )
Et ankenævn i dyreværnssager, - sager som er afvist af politi og
statsadvokat, uden hensyntagen til dyrets tarv.

KH Thomas