Islam betyder fred?
Fra : Knud Larsen

Dato : 10-09-05 23:23

Islam er den mest krigeriske religion
Af ORLA BORG
En dansk sprogforsker har over tre år analyseret 10 religioners grundtekster
og konkluderer, at teksterne i islam skiller sig ud ved at opfordre til
terror og vold i højere grad end i andre religioner. Danske imamer kan ikke
tage kritikken alvorligt.

JP extra

Risiko for terror i Danmark vokser

På fire års-dagen for terrorangrebet på World Trade Center fremlægger den
danske sprogforsker Tina Magaard en analyse, der sætter spørgsmålstegn ved
islams forhold til terror, vold og hellig krig.
Islams tekster opfordrer i langt højere grad end andre religioners
grundtekster til terror og kamp, konkluderer Tina Magaard, der er uddannet
fra Sorbonne i Paris som ph.d. i tekstanalyse og interkulturel
kommunikation, og som i et treårigt forskningsprojekt har sammenlignet 10
religioners grundtekster.

»Teksterne i islam adskiller sig klart fra de øvrige religioners tekster ved
i højere grad at opfordre til vold og aggression over for anderledes
troende. Der findes også direkte opfordringer til terror. Det har længe
været et tabu i islam-forskningen, men det er et faktum, som man er nødt til
at forholde sig til,« siger Tina Magaard.

Desuden er der i Koranen hundredvis af opfordringer til kamp mod anderledes
troende.

»Hvis det er rigtigt, at mange muslimer opfatter Koranen som guds egne ord,
der ikke kan fortolkes eller omformuleres, har vi et problem. Det er
indiskutabelt, at teksterne opfordrer til vold og terror. Derfor må det være
legitimt at spørge muslimerne selv, hvordan de forholder sig til teksten,
hvis de tager den for pålydende,« siger Tina Magaard.

Imamer fortørnede

Imamerne Ahmed Abu Laban og Abdul Wahid Petersen, begge København, er stærkt
fortørnede over sprogforskerens analyse.
Abu Laban: »Jeg vil ikke fanges ind af en enkelt stupid, fordomsfuld og
uærlig forsker. Hvorfor spilde tid på nogen, der vil skabe en
vrangforestilling om islam?«

Abdul Wahid Petersen kalder analysen »noget forskerpladder«:

»Man kan ikke pille citater ud og konkludere, som hun gør. Langt de fleste
Koran-vers skal ses i en specifik historisk sammenhæng og kan ikke gøres
generelle. Hvis der er så mange voldsopfordringer, hvorfor har muslimer så
ikke udryddet alle anderledes troende i de samfund, hvor muslimer er i
flertal? Fordi vi ikke læser Koranen sådan.«

Men hvorfor piller de så selv hele tiden citater ud af deres sammenhæng, fx
den om at det at dræbe et menneske er som at dræbe hele menneskeheden? som
jo kun angår jøderne, og kun de to eneste personer på jorden dengang Kain og
Abel, - man ser den citeret over alt i verden, som bevis for at islam altid
har været imod mord på modstandere.

Fra : Per Hagemann

Dato : 11-09-05 01:00

> [...]
> og
> Abel, - man ser den citeret over alt i verden, som bevis for at islam

Det er let at svare på Abdul Wahid Pedersens spørgsmål om hvorfor
muhamedanerne ikke har udryddet alle vantro inden for deres eget område. Det
er jo kun de vantro folk der modsætter sig kalifatets overhøjhed, det er
obligatorisk at dræbe, når vi taler om Skriftens Folk. Polyteister er det
måske obligatorisk at dræbe, selv hvis de på forhånd giver fortabt.

Her lige nogle af mine indsamlede citater om djihad:

En frafalden muslim, Adnan Wahab fra Odense, har et par gange forsøgt at
oplyse de naive danskere, men de fleste af os vantro vader stadig som
lemminger mod afgrunden.

Han skrev 15 sep 91 i Jyllands-Posten:

"Muslimerne skal øges og atter øges i antal. Når tiden er inde, indledes
den blodige krig Djihad"."Terror og kampe er en obligatorisk religiøs pligt
i alle lande, hvor muslimer udgør ti procent af hele befolkningen."

8 jan 96 havde Jyllands-Posten igen opsøgt Wahab:

"Adnan Wahab fører en forsigtig tilværelse, efter at han er blevet truet på
livet for anti-islamiske synspunkter.
Men da Jyllands-Posten spurgte om hans opfattelse af begrebet jihad, var
han villig til at bryde længere tids tavshed, fordi han føler det
magtpåliggende at fortælle, hvad han opfatter som sandheden:
"Danskere foretrækker at tage let på jihad, fordi det stemmer bedst med
deres billede af livet. Men jihad skal opfattes som alvor. Tro mig, jeg har
studeret islam i mere end 30 år.
I øjeblikket er der ingen fare, for endnu er antallet i Danmark ikke stort.
Men når de bliver mange nok, skal de udføre Allahs ordre om at udbrede
islam ved sværdets magt," siger han.
"Det er en obligatorisk pligt at gennemtvinge islam som religion, livsstil
og politisk lære. Det skal ske overalt i verden, hvor muslimer enten
invaderer et land eller kommer til at udgøre en gruppe, der er
tilstrækkelig stor," siger Adnan Wahab."

O Profet, bliv ved med at opildne de troende til kamp [qital]. Hvis der er
tyve af jer, som er udholdende, så skal de besejre to hundrede, og hvis der
er hundrede af jer, så skal de besejre tusind af dem, som ikke tror, fordi
de er et folk, som ikke forstår.

Korancitatet er taget fra Jihad-siden på www.islam.dk

----------------

Hizb-ut-Tahrir, Det islamiske Befrielsespartis, belæring om Djihad klippet
fra deres nu nedlagte hjemmeside

http://www.omar.subnet.dk/ :

Forord
I denne website vil der med Allahs hjælp blive givet en kort forklaring på
det velkendte begreb jihad, som både nogle muslimer og ikkemuslimer
fortolker fejlagtigt, hvilket enten gøres med vilje eller også er det en
misforståelse fra deres side, men det sidstnævnte er næppe tilfældet da
jihad i Islams tekster er klargjort og defineret på en klar og tydelig måde.

Jihad; en trussel mod det kapitalistiske vesten
Jihad bliver af vesten fremstillet som barbarisk, ekstremistisk og
terroristisk med henblik på at skabe en opinion og had imod Islam. vesten
har indset at Islam er et livssystem, der ophøjer og behandler mennesket i
alle dets aspekter, og at en stor del af deres befolkning konverterer til
Islam. Alt dette kan true deres kolonisatoriske interesser, udnyttelse af
samt indflydelse på de svage lande, idet Islams politik omfatter hele
menneskeheden og ikke anerkender menneske-fastsatte grænser som
kapitalismen. Islam er ejheller udelukkende åndelig såsom jødedommen og
kristendommen.

Korrupte 'ulama
De såkaldte 'ulama (retslærde indenfor Islam) som tjener de korrupte
vestlige stater og deres korrupte regenter i de muslimske lande, fortolker
også jihad ifølge kufr-staternes interesser og lyster, ved at kalde og
tilføje jihad fænomener, som Islam overhovedet ikke anerkender.
Mange af de islamiske tekster som omhandler jihad er entydige. Derfor er
jihad-emnet noget hvori der ikke findes den mindste uenighed.

Jihad; ej helligkrig
Hellig krig som udelukkende er et kristent fænomen og som Islam overhovedet
ikke kender til og som overhovedet ikke kan refereres til i de Islamiske
lovgivningskilder, er blandt vestens forsøg på at skabe forvræninger og
generaliseringer over Islam. Historien er et stærk bevis på at Hellig krig
blot er et Kristent udtryk som forstås således; - Dræb alle dem som er
kættere- i denne sammenhæng: ikke-kristne - og tving dem til at tro på
kristendommen, for at beholde livet i gode.
Islam tvinger ikke og har heller aldrig nogensinde tvunget folk til at
tilslutte sig Islam. Historien er også et bevis på at Islam aldrig har brugt
dette anti islamiske udtryk.

FN,menneskerettigheder, verdensbank = Hellig krig
Altså har hellig krig intet med Islam at gøre. Derimod fortæller historien
os hvordan de kristne udførte hellig krig mod muslimerne da der eksisterede
en islamisk stat. Faktisk så helt op til idag udfører vesten hellig krig mod
muslimerne, dog med lumske og snedige metoder såsom FN, menneskerettigheder,
Verdensbanken, internationale love osv. Alle disse ting er intet andet end
midler og metoder hvorpå vesten koloniserer andre nationer og tvinger dem
til at underkaste sig vesten livssyns.

Jihads ihenhold til Islamisk terminologi
Jihad er et arabisk ord som sprogligt betyder at stræbe, dvs. at anstrenge
sig. I den islamiske terminologi betyder det at kæmpe militært for at Allahs
ord bliver det suveræne (dvs. at det islamiske livssystem bliver det
herskende verden over), være initivtagerne militært, yde penge, ideer,
øgende menneskehjælp eller ligende for den offensive militære kamp eller for
bevogtelsen af muslimerne og deres jord, ejendom osv. Allah siger:

"Sig (Muhammad): O menneskehed, jeg er et Sendebud til jer alle (hele
verden) fra Allah".
[Al-A'raf:158]

Et andet vers siger:

"Og således har Vi gjort jer til det bedste folk, for at i skal bevidne over
hele menneskeheden, og sendebuddet skal bevidne over jer"

[Al-Baqara:143]

Et tredje vers siger:

"I er den bedste nation, der er frembragt til menneskeheden. I påbyder det
legale og forbyder det illegale og tror på Allah.

[Al-Imran:110]

Allahs Sendebud (saws) siger:

"Allah plejede at sende sendebudde specielt til deres eget folk. Jeg er
sendt til hele menneskeheden generelt".

En anden Hadeeth siger Allah Sendebud:

"Jeg er blevet sendt til både de røde og de sorte (dvs. alle racer)".

Islam til hele verden
Disse tekster som blot er et udpluk af utallige andre tekster, beviser uden
tvivl at Muhammah (saws) er sendt til hele verden, hvilket betyder at Islam
skal bæres til hele verden og implementeres verden over under en
Khilafah-stat og en Khaleefah (Islamisk stats Præsident overhoved), som får
muslimernes bay'ah og implementerer Islam.
Ovenstående eksempler beviser også at Allah har beæret os Muslimer i sin
beskrivelse af os som værende den bedste nation, og gjort os ansvarlig for
at hele verden får det islamiske budskab, hvilket er: "Der er ingen som skal
tilbedes foruden Allah og Muhammad er Allah Sendebud". Og vi (Muslimer) er
også forpligtet til at redde verden fra de korrupte kapitalistiske stater.
Allah siger:

"Denne dag har jeg fuldkommengjort jeres deen for jer"

[Al-Maidah:158]

Islam; en perfekt ideologi
De ovenstående vers betyder at Islam er den fuldomne, omfattende og
universelle ideologi, som behandler mennesket i alle dets aspekter, både
åndeligt og verdsligt under dets system, der består af straffe, økonomi,
militær, social, udenrigs, indenrigssystemer osv. til behandlinger af
menneskelige problemer. Det er den eneste ideologi, der stemmer overens med
menneskets natur og som ophøjer mennesket på den korrekte og sande måde.
Islam er den eneste ideologi der unikt og korrekt organiserer mennesketets
forhold til Skaberen, menneskets forhold til sig selv, menneskets forhold
til andre mennesker, kort sagt: til alt. Denne perfekte og smukke
organisering giver mennesket en overbevisning og fylder dets hjerte med ro.

Islam skal spredes til hele verden
Rent intellektuelt og Sharia mæssigt er en ideologi mangelfuld og kan ikke
føre til elevering/ophøjnelse af mennesket, hvis den ikke har en metode til
at sprede sig selv og elevere menneskeheden på, da en ideologi skal kunne
binde hele menneskeheden sammen, uanset race, religion, livsanskuelse, tid
og sted. Opfylder en retning ikke disse krav, er den ikke en ideologi, men
derimod en utopisk (urealistisk) forestilling, som har sin plads i bøger og
på hylderne og ikke ude i det praktiske og materielle liv.

Den kapitalistiske metode for at sprede dets idealer, er via kolonisering
der førhen var militært, men som nu er mere populært og velkendt som
politisk, økonomisk og kulturelt. Men kapitalismen kan sagtens gå tilbage
til militær kolonisering, hvis dets livsvigtige interesser er truet og
underlagt risiko for tab. Kapitalismen har nemlig et meget beskidt ideal og
livssyn som går på at: -Målet helliger Midlet-.

Islams måde at udsprede sig selv
Islams smukke, unikke og universelle metode hvorpå den udspreder sig, er
defineret og fastsat i de islamiske lovgivningskilder: Koranen og Sunnah.
Disse to udgør muslimernes eneste referencer i hele livet og alle dets
aspekter.
Allah siger:

"Kæmp imod dem, der ikke tror på Allah og Dommedagen"

[Al-Tauba:29]

"Kamp (Jihad) er obligatorisk for jer"

[Al-Baqara:216]

"Og kæmp imod polyteisterne som en helhed, som de kæmper imod jer som en
helhed" Sig (Muhammad): O menneskehed, jeg er et Sendebud til jer alle (hele
verden) fra Allah".

[Al-Tauba-36]

"Dem der er virkelig troende, kæmper for Allahs sag"

[Al-Nisa:76]

"Og kæmp dem indtil der ikke er fitnah (kufr) og indtil hele Deen'en er for
Allah" (dvs. at Allahs deen (Islam)er suveræn over hele kloden)

[Al-Anfal:39]

Ovenstående er den Islamiske metode "Jihad" at udsprede sig selv på. Altså
har Allah påskrevet os jihad som metoden til islams udspredelse, og hvilket
Allahs Sendebud også anvendte i sin tid sammen med sine Sahabah. Jihad er
også den eneste metode som den islamiske nation altid har udøvet for islams
udspredelse, helt indtil dene beærede islamiske nation af vesten fik
udryddet sin Khilafah stat i 1924.

Ingen tvang i Islam
Angående jihad siger vores profet Muhammad (saws).

"Jeg er blevet beordret til at kæmpe folk, til de siger der er ingen, der
skal tilbedes foruden Allah og Muhammad er Allahs Sendebud, hvis de siger
dette, er deres blod og ejendom beskyttet af mig"

Ovenstående hadeeth skal ikke forstås således at Muhammah (saws) blev
beordret til at kæmpe folk indtil de troede på Islam, fordi Allah siger:

"Der er ingen tvang i troen"

Dette vers skal forstås således: Profeten plejede at sende breve til
fremmede regioner og derpå inviterede dem til Islam "Tro på Islam, og i vil
leve i fred, og få dobbelt belønning, men hvis i benægter vil i stå til
ansvar for jeres folks synder". Efter dette ville Allahs Sendebud kræve
gebyr (jizyah) fra dem, derefter indtage landet, Men hvis de afviste disse
tilbud erklærede han (saws) dem jihad.

Jihad: at fjerne materiel hindring
Følgelig er Jihad kamp for at Allahs ord og system bliver implementeret,
jihad er til for at afskaffe alle materielle forhindringer (hære og
menneskabte kufr styrer) der står som hindring mellem det islamiske
livssystem og menneskeheden dvs. mellem sandheden og falskheden, mellem
retledningen og vildledningen (dvs. menneskeskabte systemer).
Målet med jihad er ikke at dræbe ikke-muslimer, ødelægge synagoger eller
ligende, hvilket også klart fremgår at de profetiske udtalelser "Lad vær med
at dræbe kvinder, børn, ældre, præster og munke" der blot tror at de
tilbeder Allah. Dette har Islam illegaliseret at gøre, Medmindre det
ovenstående bliver udøvet mod muslimer. Således er det entydigt og absolut
opklaret at jihad udelukkende udøves for islams dominans og udbredelse til
hele menneskeheden. Alle muslimske retslærde er enige om ovenstående, ikke
så meget som en enkel retslærd er uenig i dette. Sendebuddet siger også
"Jihad vil vare ved til Dommedagen".

Misfortolninger og løgne om jihad
Der er utallige af vers og hadeeths, som viser at jihad er en offensiv
forpligtelse og et invaderende og erobrende angreb.
Jihad er et entydigt aqeeda emne, der er entydige vers der klargører jihads
betydning og indhold i Islam. Derfor er benægtelse af jihad eller i det
mindste tvivl om det som obligatorisk eller offensiv, kufr, og gør den
pågældende, som benægter dette, til kafir.
At påstå at jihad kun er til forsvar, er uden tvilv kufr, hvis tilfældet er
sådan at personen eller gruppen har en generel viden om Islam. En udtalelse
som denne kommer oftest fra folk med dybe mindreværdskomplekser,
efterlignere af vesten, forvrængere (skjulere) af Islam, folk som er
bestukket, stats 'ulama (som er ansat til at forvrænge Islam), uvidenhed og
ligende uacceptable undskyldninger. Den slags mennesker som forvrænger jihad
enten pga. ovenstående undskyldninger eller noget helt andet må hellere
frygte Allah, bede om tilgivelse og lægge mærke til følgende vers:

"Sandelig, de som skjuler (forvrænger), hvad Allah har nedsendt i bogen (af
entydige og klare vers) og sælger det for en ringe interesse (pris) sådanne
fylder kun deres maver med ild, og Allah vil hverken tale til dem på
Dommendagen eller rense dem (for synd) og for dem er der visselig en
smertelig straf"

[OQM2:174]

Ovenstående er en alvorlig trussel fra alverdens Skaber imod dem der
forvrænger og skjuler det som Allahs Sendebud (saw) kom med, pga. frygt,
mindreværdskomplekser eller andet.

3 faser
Den Islamiske Stat erklærer først jihad til det fremmede land, når de har
fulgt et bestem ordre. Følgende viser hvad Khilafah (Den Islamiske Stat)
skal gøre inden jihad.

Det første krav: kald dem til Islam, som betyder at kalde hele landet til at
tro på Islam og hvis de accepterer bliver de en del af staten, uanset om
landets indbyggere er muslimer eller vantro.

Andet krav: Kald til Jizyah: Hvis landet er vantro og nægter at tage imod
Islam er de Ahl-al-Gital (kampens folk). Her skal de betale Jizyah (et meget
lille beløb ).

Tredje krav: Kald til jihad: Hvis de ikke vil gå med til at krigsgebyr som
er en bestemt sum som de skal betale, hvis de er i stand til det, hvorefter
de bliver indlemmet under Den Islamiske Stat uden kamp, så søges der
tilflugt hos Allah og erklæres jihad (krig) imod dem.

Islam skal være suveræn
Jihad drejer sig om at Allahs system skal være det suveræne, og drejer sig
derimod ikke om at tvinge andre til at tro på Islam. Det er heller ej
krigsskat det drejer sig om, for var det tilfældet ville det ikke være
obligatorisk at erobere landet og praktisere Islam efter betalingen. Det
drejer sig heller ej om at dræbe folk eller masseødelæggelse, men
udelukkende ophævelse af de materielle hindringer (såsom en hær, et regime)
der står i vejen for islams suverænitet og forhindrer lysets og
barmhjertigheden (Islams) herredømme fremfor mørkets og pestens (menneske
opfundne systemer) herredømme. Såsom må kvinder, børn, og præster ikke
dræbes. Kirker, synagoger, træer marker og huse må ikke brændes, Medmindre
at det samme gøres mod muslimerne eller deres ejendom.

Det er Islam, som giver både muslimer og ikke-muslimer rettigheder og
systemer der stemmer overens med menneskets natur.

Det er jihad alene, der vil redde menneskeheden fra:
Tilbedelse af mennesker (gennem lovgivning), denne beskidte vestlige
AIDSkultur, hvori gennem kvinden er intet andet et sexobjekt, regenterne
immune for den lovgivning som bliver anvendt, hvor kvinde og børne
prostitution er den største handelsvare, hvor voldtægter, selvmord og
massakrer er hverdagskost.

Nedenstående visdomsord er samlet af en dansksindet, midtjysk,
kristen sognepræst
Vestlige muslimske lederes udtalelser om Vesten

Kalam Siddiqiu: Leder af mosleminstituttet i London. Ifl. chefredaktøren på
det moderate muslimske blad "Aktuelle spørgsmål" er han vestens førende
muslimske tænker. (citat 1989:) "Jeg advarer det vestlige samfund mod at
angribe islam ved dens rødder. Det vil blive yderst farligt for aggressoren.
Islam er uovervindeligt Den islamiske bevægelse vil ødelægge og udrydde
vantroen (fra) verden (kufr). Vi må gøre klart, at vi forkaster de i
Vesteuropa bestående parlamentariske regeringssystemer, den demokratiske og
pluralistiske stat og forkaster sekulariseringen som et antiislamisk
samfund"

Ahmad Abulaban: Ledende imam i Danmark. Leder for 15.000 muslimske familier
og konvertitter i Danmark. Udpeget som forhandler med kirkeministeriet og
justitsministeriet. Er kendt for opslag til fordel for hellig krig i
Algeriet og støtte til GIA, terrorbevægelsen, som står for op mod 80.000
mord i Algeriet, hvor man bruger den islamiske metode at fjerne modstandere
ved at skære halsen over på dem fra øre til øre jævnfør koranens sura 47.5:
"Når I (muslimer) da møder de vantro, så hug deres halse over, og når I så
har fået magt over dem så bind dem fast i bånd" og jævnfør Sura 8.13: "Jeg
vil kaste rædsel i hjerterne på dem, der er vantro, og troende skær deres
halse over og hug deres fingerspidser af. Sådan skal det gå dem, der
modsætter sig Allah og hans profet (Muhammad)". Abulabans moske er netop
opkaldt efter 8. Sura! På spørgsmålet om han fordømmer mordene på udlændinge
i Algeriet (munke, journalister, europæere etc.) svarer han: "De kan ikke
forvente et kort svar på et så indviklet spørgsmål". På spørgsmålet, om det
da er godt eller dårligt at dræbe, svarer han: Måske spreder udlændingene
AIDS i Algeriet, ligesom jøderne spreder AIDS i Egypten" (Jyllands-Posten
21.08.1994) Abulaban har haft "den blinde sheik" Omar abdel Rahman til at
tale i sin moske og modtog denne med åbne arme og stor ærbødighed. Omar
Abdel Rahma, som nu er dømt til livsvarigt fængsel i USA for mord og
sprængning af "World trade Center", er kendt for sine klare udtalelser: "Slå
til og dræb Guds fjender overalt for at få fjernet efterkommere af aber og
svin fodret ved zionismens, kommunismens og imperialismens bord" (citat E.
Ettrup. "Islamiske ekstremister". Kbh. 1996). Abdel Rahman blev også
modtaget med åbne arme i flere århusianske moskeer.

Abdul Wahid Pedersen, konvertit og ledende dansk muslim og imam, næstformand
i islamisk-kristent studiecenter i København. Spørgsmål til Wahid Petersen i
panelsamtalen i KB-hallen "Hvem tror hvad"? 1998: "Vi sidder i et panel, der
skal handle om religionsfrihed-religionslighed, jeg kan ikke forestille mig,
at du vil gå ind for dødsstraf og forfølgelse af folk, som får andre til at
skifte religion...Hertil svarede Wahid Petersen at det var da helt rigtigt,
at man blev dødsdømt, hvis man ville forlade islam. "Som muslim må man være
konsekvent og følge sharialovgivningen...(islamisk lov)". Spørgsmål: Vor
Herre bevare os, vil du have den lov indført i Danmark?". Wahid Petersen:
"Ja, når der bliver flertal af muslimer, så bliver den indført".
(Præsteforeningens Blad, nr. 33, 1998).

Den islamiske menneskeretsekspert Sultahussein Tabandeh (Den islamiske
menneskeretskonference 1968) ifl. Gerhard Konzelmann: "Den is-lamiske
udfordring", Gads Forlag: "De ikke-troende (ateister) sætter sig på et
udviklingstade som dyr...de må betragtes som udstødte. De hører ikke med i
menneskehedens kreds. Deres eksistens må erkendes som skadelig for
menneskene...jøder og nazarenere (kristne) må anses for stående noget over
de gudløse. Deres tro har ikke nået islams høje stade. De følger andre love
end Koranens forskrifter (Sharialoven) - de er blevet stående på et lavere
stade; de kan derfor ikke stilles side om side med muslimerne som
ligeberettigede ...Islam henviser ikke-muslimer til et lavere
eksistensstade. Hvis nu en muslim dræber en sådan ikke-muslim, så må han
ikke idømmes dødsstraf, for hans udviklingstade er højere end den dræbtes".
Den, der forlader islam gør sig lig med et dyr og har forskertset sit liv,
"religionsskifte er kun mulig fra et lavere stade til det højere stade, fra
kristendom til islam."

Det islamiske blad: Morgendæmringen, nov./dec. 1992 3.30 f. "Islam er
grundet på Tawhid, som forkaster autoriteten af enhver instans (enhver
lovgivning og politisk instans) udover Allah (og hans lov)".

Najmi Rafiq, leder af MID (muslim i Danmark). Om Jihad (Hellig krig), islams
erobringer i Mellemøsten og Europa, Spanien, Portugal, Balkan, Ungarn, ect..
"Prøver man at gå tilbage i islams historie, viser det sig, at de første 9
år...prøvede muslimerne stort set kun at forsvare sig fra fjendtlige
arabiske stammers angreb, siden muslimerne lige havde oprettet deres stat,
og de manglede økonomisk og militær hjælp til selv at indlede et angreb. Men
fra det niende år...startede en periode af erobringer, som viste sig at
indebære en frigørelse af mennesket fra undertrykkelse, uretfærdighed, had,
racisme, nationalisme og andre onder. Takket være disse erobringer, som var
i forsvarssammenhæng, fik mennesket for første gang i historien mulighed for
at følge sin egen indre overbevisning." (august 1995).

M. A. Rassoul (ledende muslimsk tyrk og islamisk forfatter i Köln Tyskland
sept. 1997): "Tiden arbejder for os. vore kvinder har altid tyk mave. De
kristne får stadig færre børn...Grundloven skal væk og Koranen regere. De
regerende skal være muslimer" (i Professor A. Mertenssacker: "Muslime
erobern Deutschland", 1998). Samme kilde: "At få børn er meget vigtigt for
at indtage landet. Det sker gennem børnefødsler, og socialkontoret betaler
jo. Hvad de (vore) mænd ikke klarede, da de skulle indtage Wien, det klarer
vi nu. Det er vi Allah skyldig. Vi føder jer kaput."

Dr. A. M. Naqawi i det tyske islamiske blad "Morgendämmerung", nr. 7/8 s.49:
"Sande muslimer forstår sig selv som erobrere. De forlader deres hjemlande
for at vinde Europa for Islam. Målet er et islamisk land. Midlet er Jihad,
den hellige krig. for at nå målet følges en bestemt strategi: "skridt for
skridt". Udvandring er et fundamentalt pricip i Islam. Udvandring er lig med
Jihad, at anstrenge sig på Allahs veje...I Islam forlader man hjemlandet for
troens skyld, og således er udvandringen ikke kun en pligt, men at være imod
udvandringen for troens sag er et forræderi mod det islamiske samfund. "Er
Allahs jord ikke vid nok for jer, at I kan udvandre?" (Sura 4.97). De, som
tror og udvandrer og med deres gods og med blod kæmper for Allahs sag,
indta-ger den højeste rang hos Allah, og de er det, som vil sejre"(Sura
9.20).

Lægen Mazhar Hussein, hovedbestyrelsesmedlem i Det radikale Venstre
formulerer skriftforståelsen sådan: "Juridisk set er jeg dansker, men jeg
ønsker egentlig ikke at være det. Den eneste sikre identitet, jeg har, er,
at jeg er muslim. Jeg er fundamentalist, et dejligt misforstået begreb,
fordi det i Danmark bliver brugt synonymt med fanatikere. Men det betyder,
at Koranen er Guds ord: der er ikke et bogstav eller komma, der er sat
forkert i Koranen. Det mener alle muslimer, og derfor er alle muslimer også
fundamentalister" (JP København 15.6.99). Hussein var indtil 2001 formand
for OPSA (organisationen for Pakistanske Studerende og Akademikere).

------------------ Fra indlæg på ep-klub 2001-12-04 af Åse Clausen
Bjerg:

nu træder jeg ind i diskussionen som cand. mag. i religironshistorie. Man
skal sætte sig grundigt ind i formålet med indvandringen og dennes del af
den hellige krig for at kunne udtale sig. Indvandringen blev påbudt alle,
der bekendte sig til Muhammed, da Muhamed levede, og den del af Koranen,
hvor det står, efterleves i dag. Der er anvist i Koranen, hvordan de skal
indtage de vantros lande og gøre alle til Muhamedanere. Alt, hvad der
foregår i Danmarkforegår liger efter bogen. Derudover kan det bekræftes af
de moderne islamiske statsteorier, hvoraf de seneste er skrevet i 1993 (Den
Islamiske Statsforfatning) Hvis ikke man er klar over muhamedanernes
hensigt med hele indvandringen, så hører man ikke hjemme i
fremskridtspartiet. Det er dokumenteret af muhamedanerne selv, hvad formålet
er. De, der ikke er klar over det, hører hjemme i et andet borgerligt parti.
Her vil jeg lige gøre opmærksom på en bog, som jeg skriver, og som
forhåbentlig udkommer engang efter jul. Den hedder "NPR ET FOLK VIL DØ" så
bliver sandhed til løgn og løgn til sandhed.

Kirke og Tro

Forside > Kirke og Tro > Artikel

Udskriv

Tip en ven

Lagt på nettet den 07. september 2002 kl. 03:00

Unge kristne tænker multireligiøst

Til gengæld er de unge muslimer mere konservative i deres syn på
religion, blandt andet på grund af religiøs opdragelse i hjemmet

Af Bente Clausen

Et meget stort flertal af de unge muslimer i gymnasiet og på hf
opfatter sig selv som religiøst opdragede, og de tror alle på Gud. Blandt
deres kristne klassekammerater føler kun en femtedel, at deres opdragelse
har haft religiøse islæt, og flere tror på sjælen end på Gud.

Det viser en endnu ikke offentliggjort undersøgelse: »Religiøsiteten
blandt muslimske elever i de gymnasielle uddannelser«, der er udført af
religionshistoriker Tim Jensen, Syddansk Universitet. Undersøgelsen omfatter
næsten 2000 gymnasie- og hf-elever på 20 gymnasier i hele landet.

- Flertallet af de unge kristne og et mindretal af muslimerne er, hvad
jeg vil kalde multireligiøse i hovederne. De lever i og er opvokset med
flere religioner og føler, at sådan er det bare. De er individorienterede,
har respekt for andre religioner, opfatter ikke egen religion som den eneste
sandhed og vil selv vælge, hvad de vil tro på. Jeg vil ikke kalde dem
religiøse zappere, der tager lidt hist og pist. Jeg opfatter dem som
reflekterende og søgende, siger Tim Jensen.

Anderledes ser det ud med et flertal af muslimerne.

- De unge muslimer er mere konservative i deres religionsopfattelse.
Det er også, hvad de er opdraget med hjemme og i de koranskoler, mange af
dem har gået i som børn (66 procent). Den religiøse identitet er simpelthen
stærkere i nogle muslimske hjem, end den er i flertallet af de kristne unges
hjem. Og så er religion altid en stærk identitetsmarkør i minoritetssamfund,
siger Tim Jensen som en del af forklaringerne på forskellene mellem
muslimske og kristne unges religionsopfattelse.

- Med andre ord er der med muslimerne igen kommet unge i gymnasierne,
som har et klassisk, gammeldags syn på religion. Det er længe siden, det
sidst er sket, siger Tim Jensen.

Religiøst neutralt

Ovenstående gælder ikke alle muslimer. Som nævnt er et mindretal af
muslimerne multireligiøst indstillede, og de er heller ikke helt upåvirkede
af new age og andre alternative religioner.

18 procent af muslimerne tror på reinkarnation, mens tallet for de
kristne elever er 40 procent. For de kristne elever gælder det, at næsten 70
procent tror på horoskoper og på indflydelse fra krystaller, mens knap en
tredjedel af muslimerne deler den overbevisning.

Et af de steder, hvor alle de unge mødes i enstemmighed, er i
holdningen til religionsundervisningen. Her mener over 95 procent, at
undervisningen skal være religiøst neutral og sagligt informerende.

- Det opfatter jeg som et rygklap til den gymnasielle
religionsundervisning, som folkeskolen måske burde tage til efterretning,
siger Tim Jensen.

Det er kun i opfattelsen af religionsundervisningen, Tim Jensen føler,
at de unge muslimer helt lægger ortodoksien af sig.

- Men jeg ville meget gerne udføre en lignende undersøgelse om et par
år for at se, om det multireligiøse samfund ikke også finder vej ind i
muslimernes religionsopfattelse. Jeg tror det, siger han.

Undersøgelsen offentliggøres senere på efteråret i en antologi med
titlen: »Inter-cultural relations and religious authorities: Muslims in the
European Union«.

benteclausen@kristeligt-dagblad.dk

Side 6 og leder på bagsiden

Lagt på nettet den 07. september 2002 kl. 03:00

---------------

http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat:aid=12497

Islam og demokratiet

KOMMENTAR: I Peter Tudvads kritik af kronikken »Den muslimske vrede«
afsløres en temmelig naiv opfattelse af muslimers accept af demokratiet

Af Henning Duus

Peter Tudvad, som er næstformand i græsrodsorganisationen VISION,
kritiserer meget kraftigt min kronik »Den muslimske vrede« i Kristeligt
Dagblad den 7. december. Tudvad kritiserer mig overordnet set for, at jeg
ikke ser nogen væsentlig forskel på fundamentalister og moderate muslimer,
og at jeg er konspirationsteoretiker. Tudvads øvrige kritikpunkter følger ud
fra disse to overordnede kritikpunkter.
Tudvad kritiserer mig for at være konspirationsteoretiker. Det er helt
forfejlet. At stater og organisationer vedtager politiske strategier til
fremme af deres interesser, har intet med konspirationer at gøre, og man
bliver heller ingen konspirationsteoretiker af at påpege, at sådan forholder
det sig. Det er således veldokumenteret, at Saudi-Arabien har opbygget en
meget differentieret strategi for at udbrede islam til alle ikke-islamiske
lande, også i Europa, sådan som jeg kort gjorde rede for det i min kronik i
Kristeligt Dagblad den 28. april i år. For videre dokumentation vil jeg
henvise til Reinhard Schulzes store doktordisputats, »Islamischer
Internationalismus im 20. Jahrhundert« fra 1990 om World Muslim League. Som
supplement til Schulze vil jeg henvise til Peter Heine: »Allah und der Rest
der Welt« fra 2000 og mere bredt til Giles Kepel: »Allah im Westen« fra
1996.

Tudvad ser i øvrigt ud til at have en meget naiv opfattelse af
muslimers accept af demokratiet. Derfor vil jeg anbefale ham Gudrun Krämers
disputats »Gottes Staat als Republik« fra 1999. Her kan Tudvad læse en meget
grundig gennemgang af demokratidiskussionen blandt arabiske muslimer,
herunder uddrag af Muslim World Leagues modelforfatning for Europa (sic!)
fra 1983.

Min karakteristik af Minhaj ul-Quran og kredsen omkring Mona Sheikh
bygger bl.a. på den debat, der har været ført i forbindelse med Mona Sheikhs
forsøg på at blive folketingskandidat for Det Radikale Venstre. Tudvad er
tilsyneladende også så naiv, at han ikke kan forestille sig, at det, jeg
skrev i »Den muslimske vrede«, kan forenes med Mona Sheikhs opgør med Hizb
ut-Tahrir.

Lad mig som parallel til Mona Sheikh og Minhaj ul-Quran citere en
anden fundamentalist. Det er tuneseren Rashid al-Ghannoushi, som vestlige
regeringer har betragtet som moderat og med et konstruktivt bud på islam i
den vestlige verden. Han opfordrer muslimer bosat i lande uden for den
muslimske verden til at engagere sig i demokratiet i de vestlige lande,
hvortil de nu er kommet. I en lang artikel i den tyske ugeavis Die Zeit den
22. december 1995 med titlen »Vores globale mission« slår han samtidig fast,
at målet for den islamiske mission er en islamisering af disse lande, men ad
veje, som menneskene der kan forstå, herunder bl.a. ved at kønnene under de
givne omstændigheder ikke adskilles, og at kvinden ikke henvises til et
adskilt liv i hjemmet, men i stedet kan tage erhvervsarbejde.

Ghannoushi fremhæver i den sammenhæng den fredelige, demokratiske vej
til islamiseringen som ønskelig, men kommer derefter med følgende
betragtninger: »Det forlanges ganske vist af os at være parate til kamp,
dvs. beslutningen om at gå over til jihad og til offerdøden. Men hvornår,
hvordan og hvor er ikke afgjort. Denne beslutning er én af de farligste i
missionen. . Denne kamp skal føres sådan, at den ikke styrker tyrannerne.«
Med tyranner mener Ghannoushi de vestlige demokratiske styreformer og de
ikke-muslimske regeringer dér, og han fortsætter: »En videre, lige så
betragtelig vanskelighed er måden at omgås vores modstandere (som er den
ikke-muslimske vestlige befolkning!). Hvorledes kan vi standhaftigt bære
dette (sic!), indtil vi med alle overbevisningens, pressionens og
omringningens midler kan sætte dem ud af spillet? . Hvordan undgår vi, at
masserne længes tilbage til den sekulære stat.« Altså en muslimsk stat
indført via demokratiet ligesom Mona Sheikh!

Peter Tudvad kritiserer mig for, at de fundamentalistiske
muslimer »nærmest kan betragtes som et forstørrelsesglas for mere
almindelige muslimers vrede«. Det betyder, siger Tudvad, at jeg ikke
accepterer nogen væsentlig skelnen mellem fundamentalister og moderate
muslimer. Det har Tudvad for så vidt ret i. Det er meget vanskeligt at
foretage en sådan skelnen. De såkaldte moderate muslimer er som oftest
moderate på nogle områder, men bestemt ikke på andre. Jeg afviser dog ikke,
at enkeltpersoner blandt muslimerne kan være moderate på alle om-råder, men
generelt er der ingen væsentlig forskel.

Det kan man også tydeligt se i den måde, de fundamentalistiske
teoretikeres materiale i form af bøger, pjecer, bånd og videobånd med
fundamentalistiske prædikanters tanker og taler spredes på i de muslimske
lande. De distribueres legalt og illegalt, åbent og under bordet overalt i
den muslimske verden fra kiosker, gadesælgere, butikker, moskeer i millioner
og atter millioner af eksemplarer. Det er kun muligt, hvis ganske
almindelige muslimer i millionvis køber dem, og de køber dem, fordi de gerne
vil læse eller høre budskabet. Det fundamentalistiske budskab tolk-er med
andre ord millioner og atter mil-lioner almindelige muslimers opfattelser,
ønsker og forhåbninger.

fra www.yab29.subnet.dk Den 3. marts 1924 var datoen og dagen for
Khilafah-systemets og khaleefah-postens eksistentielle ophør. Derved faldt
Khilafah-staten, som havde eksisteret i over 13 århundreder, hvor Islam blev
praktiseret, og hvor retfærdigheden og barmhjertigheden spredtes blandt
borgerne. Islam blev udbredt som et retledningsbudskab til menneskeheden for
at få dem ud af uvidenhedens mørke til Islams lys og for at få dem væk fra
tilbedelsen af andre end Allah til tilbedelsen af den eneste skaber.
Khilafah faldt, mens Ummah måbende så til begivenhedernes gang, tvungen uden
muligheder, hjælpeløs og ude af stand til at forstå, hvad der foregik.
Khilafahs ophør og tilintetgørelse var afslutningen på onde planer, som
begyndte med korstogene, og senere med det kulturelle og politiske angreb,
som især inficerede muslimernes elite og hærens største officerer og
beslutningscentrene. De vantro forberedte den passende grav til Khilafahs
ophør og opløsningen af Ummah i fragmenter og fjendtligt-indstillede og
uenige enheder ved at frembringe den fanatiske nationalisme, og de oprettede
foreninger især blandt arabere og tyrkere, der kaldte til denne fanatiske
nationalisme. Men Alhamdulillah, til trods for dette og til trods for de
hurtige anstrengelser for at udviske og udrydde ordet Khilafah og for at
forvanske dets billede, skjule, utydeliggøre samt mørklægge Khilafahs love,
og til trods for den vildledende idé om, at Khilafah aldrig vender tilbage,
så er muslimerne i dag rundt omkring i hele verden blevet bevidste og
velvidende omkring, at genetableringen af den islamiske stat - Al-Khilafah -
er den største livssag, som de står op imod i dag. Da det er Al-Khilafah,
som vil etablere bønnen, foréne de muslimske lande og implementere Shari'ah
(den islamiske lovgivning) udover hele verden. Overalt i verden ser vi
Ummahs børn, kalde og arbejde for dens tilbagevenden, udelukkende for at
Islams lys skal komme til at skinne udover mennesket igen, som den tidligere
har gjort i historien. Der er nogle absolutte tekster i Quranen, hvor Allah
(swt) lover muslimerne sejr og Khilafah-styre, og at Allah (swt) vil lade
Islam dominere over alle andre religioner, ideologier og livssystemer:
"Allah har lovet dem af jer, som tror og udfører de gode handlinger, at Han
vil give dem Khilafah-styre på Jorden, ligesom Han gav det til dem, som var
før, og Han vil grundfæste for dem deres Deen (Islam), som Han har udvalgt
for dem, og Han vil udskifte deres frygt med sikkerhed" [OQM. Al-Nur: 55] Og
Allah (swt) siger: "Vi vil visselig give vores budbringere og de troende
sejr i det jordiske liv og på den dag, vidnerne træder frem" [OQM. Ghafir:
51] Og Allah (swt) siger: "De ønsker at udslukke Allah's lys med deres
munde, og Allah vil visselig fuldende sit lys, selv hvis de vantro måtte
hade det. Det er Ham, som har sendt sit sendebud med retledningen og
sandhedens Deen, for at Han kan lade den sejre over alle andre Deen
(ideologier, religioner og livssystemer), selv om polyteisterne måtte hade
det" [OQM. Al-Saff: 8-9] Ligeledes har Allah's sendebud (saw) i en hadith
forudsagt glædelige nyheder til muslimerne om Konstantinopels (Istanbuls) og
Roms erobring. Og Allah's sendebud (saw) sagde: "Denne sag (Islam) vil nå
det, natten og dagen har nået (dvs. hele Jorden), og Allah (swt) vil lade
denne Deen indtræde ethvert hus, enten ved æren af en ærefuld person eller
ved nedværdigelsen af en nedværdiget person. En ære som Allah (swt) tildeler
personen gennem (adopteringen af) Islam og en nedværdigelse af personen
opnået gennem (adopteringen af) kufr". Så forny jeres tillid til Allah, jer
selv og jeres evner, O muslimer, og ihukom, at alle de verdensomspændende
systemer har fejlet, hvor nogle er faldet, mens andre er rystende
faldefærdige, og ihukom også, at jeres islamiske ideologi er den eneste, som
har stået stand over for de andre ideologiers udfordringer, som nu er
faldet, hvorimod den islamiske ideologi tårner sig overlegent over alt
andet. Og ihukom, at jeres frelse ligger i jeres Deen. Så befri jer selv ved
udelukkende at tilbede Allah, hvormed I vil befri jeres Ummah og jeres
landområder, og hvorved I vil redde hele menneskeheden fra korruption,
elendighed og lidelse, og det er ikke en del af jeres Deen, at I afventende
tøver med at redde andre end jer selv. Allah (swt) siger: "Hvad fejler jer
da, at I ikke kæmper for Allah's sag og for de svage iblandt mændene og
kvinderne og børnene - dem der siger: Vor Herre, bring os ud af denne by,
hvis beboere er undertrykkere, og skænk os en beskytter fra Dig Selv, og
skænk os en medhjælper fra Dig Selv" [OQM. Al-Nisa': 75] og derved vil I
være "den bedste Ummah, der er frembragt til menneskeheden: I påbyder det
rette og forbyder det onde og tror på Allah" [OQM. Al-Imran: 110] og Allah
(swt) siger: "og Allah fører sin befaling sejrrigt igennem, men de fleste
mennesker ved det ikke" [OQM. Yusuf: 21] ___________________ Kommentar eller
spørgsmål bedes sendes til adressen yab29@hotmail.com

Fra www.islaminfo.dk :

Taqiya

"foregivelse", at forvirre, lyve og bedrage for at fremme Allahs sag. Er
anbefalet i Sunna, men en pligt blandt Shia-muslimer.

Islam forbyder løgn, "men ikke, hvor det udtales til en muslims bedste"
("4.Conference of Academy of Islamic Reseach", Kairo1970). Dette kaldes
taqija. Der må sværges falsk med hånden på Koranen, hvis situationen kræver
det. (Eks. "Ikke uden min datter"). Sjældent indrømmes taqija, som formanden
for "Islamic Student Organisation" Jahamir Abdallah 6.4.97: "Vi finder os
ikke i at blive hundset med af ikke-troende. ... at muslimer får flere børn
end danskerne, at det sociale system bliver udnyttet, osv. kan I kun takke
jer selv for. Den kloge narrer den mindre kloge". At indrømme taqija er dog
imod metoden, da. den er et strategisk middel til at forvirre omgivelserne.
Muslimfilosoffen Rassoul anbefaler i "Allahs letzte Botschaft...", at
forvirre dialogpartneren udfra Koranens Sura 4,142: "Sandelig, hyklerne
forsøger at overliste Allah, men han vil overliste dem". Zeki Kocer, ansat
af vort indenrigsministerium, bruger taqijametoden jævnfør Ûmet Necef ( JP
22.1.98),

Nogle sunnimuslimer påstår, at taqija kun anvendes af shiamuslimer ( imam
Soudari i Kristl. Dagblad 1998). Taqija er anbefalet blandt shiamuslimer,
men kun tilladt blandt sunnimuslimer for at opnå fordele for islam eller
redde æren Medodens fortalere var bl.a. Ægyptens Sadat, Tyrkiets
oppositionsleder Erbakan eller Navab-Safavi: "Folk siger, ´Lyv ikke´. Men
dette gælder ikke, når vi tjener Allah. Han lærte mennesket at lyve, således
at vi kan redde os i vanskelige øjeblikke og forvirre vore fjender. Skulle
vi holde os til sandheden med konsekvensen, at troen udsættes for fare eller
nederlag? Nej,...bedrag, svindel, konspiration, snyd er blot midler. I sig
selv er de hverken gode eller dårlige, uden de hensigter, der lå bag.
(Kilder: Amir Taheri."Holy Terror", Chris Hinrichsen: "Islam, integration
eller...?")

Taqiya, den isamiske løgn

Kilder til videre videnskabeligt studium:

Chris Hinrichsen: Islam integration eller....?

ISBN 87-983635-2-2,

Forlag Rafael, Dansk Kultur

Kapitlet: Taqija, spørgsmålet om ære, kompromis og løgn s.61-73

Ûmit Necef: Kronik i Jyllandsposten 22.1.1998 om Zevki Kocer og Taqiya.

Henrik Nordbrandt. Interview i Samvirke dec.1995.

Jan Bjerregaard: Islams to ansigter. Kristeligt Dagblad. 6.juli 1998

Rolf Slot-Henriksen: Praksis må ikke forties. Løgn i islam. Kristeligt
Dagblad. 3.8.1998

Adelgunde Mertensacker: Muslime erobern Deutschland. Kapitlet:Tayiqa-die
islamische Lüge ,

s.10-127,Christliche Mitte, Postfach 2168, d-59531 Lippstadt. tel.02523-8388

Ursula Spuler-Stegemann: Muslime in Deutschland.Herder Velag, Freiburg im
Breisgau 1998,

ISBN3-451-04419-6, Kapitlet: Taqija, das Gebot der Vertstellung im
Feindesland,s.65-68

Assia Harwarzinski: Die Neue Gesellschaft. Heft8. august 1993..s.717-22
(beskriver Taqiya-løgnen

som livsform)

H.A.R. Gibb/ J.H. Kramer: Shorter Encyclopaedia of Islam. Leiden-London
1961. Taqiya s.561 f.

Brik: Handwörterbuch des Islam. 1941. s.715-717 Takiya.

Endvidere: den officielle definition i: "The 4. Conference of the Academy og
Islamic Research", Kairo 1970.

Taqija begrundes i koranen Sura 4.142

Den danske sufibevægelse er repræsenteret gennem deres danske hjemmeside:
www.islamidag.dk. Åndelig leder er sheik Abdalqadir as-Sufi. Deres teologi
er især aggressiv overfor den danske lovgivning, grundloven, kvindesynet,
bankvæsen og samfundsopbygning , som kaldes "det beslavende demokrati", men
aggressionen er ligeså voldsom overfor kristendommen og jøderne. Det drejer
sig om at ødelægge og nedbryde det, som as-Sufi kalder "det judeosekulare
samfund". Tariqah Jihad kæmper for at genindføre kalifatet og sharia
(islamisk lov) ved at "nedbryde hedensk romersk lov, korrumperet af kristne
præster" (underforstået den danske grundlov):
"I Allahs sunna (lov) er der intet at forandre."

"Muslimerne er de eneste, der danner et fællesskab. Der er ikke noget
'internationalt fællesskab'. International lov er en illusion.
Internationale institutioner er blottet for indhold og realitet.
Konstitutioner (grundlove) har ingen retfærdighed eller styrke. Styrke
tilhører udelukkende Allah. Konstitutioner, som skabt af mennesker, har
ingen autoritet og ingen sandhed. Ved deres ikke-eksisterende natur, må de
have den modsatte effekt af det, de står for."

".Allah har sågar advaret om, at de (de vantro) ikke vil være
tilfredsstillet, før de får os til at følge deres livsmønster, som er kuf,
bedrag og hykleri."

"Derfor er der en vital forskel mellem en muslim og en kafir (vantro)."

"Vi må undgå at blive trælbundet, ydmyget, hånet og tilsidst slagtet af
disse folk, der er blottet for retfærdighed, fordi de er blottet for lov og
har opfundet deres egne love (humanismen), som vi har set resultere i det
omvendte af deres påstande."

"De påstår frihed og gør så millioner til slaver i forbedrings- og
koncentrations lejre."

".Derfor er det en pligt at have en emir i ethvert fællesskab og en sultan
over alle folkeslag. Dette medfører også en forpligtelse til jihad (hellig
krig)."

"Dette medfører en acceptering af det grundliggende faktum, at muslimerne
selv er en hær imod kuffar (de vantro). Fra dette følger muslimernes jihad,
kombineret med den uundgåelige grumme skæbne, der allerede falder på kuffar
(de vantro)."

"Og til sidst, at Allah's islam vil overgå alle andre religioner, som Han
lovede i sin Bog, der nu styrer verden til dens sidste time."

Tariqah-jihad har udsendt et brev til friskoler på Nørrebro om at etablere
et såkaldt "rent muslimsk område på Nørrebro" og forsøge på at genere
danskere ud af området. 2 muslimske politikere påstår, at brevet er en
forfalskning. Men oversættelsesfejlene er af samme art som på hjemmesiden.
"Rene muslimske mænd" kan ikke være i nærheden af "urene danske kvinder".
Derfor bør muslimer tilkæmpe sig deres eget område. Idéen genfindes med
forvanskede ord af filosoffen Nietzsche, der anses for "verdens største
filosof", på deres hjemmeside: "Når islam foragter kristendommen, har den
tusindfold ret. Islam har som sin forudsætning mænd." Problemet er
"korruptionens to store redskaber: kristendom og alkohol. Således er der
intet valg, hvad angår islam og kristendom, og hvad angår en araber og en
jøde, udfaldet giver sig selv."

Den danske sufigren under Abdalqadir as-Sufis ledelse repræsenteres gennem
den af ham grundlagte missionsorganisation Verdens Murabitun Dawa, hvis
sigte er islamisk verdensmission med bekæmpelse af USA og den saudiarabiske
Waabisme og genindførelsen af islamisk pengevæsen på baggrund den islamiske
Dinar og det islamiske Zakat-skattesystem, bygget "på en Fiqk-baseret islam
på baggrund af imam Maliks, imam Shafis og iman Abi-Hanifs lære. Æresgæst
ved Murabitun Dawa´s verdenskonference i Pretoria år 2000 var muftien af
Jerusalem.

Fatwa

Følgende fatwa fra danske sufier, som er sendt til flere islamiske
institutioner på Nørrebro, lægger vægt på afgrænsningen fra de urene ved at
tilstræbe autonomi.

Brevet er underskrevet på arabisk. Bemærk stavemåden for Tyrkiet: Tyrkie.

Brevet er underskrevet TariQah - Jihad Danmark, d.v.s. en muslimsk sufiorden
(stavefejl i brevet er ikke rettede):

Meddelelse til alle muslimske indvandre, muslimske kulturcentre, mosker og
muslimske støtter i Danmark.

Vi er nu mange indvandrer i Danmark og vi bliver hvert år ca. 15-20000
flere. Det er derfor vigtigt, at vi får vores eget område i Danmark, hvor
muslimer kan lede som den hellige Koran bestemmer. Det er vores menneskeret
at få vores eget område, hvor vi kan leve uden druk, narko, nøgne danske
piger, pølsebod, dårlige bodegaer og alle mulige andre danske ting.

Vi er mange muslimer på Nørrebro, og Nørrebro ligger i hovedstaden og nær
lufthavnen. Derfor skal vi gøre Nørrebro til en islamisk bydel kun for os
muslimer, hvor vi kan have vores kvinder i fred, hvor kvinder kan gå
tildækket, som den hellige Koran bestemmer, hvor der er rent og befolkningen
er ren, vi skal have mange islamiske skoler; hvor piger og drenge kan gå
hver for sig, gymnastik og lejerskole, billedkunst af mennesker, biologi og
andet dårligt skal forbydes. Vores drenge må ikke gå i bad med andre, for
muslimske drenge er omskåret og må ikke vise sig, for han er uden hud og
altid klar til at lave børn. Danskerne er selv ude om voldtægt af deres
piger, for de beskytter ikke deres piger og urene piger er ikke beskyttet af
den hellige Koran. Islam er stor og skal herske i verden som den hellige
Koran siger. Husk selv Tyrkie, som i dag er 99% muslimsk, var engang kristen
og uren. Mewn de kristne og danskerne har ingen kraft, tro eller fait,
derfor er de svage og vi er stærke.

Muhammad Gelle sagde for nogen tid siden i pressen, at vi muslimer gerne vil
rejse hjem til vores egen kultur, hvis vi fik penge 100000 dkr. hver. Men
han tager fejl. Det har taget os 1400 år at komme til Danmark og vi rejser
aldrig hjem for vi må ikke svigte islams mål khalifa. Islam er den største
og hurtigst voksende religion. Enhver som ikke arbejder for Khalifa er vores
fjende. Mange danske piger gifter sig med muslimske mænd og deres børn
bliver automatisk muslim ifølge den hellige Koran og selv om manden skiller
sig senere og henter sig en muslimsk kone. Men en muslimsk pige må ikke
gifte sig med en dansker, for en pige er svag og kan ikke viderføre islam.
Hun får mandens kraft ind i sig når hun bliver gift, men hun kan ikke give
kraft. Hun bliver som et dyr, hvis hun får en dansk mands kraft ind i sig,
hun bliver uren og vanære islam. Når en muslimsk mand får en dreng med en
dansk eller anden uren og vantro kvinde, bliver drengen omskåret og tilhører
det muslimske broderskab, som gælder voer hele verden. Vi holder sammen
ligegyldigt hvor i verden vi kommer fra. In sha-Allah. Den hellige profet
har givet os Koranen og vores tro er stærkere end alle verdens våben. Vi har
vores love og regler fra Allah. Mens danske politikere er korrupte og bliver
valgt hver 4. år og laver hele tiden nye love, mens vores love og regler
gælder til evig tid og derfor rene. Danskerne lader urene politikere
bestemme, men Allah ved bedst - lovens bog den hellige Koran skal være vores
Parlament. Lad os indføre vores lov på Nørrebro. Overtage så mange
forretninger og lejligheder, så rejser danskerne, vi skal lave vores egen
skoler, tehuse, klubber og få så mange danskere væk, for de ødelægger vores
børn og kvinder. Danske kvinder lever urent og drikker og knepper med nye
mænd hver weekend og de skal ud af vores område.

Dette er bestemt ifølge FIQH og skal efterleves af alle muslimer som fathwa.
"TariQah - Hellig Jihad Danmark."

22-10-01

Oversat fra arabisk af [her følger en underskrift på arabisk].

Tyrkiet er en trojansk hest
JEns E., Jens3ede@ofir.dk 17/12/2004 10:17

Prøv lige at se her fra Berlingske Tidende idag

Tyrkiet vil være en islamisk "trojansk hest" i EU, hvis landet bliver
optaget i blokken - til fordel for al-Qaedas terrorchef, Osama bin Laden, og
andre ekstremister, sagde Libyens leder, Muammar Gaddafi, i et interview med
italiensk radio torsdag.

- Den islamiske verden, deriblandt islamiske ekstremister, jubler over
Tyrkiets optagelse. Det er deres trojanske hest, siger Gaddafi ifølge avisen
La Repubblica, som offentliggjorde uddrag af radiointerviewet fra RAI.<<

Fædrelandet marts 2003

Tyrkisk invasion
Islam

Den libyske statschef Muammar el Gaddafi mener, at Tyrkiet er i fuld
gang med at indtage Europa.

Af Søren E.

l Gaddafi har overrasket ved at advare verden med en anti-tyrkisk udtalelse.
Den libyske præsident er over-bevist om, at Tyrkiets udtalte ønske om at
blive optaget i Den europæiske Union, er forløberen for et muslimsk angreb
på det europæiske kontinent.

I et budskab, han har lagt ud på internettet, velsagtens i et forsøg på at
påkalde sig hele verdens opmærk-somhed, siger han: »Tyrkiet har en økonomisk
interesse i at blive en del af Europa. Og resten af den muslim-ske verden er
interesseret i, en verdensdel efter tyrkisk mønster, for at kunne virke som
en trojansk hest inden for Europas grænser. Tyrkiet ser på Europa sådan som
det altid gennem historien har set på vor verdensdel; nemlig som et mål for
sin evige ekspansionspolitik«.

Gaddafi siger videre: »At ville optage Tyrkiet i Europa, svarer til at man
forsøgte at implantere en kropsdel fra et menneske til et andet menneske med
en anden blodtype og med en helt anden DNA, også selv om denne problematik
ikke er så forankret i den nuværende generation af tyrkiske politikere,
træder den allerede tydeligt frem hos ungdommen og den kommende generation
af politikere«.

Gaddafi understreger: »Det er en kendsgerning, at unge tyrkere, både hvad
religiøse lignelser og internettet angår, dag for dag bliver styrket og mere
selvsikre. Desuden bliver de til stadighed påvirket af den
fundamen-talistiske, muslimske religion, herunder bin Ladens udlægning«.

Gaddafi mener, »at den radikale version af islam snart vil tilkæmpe sig
magten i Tyrkiets gader, ligesom den har gjort det på regeringsplan. Denne
islam vil ikke affinde sig med et EU, hvor der ikke er bygget bro mellem
selve forfatningen og Sharia«.

Gaddafi forsikrer: »De tyrkiske muslimer og deres støtter har deres planer
med Europa. Når de er gennemført, vil det vantro Europa bøje sig for trykket
fra den ny, Muslimske Front, der vil blive støttet af den samlede, muslimske
verden. Europa bliver da tvunget til at lade islam få sin vilje - eller
afgive tilsvarende indrømmelser, sådan som det er forudset i Koranen. Altså
en slags religiøs told«. Gaddafi fortsætter: »Fra nu af tilhører fremtiden
Tyrkiet, de muslimske partier og Bin Ladens proselytter«.

Dette alarmerende budskab fra den libyske leder slutter med forklaringen på,
hvorfor han henvender sig til verdensoffentligheden: »Jeg har tegnet dette
skrækkelige billede af den europæiske fremtid, fordi jeg føler mig ansvarlig
for verdens stabilitet, og for freden i Middelhavsområdet, hvis sydkyst
ligger i arabernes hænder .«

Målet: Et Stortyrkiet

Allerede under tovtrækkeriet om Tyrkiets optagelse i EU, medens Danmark
havde formandskabet i anden halvdel af 2002, fik vi en forsmag på den
heksekedel, som Europa vil udvikle sig til, i samme øjeblik Tyrkiet optages
som fuldgyldigt medlem af Unionen: Ved Tyrkiets optagelse i EU, vil det, på
baggrund af den fri bevægelighed i unionen, nødvendigvis medføre en stærkt
øget indvandring fra Tyrkiet - i særdeles-hed til de mellemeuropæiske
medlemsstater. Mindst seks millioner tyrkere, antager man, vil bosæt-te sig
i Tyskland og Østrig alene, efter, at Tyrkiet er optaget som fuldgyldigt
medlem.

Dette tal på seks millioner må betegnes som moderat. Trykket fra den
tyrkiske indvandring vil afgjort blive yderligere skærpet på baggrund af den
enorme befolkningstilvækst, der lige nu finder sted i Tyrkiet.

Inden for de sidste 50 år er Tyrkiets befolkning tredoblet. I 1952 havde
landet 20,9 millioner indbyggere. I dag lever der 65 millioner tyrkere. Med
den fri bevægelighed inden for EU vil islamiseringen af Europa accele-rere i
et uhyggeligt tempo. Nogle vælger at se en sådan udvikling som et middel til
at sætte skub i EU's opløsning, hvorefter Europas nationalstater atter vil
kunne finde deres egen identitet.

Publisert: 03. mai 2004-Oppdatert: 03. mai 2004 kl.00:15

Svenske islamister oppfordrer til hellig krig
Islamisten Abu Hamza, som oppfordrer til selvmordsaksjoner på europeisk
jord, har fått en svensk avlegger som opererer på Internett.

HALVOR TJØNN

Sharia. Oppfordringen om hellig krig står sentralt på nettsidene til
Al-Ansar Sharia i Sverige. På sidene - som er skrevet på et noe haltende
svensk - fordømmes moderate muslimer som ikke deler organisasjonens syn på
såkalt hellig krig, og på det svenske samfunn.

Nettstedet er tydelig inspirert av den London-baserte muslimske lederen Abu
Hamza som tidligere har hyllet dem som sto bak angrepet på USA 11. september
2001.

For kort tid siden ble det kjent at han oppfordret muslimer til å drive
såkalt hellig krig "ikke langt unna de landene vi bor i", noe som ble tolket
som oppfordringer til selvmordsterror i Vest-Europa.

Av Al-Ansar Sharias svenske hjemmeside fremgår det ikke hvor organisasjonen
holder til i Sverige. Men ettersom den tar utgangspunkt i flere aktuelle
hendelser, tyder det på at den er laget av militante islamister som er
hjemmehørende i vårt naboland.

Særlig vekker det Al-Ansar Sharias vrede at viseformannen for Sveriges
muslimske råd, Mahmoud al-Debe, har innledet et samarbeid med det svenske
sikkerhetspolitiet, SÄPO, med sikte på å kartlegge ekstreme elementer
innenfor det muslimske miljøet i Sverige.

- Om vi støter på ekstreme eller hatefulle grupper, vil vi kontakte SÄPO,
sier al-Debe til gratisavisen Metro.

Al-Ansar Sharia fordømmer al-Debe på det sterkeste. Gruppen siterer et
avsnitt fra koranen der det heter: "Enhver av dere som tar noen av dem (det
vil si vantro) som venner eller allierte, er en av dem. I sannhet rettleder
ikke Allah dem som gjør galt. Dere som tror, ta ikke jøder og kristne som
venner".

Angriper vestvennlige

På hjemmesiden finner man dessuten et generelt angrep på vestvennlige
muslimer i Sverige.

Under et koransitat der det oppfordres til å bekjempe alle vantro, blir det
opplyst at det i Sverige i dag finnes vestvennlige muslimer som mener at
jihad - hellig krig - er galt og ikke har noe med islam å gjøre.

Spesielt faller det Al-Ansar Sharia tungt for brystet at imam Hassaan Musa i
Stockholms sentrale moské for en tid tilbake ba alle som støttet
islamistiske terrororganisasjoner om å forlate moskeen.

Resultatet er at Hassaan Musa på nettsidene blir truet og betegnet som en
"kafir", det vil si vantro. En slik vantro venter det "en ydmykende straff",
heter det.

- Disse vestvennlige muslimer bare gjør seg til for Vesten med sin
feiltolkning av islam.

Måtte Allah veilede disse villfarne mennesker, heter det.

Al-Ansar Sharia hevder på sin nettside at jihad - hellig krig - er enhver
rettroende muslims plikt.

Den siterer en islamsk rettslærd som sier at "Jihad er obligatorisk og
beordret av Allah.

Enhver person som fornekter Jihad, er en vantro, og mennesker som tviler på
Jihad, har gått seg vill.

Man må kalle de vantro til den sanne religion islam og kjempe mot dem hvis
de er uvillige til å akseptere den sanne religion", heter det.

Den livsfarlige sharia

Information - 4. januar 2005, side 18

De europæiske lande tæller i dag myriader af islamiske råd, forbund,
organisationer og imamer, der med succes samarbejder over landegrænser og
aftaler, hvilken strategi der er bedst over for det ikke-muslimske samfund

Af HELLE MERETE BRIX

Debatten om ytringsfriheden ruller, og inden længe deltager Bertel Haarder
sammen med udvalgte imamer i en konference om dette livsvigtige emne. Det må
imamerne betragte som en sejr. Også ude i Europa spiller islamisterne med
musklerne. I Frankrig har den indflydelsesrige prædikant og 'euro-muslim'
Tariq Ramadan, der fornylig blev ganske ukritisk interviewet her i avisen,
forsøgt at forhindre, at fransk tv viste den algierskfødte filminstruktør
Mohamed Sifaoui's kritiske reportage om ham. Ramadans bagland, Unionen af
Islamiske Organisationer i Frankrig (UOIF), gjorde, hvad islams magtklike
har gjort igennem historien i sådanne situationer: De udstedte en fatwa,
hvori de udråber Sifaoui som frafalden. Det kan være en dødsdom. Sifaoui's
advokat har til gengæld, med henvisning til mordet på Theo van Gogh,
indbragt en klage over UOIF for at bringe hans klients liv i fare.
Journalisten Caroline Fourest, der er forfatter til den aktuelle bog Frére
Tariq (Broder Tariq) - en mere end 400-siders sønderlemmende afsløring af
Tariq Ramadans radikalitet og dobbelte diskurs - fortæller, at franske
journalister, der skriver kritisk om Tariq Ramadan og islamisterne,
intimideres. Men Tariq Ramadan fungerer stadig som rådgiver for EU i
spørgsmål om islam. For de mennesker, der engang søgte tilflugt i Vesten på
grund af den frihed, vi kunne tilbyde, herunder retten til at tale, tænke og
skrive frit, må der være et ubehageligt deja vu over denne tid. Vesten
tæller for eksempel millioner af iranere, der på egen krop har mærket,
hvordan friheden blev taget fra dem med et fingerknips. Jeg har hørt
beretninger om i hast at brænde sin samling af vestlig filosofi, bøger af
Hegel, Heidegger m.m. af angst for, at Khomeinis religiøse militser skulle
finde dem i ens hjem. Professor Azar Nafizis hemmelige litteraturgruppe for
kvinder blev internationalt berømt med bogen Reading Lolita in Teheran. For
år tilbage interviewede jeg en iransk violinist, der i Iran havde elsket at
komponere til kvindens stemme. Men det blev forbudt, da mullaherne kom til
magten, med den begrundelse, at det er ødelæggende for mænds moral at høre
kvinder synge.

I årevis har sådanne mennesker kunnet iagttage, hvordan de, der arbejder for
at islamisere samfu