Politisk ordfører Lotte Bundsgaards tale v~
Fra : Morfar i det Jyske

Dato : 10-09-05 22:15

Kære kongres,

Olof Palme sagde en gang - "Arbejderbevægelsens skal altid være
systemforandrende aldrig systembevarende".

Det citat lever vi socialdemokrater efter. Vi ved, at for at bevare de
gode
sider ved vores fællesskab - kræver det forandring i takt med samfundets
udvikling.

Det var derfor, vi i 90erne gennemførte reform på reform; ikke for at
blive
populære. Men fordi vi vidste, at hvis vi skulle bevare vores
velfærdssamfund - var der ting, der skulle ændres.

Det er den linie vi fortsætter i dag - hver eneste dag kæmper vi for at
forbedre vores fællesskab:

Vi vil sikre sammenhængskraften i Danmark. Sikre det kit der gør, at vi
bekymrer os om hinanden.

Vi vil investere i fremtiden - så også vores børn og børnebørn kan vokse
op
i et stærkt fællesskab.

Og vi vil have alle med - også dem der ikke kom med i opsvinget i 90erne,
og
dem der tabes den dag i dag.

Vi vil forandre for at bevare vores fællesskab i Danmark

***

Men hvad gør regeringen så for at følge på succesen fra 90erne?

Ingenting.

De er så uambitiøse, så de - når de fremlægger deres finanslov - påpeger,
at
det er en forudsigelig finanslov. Og til deres ros - er det da et område,
hvor de er ærlige!

Anders Fogh og hans ministre har længe kørt i tomgang - men med
finansloven
er de gået helt og aldeles i stå.

Vi har en regering, som er løbet fuldstændig tør for ideer. Og en
regering,
som er helt uden visioner for, hvordan vores samfund skal udvikle sig.
Og den indrømmer det endda på Folketingets talerstol!

***

Ministrene er blevet bovlamme af alle Foghs fine slogans.

Men det er selvfølgelig også svært at være socialminister, når Fogh har
lovet, at bistandsklienter skal blive bankdirektører. Samtidig med, at
regeringen ikke løfter en finger for at bryde den sociale arv.

Undervisningsministeren har det heller ikke nemt. For mens Anders Fogh
gang
på gang siger, at vi skal være bedst, ikke billigst - indfører Thor
Pedersen
discountuddannelser i Danmark.

Og hvordan mon udviklingsministeren har det, når statsministeren så
rørende
taler om at hjælpe Afrika - alt i mens regeringen skærer i
udviklingsbistanden til verdens fattigste.

Nok så mange fine slogans kan ikke sløre den virkelighed, regeringen
skaber
omkring os!

Vi har en regering, der opfører sig som yuppierne i 80erne. De kører af
sted
i deres store biler, og tænker kun på sig selv og dagen i dag.

Det skal vi ikke lade os gå på af.

Vi skal forsætte med at fortælle om det Danmark og det samfund, vi ønsker:

Et samfund, hvor alle de der knokler hver eneste dag mødes med stærke
skoler, gode daginstitutioner, trygge plejehjem og ordentlige sygehuse.
Et samfund, hvor alle kan udleve deres drømme om et godt liv.
Og et samfund, der også tænker på, hvordan de næste generationer skal
klare
sig.

***

Vi skal fortsætte vores politiske diskussioner - også dem, hvor vi ikke
altid er enige.
Vi er nemlig modsat regeringen ambitiøse på samfundets vegne.
Vi ved godt, at skal vi skabe et bedre samfund, skal vi diskutere,
forandre
og træffe valg. Det tør vi godt.

***

D. 15. november skal vælgerne træffe et valg. De skal sammensætte de nye
regionsråd, kommunalbestyrelser og byråd.

Vi skal alle sammen vise, at valget her står mellem:

Socialdemokrater, der kan og ønsker at forandre og forbedre vores samfund.

Og borgerlige politikere, der nok kan alle Anders Foghs fine slogan - men
som hverken har viljen eller lysten til at føre dem ud i livet.

Lad os vise, at vi også efter d. 15. november har et stort flertal af
socialdemokratiske kommunalpolitikere. Socialdemokrater, der hver eneste
dag
kæmper for at skabe et endnu bedre velfærdssamfund.

Fortsat god kongres.

--
Hej fra Børge Højlund Jensen.
Min hjemmeside

Fra : Henri Gath

Dato : 10-09-05 22:34

"Morfar i det Jyske" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Kære kongres,
>
> Olof Palme sagde en gang - "Arbejderbevægelsens skal altid være
> systemforandrende aldrig systembevarende".

Morfar....luk arret

Fra : Peter Bang

Dato : 11-09-05 17:09

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:

>"Morfar i det Jyske" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

>Morfar....luk arret

flot ...

Fra : Croc®

Dato : 10-09-05 22:47

On Sat, 10 Sep 2005 23:15:25 +0200, "Morfar i det Jyske"
<b-h-j@oncable.dk> wrote:

>Hej fra Børge Højlund Jensen.
>Min hjemmeside
>http://oz5vib.webbyen.dk

Kan du ikke nøjes med at spamme i dk.opslag ?

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-09-05 03:34

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Kan du ikke nøjes med at spamme i dk.opslag ?

Hvorfor det ?

Det er jo en ren tilståelse, en masse floskler der overhovedet ikke har
nogen relation til virkeligheden.

Under Socialdemokratiet blev der atter formøblet en masse penge, det
offentlige forbrug steg med 25 %, der kom 75.000 flere årsværk, til trods
for flere opgaver overgik til privat regi.

Som Professor i offentlig forvaltning, Jørgen Grønnegaard Christensen siger
det i JP 3. December 2000. "Om vi har en klart bedre offentlig sektor end
for 10 år siden? Det er jeg ikke sikker på. Men den er større".

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 11-09-05 11:37

On Sun, 11 Sep 2005 04:33:43 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>Hvorfor det ?

Fordi det ifølge fundats er der indlæggene hører hjemme.
Han må hjertens gerne skrive alle de indlæg han ønsker, men cut -
paste genier som GB har gruppen ikke brug for flere af.

Regarsd Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-09-05 13:25

> Fordi det ifølge fundats er der indlæggene hører hjemme.
> Han må hjertens gerne skrive alle de indlæg han ønsker, men cut -
> paste genier som GB har gruppen ikke brug for flere af.

Hmmm, i dette tilfælde er der tale om fjols og jeg udnytter idiotens indlæg
til at placere en stikpille.

Thorkild

Fra : Morfar i det Jyske

Dato : 11-09-05 07:03

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke nøjes med at spamme i dk.opslag ?
>
> Regards Croc®

Jeg er så naiv at trop at dette sted drejede sig om politik i
almindelighed
og ikke kun for de rettroende og de værste racister, men pyt med det jeg
mener også at de der ikke er borgerlige helt ude på den yderste højrefløj

komme med politiske indlæg af aktuelt betydning undskyld at dette indlæg
heller ej handler om at alle udlændingen er skyld i alle ulykker.

Fra : Croc®

Dato : 11-09-05 11:40

On Sun, 11 Sep 2005 08:02:47 +0200, "Morfar i det Jyske"
<b-h-j@oncable.dk> wrote:

>Jeg er så naiv at trop at dette sted drejede sig om politik i
>almindelighed

Det var ikke naivt men sandelig helt tigtigt opfattet.

> [...]
>komme med politiske indlæg af aktuelt betydning undskyld at dette indlæg
>heller ej handler om at alle udlændingen er skyld i alle ulykker.

Du kan jo nøjes med at deltage i de forskellige socialdemokratiske
events, og derefter komme med dine personlige kommentarer til dem
herinde. De interessere skal nok selv finde udskrifter af talernes
ordlyd, så der er ingen grund til at belemre gruppen med dem.

Regards Croc®

Fra : Dennis

Dato : 11-09-05 15:12

> [...]
> komme med politiske indlæg af aktuelt betydning undskyld at dette indlæg
> heller ej handler om at alle udlændingen er skyld i alle ulykker.

""""Der har vi den igen - Når ikke en social-kammerat kan forsvare sig, så
spiller vi på moralen, også er alle vi andre racister. Kære
socialkammerater
: Kom nu ud af busken , istedet for side inde i den og skyde på os
almindelige mennesker, kom med jeres synspunkter på de forskellige ting,
hvis I har et ? Der er tydeligvis et syn på arbejdsløshed, men er det så
relevant idag ? """""""

Fra : GB

Dato : 11-09-05 22:35

"Morfar i det Jyske" <b-h-j@oncable.dk> skrev i meddelelsen news:4323c8cb$0
$159$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jeg er så naiv at trop at dette sted drejede sig om politik i
> almindelighed

Jada. Problemet er bare, at du er en idiot - det har du iøvrigt været så
længe du har været på Usenet. Først giver du den som indremissionsk (eller
pinsebevægelses-) helligprås med Jæææsus som special-hammer til at slå
sagesløse debattører oven i hovedet med, og nu er du så begyndt at spamme
dk.politik hver gang Helle Thorning-Schmidt skifter menstruationsbind.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-09-05 22:38

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagesløse debattører oven i hovedet med, og nu er du så begyndt at spamme
> dk.politik hver gang Helle Thorning-Schmidt skifter menstruationsbind.

Og *DU* af alle skriver om at spamme !??

--
Allan Riise