Ledning fra motorrum til kabine på Mondeo ~
Fra : Thomas H.

Dato : 10-09-05 17:32

Nogen her, der let og elegant kan fortælle mig, hvor man trækker en ledning
fra motorrum til kabine på en 2000 Mondeo ?
Jeg skal have min subwoofer i min nye dyt, og mangler sgu lidt 12V i
bagegerummet, det kan godt være at jeg finder et hul i morgen når jeg roder
videre, men hvis en eller anden lige kunne hjælpe mig, ville det jo være
nemmere

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 18:12

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bagegerummet, det kan godt være at jeg finder et hul i morgen når jeg
> roder videre, men hvis en eller anden lige kunne hjælpe mig, ville det jo

Tja nemt er det ikke
Tillykke med bilen, det har jeg slet ikke fået med at du har fået morfarbil.

Nå men, du kan trække den fra sikringskassen, hen langs de 2 trinbrædder
(dem af plast), ud under bagsædet og derhen hvor du har brug for ledningen.
Det tager mindst et par timer at trække sådan en rådden ledning, men det
finder du nok ud af
Kan være du kan gøre det hurtigere nu hvor jeg har fortalt dig hvor
ledningen kan trækkes

--
Rom

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 10-09-05 18:18

Hvis det er en Ford, kan du vel bare trække den ud igennem et af
rusthullerne i bagagerummet og ind igen gennem et rusthul ved hjulkassen.

Nemt og hurtigt.

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 18:23

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er en Ford, kan du vel bare trække den ud igennem et af
> rusthullerne i bagagerummet og ind igen gennem et rusthul ved hjulkassen.

dur ikke fordi rusthullerne skærer hul i isoleringen ))

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 10-09-05 18:33

Michael Kirkegaard wrote:

> Hvis det er en Ford, kan du vel bare trække den ud igennem et af
> rusthullerne i bagagerummet og ind igen gennem et rusthul ved
> hjulkassen.
> Nemt og hurtigt.

Og det skriver du uden så meget som en hentydning af ironi...

*ROFL*

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 18:42

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og det skriver du uden så meget som en hentydning af ironi...
>
> *ROFL*

hov hov, Ford ruster skam ikke

.....ret meget.
Hmmmm hvad koster det at få sandblæst en halv bagklap?

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 10-09-05 19:54

Tom wrote:

> Hmmmm hvad koster det at få sandblæst en halv bagklap?

Er det allerede den tid på året igen ?!

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 20:00

> Er det allerede den tid på året igen ?!

Jep det er anden gang den skal males på bagklappen (((((((((((

--
Tom

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 10-09-05 21:15

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og det skriver du uden så meget som en hentydning af ironi...
>
> *ROFL*
>
> /Brian
Har selv Mazda 626, der jo som bekendt er ligeså standhaftig mod rust som
Mondeo. Så det er sgu dødeligt alvor........

nå ja, ok så

:c))

Michael

Fra : Thomas H.

Dato : 10-09-05 18:43

> Tja nemt er det ikke
> Tillykke med bilen, det har jeg slet ikke fået med at du har fået
> morfarbil.

Tak, men jeg har lige købt den i onsdags, så deeet ...ja nu er det jo mig
der er blevet morfar - jeg har kortlommerne fyldt op med Werters Echte, som
jeg kan kaste efter folk
Men det er en af de aller aller sidste af den gamle model, 6. måned 2001 er
den indregistreret første gang! En 1,8'er passer også godt i disse
12-kroners benzintider og klippekortstider!! Og så synes jeg seriøst ikke
der var den store forskel på den og så de par 2,0'er jeg prøvede :o|

> [...]
> ledning, men det finder du nok ud af
> Kan være du kan gøre det hurtigere nu hvor jeg har fortalt dig hvor

Jeg har trukket i panelerne sammen med de andre ledninger, men jeg skal jo
ud til batteriet et sted med en sikring på, med mindre at man kan finde en
12V et andet sted ...radiostrømmen måske, eller kan den ikke trække det?

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 18:55

> [...]
> 12-kroners benzintider og klippekortstider!! Og så synes jeg seriøst ikke
> der var den store forskel på den og så de par 2,0'er jeg prøvede :o|

Jah, jeg sidder også og regner lidt efter om jeg skal skifte til en 2.0
motor med øget benzinforbrug for 15.000 Kr...eller bare beholde den 301.000
Km's motor som sidder i nu og som stadig er fin nok.

> [...]
> 12V et andet sted ...radiostrømmen måske, eller kan den ikke trække det?

Træk den fra cigaretholderen på bagsiden.
Hvis du skal ud til batteriet så er eneste vej at føre ledningen ud gennem
det bundt der allerede er ført ud. Men jeg skal hilse og sige at det er
endog MEGET besværlig, ja man fristes faktisk til at sige umuligt. Jeg tror
det har taget mig et sted mellem 1 og 2 timer at få 2 ledninger ud denne vej
til en temp. føler der skulle under kofangeren til min tripcomputer......føj
et besværligt arbejde.

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 10-09-05 19:37

> Jah, jeg sidder også og regner lidt efter om jeg skal skifte til en 2.0
> motor med øget benzinforbrug for 15.000 Kr...eller bare beholde den
> 301.000 Km's motor som sidder i nu og som stadig er fin nok.

Har din også skiver bag, eller er det kun noget de sidste har?
Min har også tågelygter, el ruder for, elspejle, el højdejustering af
føresæde, sædevarme, antispin, aircon, fjerbetjent centrallås og ...ja så
har den vist ikke mere, kunne godt tænke mig termometeret og tripcomputeren,
men det kan man vel ikke lige eftermontere?
300.000 siger du, min har 87.000 på klokken så der er langt endnu

> [...]
> denne vej til en temp. føler der skulle under kofangeren til min
> tripcomputer......føj et besværligt arbejde.

Arrh det havde jeg ikke engang tænkt på, ja der er vel 30A at gøre godt med?

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 19:58

> [...]
> tripcomputeren, men det kan man vel ikke lige eftermontere?
> 300.000 siger du, min har 87.000 på klokken så der er langt endnu

Min har tromler bag.
Ellers er der tåbelygter foran, el-ruder for, elspejle, man. højde på
førersæde, aircon, fjernbetjent centrallås, tripcomputer, Ghia loftslys,
ST200 look, dobbelt udstødning, træk, Alarm/Pager, alifælge, serberstyring,
Performance motor, Xenon/HID, lys nivellering, dobbelt kopholder, rum til
kassettebånd (LOL !!), 4 airbag, eftermonteret musik-system, 3+1 gang
rustbeskyttelse, og tank med 61,5 liter benzin til 9.40

Åh ja og så en revne i det ene hjørne af forruden plus restpletter på
bagklappen

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 11-09-05 15:28

> Træk den fra cigaretholderen på bagsiden.

Så blev det klaret, tak for tippet

Fra : John Sahl

Dato : 11-09-05 18:09

Thomas H. wrote:

> Så blev det klaret, tak for tippet

Trist tip, for selv om det var en nem løsning, er den ikke ret god.

--
John Sahl,
Støt op om legal streetrace. Kom til race i Køge - Lovligt!

Fra : Thomas H.

Dato : 11-09-05 18:46

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Trist tip, for selv om det var en nem løsning, er den ikke ret god.

Hvorfor så ikke det? - det virker ellers fint

Fra : John Sahl

Dato : 11-09-05 19:14

Thomas H. wrote:
> Hvorfor så ikke det? - det virker ellers fint

Fordi der ikke er kapacitet nok på den måde. Det er ikke uden
grund at der bruges ret kraftige kabler og terminaler til bilstereo.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-09-05 19:28

John Sahl wrote:

> Fordi der ikke er kapacitet nok på den måde. Det er ikke uden
> grund at der bruges ret kraftige kabler og terminaler til bilstereo.

Enig. De maks. 10 A en cigarettænder kan trække er ikke meget...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-09-05 19:35

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:432473e6$0$67262$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Fordi der ikke er kapacitet nok på den måde. Det er ikke uden
> grund at der bruges ret kraftige kabler og terminaler til bilstereo.

Præcis.

Det er HELLIGBRØDE at trække en sub fx. igennem de tynde ledninger.

Det SKAL trækkes seperat direkte fra batt. med sikring imellem.

Der er ingen gylden mellemvej.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Brian

Dato : 11-09-05 20:13

John Sahl wrote:

> Fordi der ikke er kapacitet nok på den måde. Det er ikke uden
> grund at der bruges ret kraftige kabler og terminaler til bilstereo.

Hvis nu Thomas er så heldig at han ikke kan høre forskel på den ene og den
anden montering, er det jo fløjtende. I realiteten er det jo nok de færreste
der kan høre/lægger mærke til forskellen - det skal bare sige dunk-dunk og
kunne mærkes i ryglænet

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 21:32

> Fordi der ikke er kapacitet nok på den måde. Det er ikke uden
> grund at der bruges ret kraftige kabler og terminaler til bilstereo.

Kender du da ledningskvadratet på den ledning Thomas har trukket samt den
der findes i mondeo?

Ellers kan en kondensator så glimrende kompensere for det lidt psykologiske
med en 3 m lang 2.5 kvadrat ledning.

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 11-09-05 22:40

Tom wrote:
> Kender du da ledningskvadratet på den ledning Thomas har trukket samt
> den der findes i mondeo?

Ja, den er FOR LILLE, "ingen" biler er standardmonterede med
nogen der er ok til ekstra forstærkere, med mindre det er nogle
meget svage forstærkere

> Ellers kan en kondensator så glimrende kompensere for det lidt
> psykologiske med en 3 m lang 2.5 kvadrat ledning.

Nej... Desuden lyder det ikke altid bedre bare fordi der monteres
en kondensator.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 16:53

> Ja, den er FOR LILLE, "ingen" biler er standardmonterede med
> nogen der er ok til ekstra forstærkere, med mindre det er nogle
> meget svage forstærkere

Hmm, så skal du bare se den ledning der er til startmotoren i mange biler og
som kan trække 500 A

> Nej... Desuden lyder det ikke altid bedre bare fordi der monteres
> en kondensator.

Hvad skulle så være meningen med at montere en kondensator på flere farrad
hvis den ikke kan levere peakstrøm til forstærkeren.

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-05 17:00

Tom wrote:
> Hmm, så skal du bare se den ledning der er til startmotoren i mange
> biler og som kan trække 500 A

Den har jeg da set

> Hvad skulle så være meningen med at montere en kondensator på flere
> farrad hvis den ikke kan levere peakstrøm til forstærkeren.

Hey.. Jeg sagde LYDER bedre.. Det er ikke nødvendigvis bedre
lyd bare fordi den får leveret strømmen hurtigt nok

Fra : Thomas H.

Dato : 12-09-05 05:36

> Kender du da ledningskvadratet på den ledning Thomas har trukket samt den
> der findes i mondeo?

Der er trykket en 3-kvardrat ned til bagegerummet, og det virker fint, så
jeg er ret ligeglad og overlader det andet til folk som kan høre forskel på
om der er guld eller ej på terminaler ....

Fra : John Sahl

Dato : 11-09-05 18:08

Thomas H. wrote:
> [...]
> skal jo ud til batteriet et sted med en sikring på, med mindre at man
> kan finde en 12V et andet sted ...radiostrømmen måske, eller kan den

Nu håber jeg at du har trukket dine signalkabler og dine strømkabler
i hver sin side, eller er det nærmest rent held hvis du slipper uden om
støjproblemer.

Bortset fra det, så kan din radiostrøm helt sikkert ikke trække en
forstærker også, den er i forvejen underdimensioneret.

Fra : Thomas H.

Dato : 11-09-05 18:46

> Nu håber jeg at du har trukket dine signalkabler og dine strømkabler
> i hver sin side, eller er det nærmest rent held hvis du slipper uden om
> støjproblemer.

Nu er signalkablet kun til en subwoofer, så evt. støj er nok svær at høre.

> Bortset fra det, så kan din radiostrøm helt sikkert ikke trække en
> forstærker også, den er i forvejen underdimensioneret.

Nej men 30A fra cigartænderen er rigeligt...

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 21:33

> Nu er signalkablet kun til en subwoofer, så evt. støj er nok svær at høre.

> Nej men 30A fra cigartænderen er rigeligt...

Jep for den er netop på 30A

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-09-05 09:58

Tom wrote:
--
Rom

Er du fuld?

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 10:52

meddelelse news:4323f052$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom wrote:
> --
> Rom
>
> Er du fuld?

Fede fingre og daster der sodder fpr tæt på¨ hinamden

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-09-05 13:10

Tom wrote:
> Fede fingre og daster der sodder fpr tæt på¨ hinamden

LOL