Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
APS negativer -> Digital
Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 10-09-05 17:05

Hej

er der nogen der kender et godt sted - helst århus hvor man kan få scannet
APS negativer ind til digital billeder. Jeg var forbi Mimosa som kan gøre
det. Derefter sct pouls foto som frarådede at jeg fik det gjort hos ham da
det laboratorium han bruger ikke har ordentligt aps udstyr.

Nogen der har erfaringer med Mimosas kvalitet på det område eller kender
andre steder hvor det bliver en god kvalitet

Mvh

Dan

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 10-09-05 18:20

....og hvis der er nogen, der også kender et tilsvarende sted i
Københavnsområdet, bliver Jeg også glad -har samme problem.
Henrik L

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-09-05 22:07

"Dan K. Rasmussen" <nobody@nobody.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der har erfaringer med Mimosas kvalitet på det område eller kender
> andre steder hvor det bliver en god kvalitet

Prøv at tage et kig på www.gabs.dk tryk find forhandler og find en i
københavn eller hvor du nu bor og gå så ind og få dem til at scanne det ind.
Det er nok det bedste der fåes i Danmark.

Mvh
Simon

Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 11-09-05 10:32

> [...]
> københavn eller hvor du nu bor og gå så ind og få dem til at scanne det
> ind. Det er nok det bedste der fåes i Danmark.

Hej Simon

Har du erfaring med deres APS kvalitet ?

Mvh

Dan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-09-05 12:28

> Hej Simon
>
> Har du erfaring med deres APS kvalitet ?

Ikke med APS, men jeg ved at det er danmarks bedste fotolab, så jeg kan med
go ro i blodet svare for at det er superkvalitet.

Mvh
Simon

Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 11-09-05 19:38

> Ikke med APS, men jeg ved at det er danmarks bedste fotolab, så jeg kan
> med go ro i blodet svare for at det er superkvalitet.

Tak for tippet - men jeg tror jeg vil afvente at jeg finder nogen som
faktisk har erfaring med APS - det jeg fik at vide hos en anden foto handler
var at det lab de bruger er gode til billeder og 135 til digital - men lige
præcis APS var de ikke gode til at da det er ret få der har købt ordentligt
udstyr til det.

Altså - hvis der er nogen der har erfaringer med APS så sig endelig til.

Mvh

Dan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-09-05 09:32

> [...]
> ordentligt udstyr til det.
>
> Altså - hvis der er nogen der har erfaringer med APS så sig endelig til.

Jeg har ikke selv haft APS til indscanning, men når de scanner bruger de en
sats de sætter i scanneren, det er den samme scanner de bruger til 35mm, APS
og Mellemformat, den høvler det bare ind på en computer og så kommer det ud
af printren efter at den har korigeret for undereksponering også videre.

Så jeg ved at kvaliteten er i orden. Og mon ikke der er en grund til at de
har udkonkurret Kodak i Tyskland, Sweich og Danmark samt resten af norden og
to andre fotolabs i Tyskland. De er jo et af Europas bedste fotolabs og
det er de fordi de har udstyret i orden. Og de har også udstyret i orden til
APS.

Mvh
Simon

Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 11-09-05 10:35

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> københavn eller hvor du nu bor og gå så ind og få dem til at scanne det
> ind. Det er nok det bedste der fåes i Danmark.

Hej Simon

Jeg var lige inde at kigge på sitet - det ser ikke ud til at de har APS
negativer -> Digital på listen. Det ser faktisk ud til at de mest gør i
kopper t-shirts osv. ?

Mvh

Dan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-09-05 12:30

> [...]
>
> Jeg var lige inde at kigge på sitet - det ser ikke ud til at de har APS
> negativer -> Digital på listen. Det ser faktisk ud til at de mest gør i

Jaja, men du skal finde en forhandler i dit område der har kontakt til gabs,
så skal forhandleren sende det derover, private kan ikke få scannet bare
sådan, det skal være igennem en forhandler.

Mvh
Simon

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 11-09-05 22:23

"Dan K. Rasmussen" <nobody@nobody.dk> skrev i en meddelelse

>Det ser faktisk ud til at de mest gør i kopper t-shirts osv. ?

Ja deres "nye" pop sortiment...
Det giver lidt et discount look, men kvaliteten af deres billeder fejler
ikke spor. APS er også i en høj klasse hos gabs.
De kan scanne fra alle formater, men som andre også har skrivet, så kræver
det at du finder en forhandler på siden, i din nærhed, og sender via denne.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
Har meget mørkekamre udstyr samt digitale proff printere til salg lige nu.