katte og telefon
Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-05 16:58

Når jeg taler i telefon, så kommer min kat og miauver hele tiden, og knubber
sig op af mine ben.
Er min den eneste, eller er det normalt for katte?

Hvorfor gør den det?

Ivar Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 17:32

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
knubber
> sig op af mine ben.
> Er min den eneste, eller er det normalt for katte?

Det handler om opmærksomhed - opnmærksomheden er ikke på katten når du
snakker i telefon, så for at få din opmærksomhed, gør den hvad den kan

Mis, min mors kat, begynder at vælte ting ned med vilje når hun snakker i
telefon, og Andy, min kat, bliver meget snakkende og opmærksomhedskrævende
når jeg snakker i telefon.

Af og til skal de begge høre hvem der er i den anden ende. Mis er flik til
at svare når man siger noget til ham Andy gnubber sig op ad røret hvis
det er en stemme han kender godt.

Tina

Fra : Denise

Dato : 10-09-05 17:46

Ivar Madsen wrote:
> Når jeg taler i telefon, så kommer min kat og miauver hele tiden, og
> knubber sig op af mine ben.
> Er min den eneste, eller er det normalt for katte?
>
> Hvorfor gør den det?

Min Blonde skal altid op på skødet af mig og vræle ned i telefonen. Jeg tror
han tror det er HAM jeg snakker med, for man kan da ikke sidde og snakke til
en død ting, mener han

--
Hilsen Denise

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 10-09-05 18:34

Min Røskva skal altid sidde og brokke sig når jeg taler med min far, og kun
når jeg taler med ham.
Så nogle gange får jeg far til at snakke til ham og så vræler den højlydt!

Fra : fam. Ager

Dato : 10-09-05 18:44

> [...]
> knubber
> sig op af mine ben.
> Er min den eneste, eller er det normalt for katte?

det er ligesom børn... opmærksomhed..jeg kan også have et cikus uden lige
her, med 3 vovser der absolut skal rende om benene og lege, 2 katte der skal
banke hundene fordi de larmer, 3 unger der ligeledes skal rende om benene og
knævre løs...suk...(-;

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 19:16

> [...]
skal
> banke hundene fordi de larmer, 3 unger der ligeledes skal rende om benene

Så er det dejligt med en trådløs telefon, så man kan stikke af fra
allesammen.
Vores datter har dog en tendens til, at følge efter mig og knævre videre.

Vi havde en nymfeparakit engang og den var virkelig styg til, at skrappe
vældig højt, når man snakkede i telefon. Jeg måtte et par gange undskylde
mig, og så sætte fuglen i et andet rum. Det var før de trådløse telefoner.
Så snart røret var lagt på, gik den så tilbage til sin normale hyggepludren.

Vores katte kommer også gerne hen og skal snakke, nusse, skubbe, når der
snakkes i telefon.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : fam. Ager

Dato : 11-09-05 06:32

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> allesammen.
> Vores datter har dog en tendens til, at følge efter mig og knævre videre.

så har du ikke nok der render om benene... vi har også trådløs..og det er en
evig renden frem og tilbage, som ofte ender med toilettet...GGG!
ind i mellem har jeg overvejet at tælle beboerne her i huset...(-;

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 09:01

> så har du ikke nok der render om benene... vi har også trådløs..og det er
en
> evig renden frem og tilbage, som ofte ender med toilettet...GGG!

Nej, hundene her render ikke om benene på os, men lægger sig bare, hvor man
sidder eller tøffer stille efter, hvis man går. Jeg ender som regel ovenpå
med telefonen, når jeg så er fundet ( af vores datter ), går turen som regel
ud i haven.
Kattene har til gengæld ingen problemer med, at rende om benene på os, men
dem kan man som regel godt stikke af fra.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Helle

Dato : 10-09-05 20:57

> [...]
> knubber
> sig op af mine ben.
> Er min den eneste, eller er det normalt for katte?

Min maine coon gør det samme. HVER gang jeg snakker i tlf sidder han og
miaaaaaver og skaaaaaber sig indtil jeg holder op med at snakke. Venner og
familie er efterhånden vant til det men når firmaer, banker eller andre (som
egentlig ikke kender mig) ringer, så bliver de temmelig underlige over hvad
det er for noget skaberi i baggrunden GGG.

Jeg tror også det handler om opmærksomhed. Det er også tit min maine coon
snakker med hvis min kæreste og jeg sidder og diskuterer eller snakker
intensivt om noget. Miav miav miav - ganske frustrerende!

Mvh Helle

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 11-09-05 18:29

Ivar Madsen wrote:
> Når jeg taler i telefon, så kommer min kat og miauver hele tiden, og knubber
> sig op af mine ben.
> Er min den eneste, eller er det normalt for katte?
>
> Hvorfor gør den det?

Jeg tror, kattene kan høre lyden i telefonen.

Når jeg sidder i sengen med den bærbare computer og den siger sære lyde
(som "oh my god- you've got mail") kommer Hedwig gerne hen og vil kæle.

Og - lidt skræmmende - videoklip med taler af en vis Adolf Hitler
virkede især tiltrækkende.

vh
Bjarne

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-09-05 18:41

Bjarne skrev
<Og - lidt skræmmende - videoklip med taler af en vis Adolf Hitler virkede
især tiltrækkende.>

*GG* måske kan Hedvig fornemme at Hitler havde en seriøs katte-fobi,
forskellige kilder nævner at han var rædselsslagen for katte.

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 10-09-05 17:27

Ivar Madsen wrote:
> Når jeg taler i telefon, så kommer min kat og miauver hele tiden, og
> knubber sig op af mine ben.
> Er min den eneste, eller er det normalt for katte?
>
> Hvorfor gør den det?

Hvem taler du med :)

/ Thomas

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-09-05 05:10

Thomas Jacobsen wrote:

> Hvem taler du med :)

Hendes opførsel er den samme uanset hvem det er jeg taler i telefonen med.
Jeg har prøvet at tale med fjernsynet, og radioen, det får hende til lige at
spisse øre, men hun ligger ellers hvor hun nu ligger.

Ivar Madsen

Fra : Kate

Dato : 20-09-05 17:43

Ivar Madsen <spam.news.cc@milli.dk> wrote in

> Hvorfor gør den det?

Som de andre siger: opmærksomhed. Mine gør det ikke, men min venindes
nuafdøde kat gjorde det samme. Nogle gange var det ret irriterende for
han kunne være svært at overdøve, men egentligt også sødt

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.