Hurra,hjemme igen
Fra : Tommy

Dato : 10-09-05 16:06

Ja,jeg skulle på hospitalet i gentofte,det var også fint nok,men nu kommer
jeg fra frederikshavn,og her er der stille og roligt,konen og jeg bestemmer
os for at vi vil da lige en tur ind på rådhuspladsen,for at udfylde
ventetiden,og lige købe en is,eller noget andet,men CHOCK!!!!!,da vi kommer
ind i midten af københavn,cyklister der tror de er udødelige,bandende
Taxa-chauffører,bare fordi man kommer til at smutte op af en ensrettet
vej,fu.. hvor går det bare hurtigt her,kommer til at tænke på de stakler der
skal tage kørekort,i den by,træls,rigtig træls...nå men efter 2 timer,med
sveden rendende ned af ansigtet,finder jeg da ud af byen igen,men jeg kommer
igen,bare uden bil...respekt til de københavnere der kommer helskindet
igennem byen hver dag.....
TC

Fra : Klaus G.

Dato : 10-09-05 17:05

> [...]
kommer
> igen,bare uden bil...respekt til de københavnere der kommer helskindet
Ja det giver lidt at tænke over når man ser DK's værste billist. Folk bliver
smidt ind i kbh uden GPS, men bare en makker med et alm kort :) Jeg kan godt
forstå nogen af dem er lidt rundt på gulvet :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Henning

Dato : 10-09-05 19:49

>Taxa-chauffører,bare fordi man kommer til at smutte op af en ensrettet
>vej
Du var heldig politiet ikke var der - det havde kostet et klip i
kortet. Man "kommer" ikke til at køre mod ensretningen, der er
tydelige skilte. Mange vælger bevidst at ignorere dem - der sker jo
nok ikke noget.
Her i gaden er vi glade for det nye tiltag mht. klippet, det har
begrænset trafikken mod ensretningen meget!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-09-05 01:29

"Tommy" <dsl41983@vip.cybercity.dk> skrev

> [...]

> vej,fu.. hvor går det bare hurtigt her

> respekt til de københavnere der kommer helskindet

Well... kørestilen er en anden, end mange andre store byer i DK.

Jeg færdes indimellem i Kbh. og skifter hvergang "køreprogram" i baghovedet.

Så meget at jeg ofte er blevet beskyldt for at være københavner når jeg har
passagere med.

Tingene foregår lidt hurtigere, og hvis du tøver et øjeblik, er du lost,
indtil du igen genvinder fatningen.

Sjovt nok ser jeg de fleste ulykker på motorvejene i myldretiden.

Københavnerne kører til stålet, men de HAR også væsentlig mere bytræning end
os landboer.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 11-09-05 22:13

Tommy wrote:
> [...]
> vej,fu.. hvor går det bare hurtigt her,kommer til at tænke på de stakler der
> skal tage kørekort,i den by,træls,rigtig træls...

Det er også op mod halvdelen der dumper. Min sad i skabet første gang :)
Fik kun kommentar for et lidt usikkert vognbaneskift inde ved
Hovedbanegården.

> [...]
> igen,bare uden bil...respekt til de københavnere der kommer helskindet

Tja, man finder jo hurtigt formen. Og det er jo meget rart at være vant
til KBH's trafik - så er man ikke så ræd for at køre udlejningsbiler når
man er på ferie o.l.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-09-05 10:20

Tommy wrote:

> cyklister der tror de er udødelige,

Det er der nu ikke noget nyt i. Allerede Storm P. bemærkede at mens
billister dagligt færdes på kanten af færdselsloven, er cyklister
ofte flere meter inde over.

> ,fu.. hvor går det bare hurtigt her,kommer til at tænke på de stakler der
> skal tage kørekort,i den by,træls,rigtig træls...

Been there, done that. På min anden køretime ude i den rigtige trafik
fik jeg lov til at køre ind ad Østerbrogade og ud ad Vesterbrogade
ved firetiden om eftermiddagen. Jeg var *noget* svedt men det lykkedes
uden at lave skrammer på kørelærerens fine bil

Fordelen ved at tage kortet i København er, at der er ikke så meget
der kan overraske en i dansk trafik når man sidenhen kommer ud på
egen hånd.

> [...]
> igen,bare uden bil...respekt til de københavnere der kommer helskindet

Jo tak da - men vi har jo den væsentlige fordel at vi (i reglen)
kender vejene og derfor ikke er helt så geografisk udfordrede

Ebbe