Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital + Stjernekikkeri...
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 07-06-01 10:27

Er der nogen der har erfarring med Digital stjerne-fotografering?
Jeg har altid været interesseret i stjerner og planter + alt andet man nu
kan se ude i rummet - men har aldrig fået købt sådan et stjerneteleskop.
Kom så i tanke om at det måske kunne være spændende(på et tidspunkt) at
kombinere digital-fotografering med sådan et teleskop.

Er der nogen der ved hvad der skal til? Har tænkt på at købe et HP PS618
eller Canon A20 kamera... nu ved jeg jo så heller ikke ret meget om
kameraer - men ved at man kan få en eller anden adapter-forsats (tror jeg
nok det hedder) til begge kameraer... burde det så være muligt at koble den
på det 'det rigtige' teleskop?

/Stig N. Jepsen

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 07-06-01 12:20

Stig Nørgaard Jepsen <stignj@mail.dk> skrev i en
> Er der nogen der har erfarring med Digital stjerne-fotografering?
> Jeg har altid været interesseret i stjerner og planter + alt andet man nu
> kan se ude i rummet ...

Planter i rummet?????
Dem vil jeg gerne se :-]

--
// Søren Hjelholt

- Hvis du tror du ved alt, ved du intet !!!

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 07-06-01 12:49

> Planter i rummet?????
> Dem vil jeg gerne se :-]

Heh...
:O] - Der menes naturligvis planeter...

/Stig

Fra : A.H.

Dato : 07-06-01 13:04

http://oposite.stsci.edu/pubinfo/pr/1998/19/content/9819w.jpg
http://www.nineplanets.org/

> Planter i rummet?????
> Dem vil jeg gerne se :-]
>

> --
> // Søren Hjelholt
>
> - Hvis du tror du ved alt, ved du intet !!! - - - - - - - - - - - Alle
taler Orange, eller ser for meget
fjernsyn. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - >

Fra : A.H.

Dato : 07-06-01 13:06

.........UPS - jeg skal vist også på staveskole

Fra : A.H.

Dato : 07-06-01 13:14

Prøv at henvende dig ved din lokale optiker, hvis han får modelnavn på
kamera/kikkert kan han måske skaffe en adapter til dig, men vær ikke for
optimistisk, da der kommer et nyt digitalkamera på market hver dag.

FotoHils*
Anders

HomePage: http://hjem.get2net.dk/soulprince/

Fra : U. Pedersen

Dato : 07-06-01 14:56

On Thu, 7 Jun 2001 11:27:09 +0200, "Stig Nørgaard Jepsen"
<stignj@mail.dk> wrote:

> [...]
>nok det hedder) til begge kameraer... burde det så være muligt at koble den

jo det skal da nok værer muligt at få en fortsats, da jeg købte mit
Sony DSC-S50 hos Japan foto så jeg nogle eks. de havde taget med en
fuglekikkert.
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Niels

Dato : 10-06-01 11:09

> Er der nogen der har erfarring med Digital stjerne-fotografering?
> Jeg har altid været interesseret i stjerner og planter + alt andet man nu

Hej

jeg har set en Meade ETX 125 og en ETX 90 stjerneteleskop i USA !
de var flotte, og der kan købes adapter til forskellige fotografi apparater.
Jeg så billeder af den int. rumstation + satalitter, som var taget med et
spejlrefleks kamara
og en ETX 125.
Så en Canon D30 vil være god *S*

Meade ETX 125 til 895 $ i USA og 3000 Dm i Tyskland
ETX 90 til 495 $ i USA og 1449 Dm

http://www.optik-bock.de/astro.html
http://www.meade.com

Hilsen Niels

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 10-06-01 23:23

> [...]
> og en ETX 125.
> Så en Canon D30 vil være god *S*
>
> Meade ETX 125 til 895 $ i USA og 3000 Dm i Tyskland

Okay, - det lyder da spændende
Jeg tror nu nok at de ting kommer til at vente lidt med de priser. Jeg også
på fornemmelsen at sådan en Canon D30 du snakker om koster en halv
bondegård..

/Stig